Γράφει ο Πάνος Αμυράς*
Πριν από ένα χρόνο μαζί με τον αρχισυνδικαλιστή της ΕΡΤ είχαν αποκαλύψει το άγαλμα υπέρ των πεσόντων του Ραδιομεγάρου, στη βάση του οποίου ο καλλιτέχνης είχε αντιγράψει κάτι περίεργα αρχαιοελληνικά.
Αλήθεια, ο κ. Τσακνής δεν γνώριζε ότι ο κρατικοδίαιτος συνδικαλισμός δεν έχει κομματικά χρώματα, αλλά αναγνωρίζει μόνο αυτόν που τον θρέφει;
Πόσοι βαμμένοι «πασόκοι» έχουν γίνει τώρα «φανατικοί συριζαίοι» και αύριο δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα να δηλώσουν «αιώνια πίστη» στον Κυριάκο Μητσοτάκη;
Το κλείσιμο της ΕΡΤ από την κυβέρνηση της Ν.Δ. ήταν λάθος, η ΕΡΤ έκλεινε μόνη της από τη συμπεριφορά των εργατοπατέρων, που υποτίθεται την προστάτευαν.
Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να επαναλειτούργησε την ΕΡΤ, όμως δεν ήθελε να αλλάξει το παραμικρό στη δομή και τη φιλοσοφία που πρέπει να διέπει έναν ανεξάρτητο δημόσιο φορέα, που δραστηριοποιείται στον τομέα της ενημέρωσης. Αντιθέτως, απαίτησε και επέβαλε το σφιχταγκάλιασμα της κρατικής ραδιοτηλεόρασης με την κεντρική εξουσία απαξιώνοντας το τελικό προϊόν, όπως προκύπτει από τις χαμηλές πτήσεις της τηλεθέασης. Και όμως η ΕΡΤ έχει εργαζόμενους που ξέρουν να κάνουν τη δουλειά τους χωρίς να χρειάζονται εγκρίσεις από κομματικά συμβούλια και από προσωρινού τύπου φράξιες.
Δεν είναι όμως μόνο η ΠΟΣΠΕΡΤ, η οποία σύμφωνα με τον κ. Τσακνή κουμαντάρει το «μαγαζί», αλλά χθες ένας σύλλογος εργαζομένων σε άλλη ΔΕΚΟ, στις σταθερές συγκοινωνίες, αποφάσισε να μην εκδίδει από σήμερα ηλεκτρονικό εισιτήριο διεκδικώντας αιτήματα οικονομικού τύπου.
Μένει ώσπου να φύγει…
Ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης απάντησε με ανακοίνωση απειλώντας με πειθαρχικά μέτρα όσους υπαλλήλους της ΣΤΑΣΥ αρνηθούν να εκδίδουν ηλεκτρονικά εισιτήρια. Είναι αργά πλέον, το υπουργείο του τον περασμένο Δεκέμβριο είχε δώσει αυξήσεις 2% έως 4% στους εργαζόμενους σε μετρό, τραμ και ΗΣΑΠ, ενώ στη διετή σύμβαση εργασίας υπήρχε και ρήτρα για επιπλέον αυξήσεις αποδοχών σε περίπτωση ανοδικής πορείας των εσόδων της εταιρίας με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
Σε αυτή τη διάταξη πατούν οι συνδικαλιστές και ζητούν να καθοριστούν πρώτα οι αυξημένες αποδοχές και μετά να ξεκινήσει η έκδοση ηλεκτρονικών εισιτηρίων.
Εάν σε αυτά προσθέσουμε και τις παλινωδίες με τη διάταξη για το Τaxibeat που συντάχθηκε από το υπουργείο Μεταφορών για να εξυπηρετήσει τους συνδικαλιστές των ταξί αλλά αποσύρθηκε υπό το βάρος των αντιδράσεων, η κυβέρνηση που εξέθρεψε τον κρατικοδίαιτο συνδικαλισμό δείχνει τώρα να μην μπορεί να τον τιθασεύσει.
Εικονική η άσπρη τρύπα των ασφαλιστικών ταμείων
Στο προσχέδιο του Προϋπολογισμού για το 2018 το υπουργείο Οικονομικών
ανακάλυψε «άσπρη τρύπα» στο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης, όταν όλοι γνωρίζουμε ότι έχει καταρρεύσει.
Αντί για έλλειμμα 640 εκατομμυρίων ευρώ που ήταν η αρχική πρόβλεψη, τα Ταμεία εμφανίζουν πλεόνασμα 689 εκατομμυρίων, δηλαδή διαφορά σχεδόν 1,4 δισ., ποσό το οποίο σε μεγάλο βαθμό προκαλεί την αισιοδοξία του οικονομικού επιτελείου για επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος 2,2% φέτος. Το έργο το έχουμε ξαναδεί επί Σημίτη, όταν με δημιουργική λογιστική είχε βρεθεί «άσπρη τρύπα» στα Ταμεία και η Ελλάδα κατάφερε να ενταχθεί στο ευρώ. Τώρα το εικονικό πλεόνασμα οφείλεται στο γεγονός ότι το κράτος σταμάτησε να πληρώνει συντάξεις. Οπως δημοσίευσε ο Ελεύθερος Τύπος, με βάση τα στοιχεία του ΕΦΚΑ, το 2017 «κουρεύτηκαν» 600 εκατομμύρια από όλες τις συντάξεις, ενώ το Ενιαίο Ταμείο πήρε έκτακτη επιχορήγηση 250 εκατομμύρια από το υπουργείο Εργασίας. Χαρακτηριστικά, από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους δεν έχει βγει ούτε μία οριστική σύνταξη από τις 13 Μαΐου 2016. Το ίδιο τρικ γίνεται σε όλα τα Ταμεία και με αυτό τον τρόπο κουκουλώνεται η μαύρη τρύπα και ετεροχρονίζονται οι δαπάνες. Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ πανηγυρίζει για εικονικά πλεονάσματα και μεταθέτει τα βάρη για τους επόμενους.
*O Πάνος Αμυράς είναι ο διευθυντής του Ελεύθερου Τύπου
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου