Το 1956 μια γυναίκα της έριξε… βιτριόλι στο πρόσωπο, αλλά ευτυχώς πέτυχε το κάτω μέρος του πίνακα. Τότε το Λούβρο αποφάσισε να την προστατέψει, βάζοντας αλεξίσφαιρο γυαλί. Πάνω στην ώρα, γιατί ακολούθησαν άλλες δύο επιθέσεις. Μια γυναίκα της έριξε… βιτριόλι, αλλά δεν την πέτυχε, κι ένας Βολιβιανός, το 1956, τη… λιθοβόλησε. Το γυαλί ως bodyguard της Μόνα Λίζα την έσωσε. Η πέτρα του τη χτύπησε στον ώμο, έξυσε λίγο το χρώμα και οι συντηρητές του μουσείου ανέλαβαν δράση. Η Μόνα Λίζα ξαναγύρισε στη θέση της, αλλά το Λούβρο αποφάσισε κι έβαλε μπροστά από τον πίνακα ισχυρότατο αλεξίσφαιρο γυαλί.
Το 1974, το μεγάλο γεγονός είναι ότι η Μόνα Λίζα ταξιδεύει στο Τόκιο. Ακόμη πολλοί αναρωτιούνται πόσα χρήματα δόθηκαν στο Λούβρο για να δεχθεί το ταξίδι. Ο λόγος στα ιαπωνικά ΜΜΕ ήταν ότι το Εθνικό Μουσείο αρνήθηκε την πρόσβαση σε ανθρώπους με προβλήματα κινητικότητας επειδή ήθελε να ελέγξει το πλήθος. Την πρώτη μέρα της έκθεσής της μια θυμωμένη γυναίκα για τη διάκριση αποφάσισε να βελτιώσει τη χρωστική δεινότητα του Ντα Βίντσι και της έριξε κόκκινη μπογιά, με σπρέι! Κάποιες σταγόνες την πήραν!
Το 2009 μια Ρωσίδα, οργισμένη που η Γαλλία δεν της έδινε υπηκοότητα, της πέταξε ένα φλιτζάνι τσαγιού στο… κεφάλι. Πάλι την προστάτεψε το αλεξίσφαιρο γυαλί. Αλλά και το 2022 ένας άντρας, ντυμένος γυναίκα, σε αναπηρικό καροτσάκι, θέλησε να την ταΐσει… κέικ! Ηθελε να διαμαρτυρηθεί για τον πλανήτη. Αυτή την εβδομάδα δύο γυναίκες, τροφο-ακτιβίστριες, υπερασπιζόμενες «το δικαίωμα σε ένα υγιές και βιώσιμο σύστημα διατροφής», πήγαν να την… ταΐσουν σούπα.
Το προστατευτικό περίβλημα από αλεξίσφαιρο γυαλί έχει θωρακίσει τον πίνακα αλλά το πράγμα πλέον παραπάει. Λέγεται ότι ο νέος διευθυντής του Λούβρου σκέφτεται να κλείσει τη Μόνα Λίζα σε ένα δωμάτιο και θα είναι προσπελάσιμη, για τα εκατομμύρια των θαυμαστών της, μετά από εξονυχιστικό έλεγχο.
1.000 μέρες βαρβαρότητας
Η Μόνα Λίζα ή Τζιοκόντα ή Πορτρέτο της Λίζα Γκεραρντίνι, συζύγου του Φρανσέσκο ντελ Τζιοκόντο, είναι ελαιογραφία του Λεονάρντο ντα Βίντσι, που ζωγράφιζε ( από το 1503) πάνω σε ξύλο λεύκης. Του πήρε δεκαέξι χρόνια για να ολοκληρωθεί. Η Μόνα Λίζα θεωρείται το πιο διάσημο έργο ζωγραφικής.
Υπάρχουν πολλές κατηγορίες ανθρώπων που αποδίδουν στην Τέχνη ιδεολογικό πρόσημο. Η κάθε μία για διαφορετικούς λόγους και ποικίλες ερμηνείες. Η Μόνα Λίζα τώρα έγινε στόχος των δικαιωματιστών, ως έκφραση της άρχουσας Γαλλίας. Η τρέλα δεν πάει πάντα στα βουνά…