Γράφει η Δέσποινα Κονταράκη
Το σημαντικότερο, βέβαια, δεν ήταν ότι έβαλε τις φωνές οn air, αλλά ότι δεν παρασύρθηκε από τη δημόσια πείνα για περισσότερες λεπτομέρειες, περισσότερα ονόματα και δημόσιες καταδίκες. Η αλήθεια είναι ότι χρειάζεται πολλή δύναμη και εσωτερική ισορροπία να επιμένεις στην κάθαρση χωρίς να καταπατάς τον νόμο και να μιλάς ανοιχτά για εγκλήματα χωρίς να καλείς σε δημόσιους λιθοβολισμούς. Ισως, οι σπουδές στη Νομική να βοήθησαν στον τρόπο σκέψης του Σπύρου Μπιμπίλα, αν και το ήθος δεν αποτελεί αντικείμενο σπουδών.
Πάντως, δεν εξεπλάγησαν καθόλου εκείνοι που τον γνώριζαν προσωπικά. Ταλαντούχος ηθοποιός, με βιογραφικό που περιλαμβάνει πολύ θέατρο και κορυφαίες συνεργασίες από Επίδαυρο μέχρι Μάνο Χατζιδάκι, με συμμετοχές σε τηλεοπτικές σειρές και άπειρες μεταγλωττίσεις παιδικών -όλοι ξέρουμε σε ποιον χρωστάει τη φωνή του ο Μπαγκς Μπάνι-, ο Σπύρος Μπιμπίλας είναι περισσότερα από αυτά που φανταζόμαστε. Οσοι τον είδαν στον μονόλογο του Ζάχου Βασιλείου «Το παγκάκι», που ζωντάνευε την ιστορία ενός πραγματικού αστέγου, κατάλαβαν πως όταν έλεγε «γι’ αυτό καταντήσαμε εδώ που καταντήσαμε», ήταν αποφασισμένος να κάνει κάτι γι’ αυτό. Καμία έκπληξη, λοιπόν, που όλος ο ελεύθερος χρόνος του ήταν αφιερωμένος στα προβλήματα των ηθοποιών.
Πολύ πριν εκλεγεί στην προεδρία του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, ο Σπύρος Μπιμπίλας, μαζί με μια ολιγομελή αλλά δυνατή ομάδα, όπως η Αννα Φόνσου, η Μέλπω Ζαρόκωστα, ο Κώστας Βενετσάνος, έτρεχε και φρόντιζε για το σινάφι. Ειδικά στα χρόνια της οικονομικής κρίσης αλλά, κυρίως, τώρα στην περίοδο του κορονοϊού με θέατρα κλειστά και παραγωγές ακυρωμένες. Πολλές είναι οι μαρτυρίες για συναδέλφους που στήριξε οικονομικά, ακόμα και από τη δική του τσέπη. Μάλιστα, όταν κάποτε ένιωσε προσβεβλημένος από τη χοντροκομμένη σάτιρα γνωστού παρουσιαστή, αναζήτησε δικαστική δικαίωση και του επιδικάστηκε ένα μεγάλο χρηματικό ποσό, το οποίο, χωρίς να το ανακοινώσει τότε -το επιβεβαίωσε αργότερα όταν ρωτήθηκε-, το κατέθεσε στο ταμείο του σωματείου. Ο Σπύρος Μπιμπίλας ήταν πάντα εκεί, κρυμμένος σε κοινή θέα.
Στόχος του Μασκ: Τα εργασιακά δικαιώματα
«Γιατί όμως δεν μιλάς ποτέ γι’ αυτά;», τον ρωτούσε πριν από τρία χρόνια ο Αρης Δημοκίδης για τη «Lifo», σε μια διαφορετική συνέντευξη με τίτλο «Ολα όσα θέλει να πει ο Σπύρος Μπιμπίλας αλλά του τα κόβουν από τις συνεντεύξεις του». «Πώς δεν μιλάω», του απάντησε. «Μιλάω. Οχι για να πω “δείτε τι καλός που είμαι” αλλά για να παροτρύνω κι άλλους να βοηθήσουν και να ασχοληθούν με τα κοινά». «Και τότε γιατί δεν είναι γνωστά;», τον ξαναρωτά. «Εγώ τα λέω μεν, αλλά όταν βγαίνουν οι συνεντεύξεις βλέπω πως -επειδή μάλλον τα θεωρούν βαρετά- δεν τα βάζουν ποτέ μέσα. Γενικότερα, μπορεί να μιλάω επί δέκα λεπτά σε μια κάμερα για το έργο του Ταμείου Αλληλοβοηθείας των Ηθοποιών και να ρωτήσουν και κάτι… πιπεράτο στο τέλος. Ε, να είσαι σίγουρος ότι στην εκπομπή θα παίξουν μόνο τα δέκα δευτερόλεπτα του κουτσομπολιού». Δικαίως, λοιπόν, ο Δημοκίδης γράφει «εγώ σας τα ’λεγα».
Σχετικά με το αν έχει παράπονο από τον τρόπο που αντιμετωπίστηκε όλα αυτά τα χρόνια η δημόσια εικόνα του, η απάντηση είναι «και ναι και όχι». Πρόσφατα, την ώρα που βρίσκονταν στον τηλεοπτικό αέρα, είπε καθαρά πόσο τον είχαν πειράξει τα σκετσάκια που έπαιζαν στην εκπομπή του Θέμου Αναστασιάδη. Αλλά απωθημένα δεν έχει. Αλλωστε, πρόλαβε πριν κλείσει η σύνδεση να διαφημίσει το Ημερολόγιο του ΣΕΗ για το 2021. 10 ευρώ έκαστον και όλα τα έσοδα στο Ταμείο Αλληλοβοηθείας των Ηθοποιών.
*Η Δέσποινα Κονταράκη είναι αρχισυντάκτρια του Ελεύθερου Τύπου
Από την έντυπη έκδοση
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr