Κυρίως όμως μας συνδέει μια κοινή, αδιάλειπτη διαδρομή. Μια πορεία στην οποία βαδίζουμε και θα συνεχίσουμε να βαδίζουμε «μαζί» ακόμη και στις πιο δύσκολες περιόδους. Αναγνωρίζουμε την τεράστια συμβολή των επιχειρήσεων αυτών στην επιτυχία της Παπαστράτος, αλλά γνωρίζουμε κιόλας κυριολεκτικά από «πρώτο χέρι», τα τεράστια εμπόδια που αντιμετωπίζουν καθημερινά.
› Οι επιπτώσεις από την οικονομική κρίση
ΣΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ που δημιούργησε η οικονομική κρίση της τελευταίας δεκαετίας, η πτώση της κατανάλωσης και η «μάστιγα» του λαθρεμπορίου τσιγάρων (η Ελλάδα εξακολουθεί να είναι η χώρα με το υψηλότερο ποσοστό παράνομων τσιγάρων στην Ε.Ε., με σχεδόν 1 στα 4 τσιγάρα που καταναλώνονται να είναι παράνομο), ήρθε σήμερα να προστεθεί η πανδημία. Οι επιπτώσεις της είναι ήδη φανερές στη μικρή λιανική, με πολλές επιχειρήσεις να ασφυκτιούν. Η συνεχής μείωση του αριθμού των επιχειρήσεων την τελευταία οκταετία (κατά 34,3% όσον αφορά τα περίπτερα και κατά 12,8% όσον αφορά παντοπωλεία, καταστήματα ψιλικών και mini markets*) και των εργαζομένων, η μείωση των εσόδων που οφείλεται στο λαθρεμπόριο τσιγάρων, οι υψηλοί φορολογικοί συντελεστές που συμπιέζουν τα περιθώρια κέρδους και ο ανταγωνισμός από υπεραγορές είναι προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος, διαχρονικά.
› Η επιρροή του νέου κορονοϊού
ΣΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ συσσωρεύονται και τα προβλήματα που δημιούργησε στον κλάδο ο Covid-19, όπως -ανάμεσα σε άλλα- η απώλεια εσόδων, οι λειτουργικές ζημίες και η διακοπή λειτουργίας σημαντικού αριθμού περιπτέρων κατά την περίοδο Μαρτίου-Μαΐου, αλλά και η αύξηση στα σχετικά έξοδα προμηθειών POS λόγω της αύξησης των ηλεκτρονικών συναλλαγών. Η εργασία από το σπίτι, ο περιορισμός των εξόδων για ψυχαγωγία και βέβαια η κατακόρυφη πτώση του τουρισμού οδήγησε σε σημαντική συρρίκνωση των εσόδων όλους αυτούς τους μήνες, μείωση όμως που συνυπάρχει με ταυτόχρονη αύξηση εξόδων που προκύπτουν από την ανάγκη αγοράς νέων αναλωσίμων και νέου υγειονομικού εξοπλισμού (όπως γάντια, μάσκες, υλικά καθαριότητας, ανασκευών, προστατευτικά μέσα κ.λπ.).
1.000 μέρες βαρβαρότητας
› Πρόγραμμα «Συνεχίζουμε Μαζί»: Στόχος η βιωσιμότητα του κλάδου της μικρής λιανικής
Η ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ δεν θα μπορούσε παρά να σταθεί δυναμικά στο πλευρό των πολύτιμων συνεργατών της. Οπως ακριβώς έκανε πάντα με βάση τη σταθερή πεποίθησή της ότι είναι η συνεργασία της Πολιτείας, των επιχειρήσεων και της κοινωνίας των πολιτών που έχει τη δυναμική να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τα μεγάλα προβλήματα που μας απασχολούν. Εξ ου και αναθέσαμε στην εταιρία Deloitte την άμεση εκπόνηση μελέτης, αναφορικά με τις επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19 στη μικρή λιανική, καθώς και τους βασικούς πυλώνες στήριξης του κλάδου.
ΤΟ «ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ», στον πυρήνα του οποίου βρίσκεται η βιωσιμότητα της μικρής λιανικής μέσω της χορήγησης άτοκων πιστώσεων ύψους 10 εκατ. ευρώ στις χιλιάδες επιχειρήσεις του κλάδου που το έχουν ανάγκη προκειμένου να ενισχύσουν την ρευστότητά τους, είναι το αποτέλεσμα αυτής της έρευνας στην οποία συνέβαλαν -με την πολύτιμη εμπειρία τους- και εκπρόσωποι των συνδέσμων του κλάδου. Οι πιστώσεις θα χορηγούνται με εγγυήσεις της Παπαστράτος από τους αποκλειστικούς διανομείς-συνεργάτες της, ενώ ο μηχανισμός κατανομής και διάθεσής τους έχει σχεδιαστεί προκειμένου να καλυφθούν όσο το δυνατόν περισσότερες επιχειρήσεις που έχουν ανάγκη από ρευστότητα.
ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ μια δυναμική πρωτοβουλία, που έρχεται συμπληρωματικά στα μέτρα της κυβέρνησης, η οποία έχει ήδη κερδίσει τη θερμή υποστήριξη των επαγγελματιών (με πάνω από 1.500 επιχειρήσεις να έχουν δηλώσει συμμετοχή σε μόλις 4 ημέρες από την έναρξή του). Και η οποία, πέρα από την ανάσα ρευστότητας, φιλοδοξεί και στη μείωση του λειτουργικού κόστους των επιχειρήσεων του κλάδου μέσα από τη σύναψη συνεργασιών με μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην αγορά για την παροχή σημαντικών εκπτώσεων και προνομιακών προσφορών (σε ενέργεια, τηλεφωνία και αναλώσιμα). Ενώ εξίσου σημαντικός είναι ο τρίτος πυλώνας, εκείνος που αφορά το βιώσιμο αύριο της μικρής λιανικής, ο οποίος περιλαμβάνει εκσυγχρονισμό των επιχειρήσεων μέσα -μεταξύ άλλων- από την ψηφιοποίησή τους και την εκπαίδευση των επαγγελματιών για να αντεπεξέλθουν στις εξελισσόμενες απαιτήσεις καταναλωτών και αγοράς.
ΣΤΗΝ ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ όχι μόνο πιστεύουμε ότι πρέπει πάντα να είμαστε παρόντες, ενωμένοι και αλληλέγγυοι προκειμένου να δώσουμε και να κερδίσουμε αυτή τη μάχη που απλώνεται μπροστά μας, αλλά φροντίζουμε να το κάνουμε πράξη. Συνεχίζουμε έτσι όπως ξεκινήσαμε. Μαζί.
*Τα στοιχεία προκύπτουν από την έρευνα της Deloitte
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής