Από αύριο 17 έως τις 20 Αυγούστου πέντε εκδηλώσεις διοργανώνονται σε αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία και μουσεία σε Ερέτρια, Καρδίτσα, Ρέθυμνο, Μεσολόγγι και Θεσσαλονίκη. Με κεντρικό θεματικό άξονα την κλιματική κρίση, οι θεατές θα απολαύσουν θεατρικές και μουσικές παραστάσεις με ελεύθερη είσοδο.
«Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός» – Πρωταγωνίστρια… η κλιματική κρίση
Με την επικείμενη κλιματική κρίση να αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα, η μουσική παράσταση «Ο Καραγκιόζης και τα τέρατα του κλιματικής αλλαγής» από το Θέατρο Σκιών Χρήστου Στανίση, προσκαλεί το κοινό να ενώσει τις δυνάμεις του για να αντιμετωπίσει αυτήν την κρίσιμη πρόκληση. Οι θεατές θα ταξιδέψουν μέσα από τις περιπέτειες του δημοφιλέστερου λαϊκού ήρωα, του Καραγκιόζη, ανακαλύπτοντας διάφορες εποχές και τοποθεσίες που έχουν πληγεί από τις αλλαγές του κλίματος.
Μέσα από μια συναρπαστική ιστορία, τα τραγούδια, οι χορογραφίες και οι ζωντανές μουσικές εκτελέσεις στον αύλειο χώρο του Αρχαιολογικού Μουσείου Ερέτριας, στις 17 και 18 Αυγούστου η παράσταση φιλοδοξεί να αναδείξει τον αντίκτυπο της κλιματικής αλλαγής στον πλανήτη μας και τον ρόλο που καθένας μας μπορεί να παίξει στην προστασία του.
Ακολουθεί η νέα θεατρική παραγωγή «Σάμερταϊμ» της ομάδας bijoux de kant, η οποία κάνει πρεμιέρα στον Αρχαιολογικό Χώρο Ναού Απόλλωνα στη Μητρόπολη Καρδίτσας στις 18 και 19 Αυγούστου. Στη νέα παραγωγή «Σάμερταϊμ», σε κείμενο του Ακη Δήμου και σκηνοθεσία Γιάννη Σκουρλέτη ο ποιητικός λόγος πρωταγωνιστεί και μιλάει για το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής, για όλα όσα οι αισθήσεις του σώματος έχουν αντιληφθεί από καιρό ενώ το μυαλό αργεί.
Ενας νεαρός ξεναγός και μια ραδιοφωνική παραγωγός επαρχιακού σταθμού συναντώνται στο έλεος ενός μόνιμου, ανυποχώρητου καλοκαιριού στα ερείπια ενός αρχαιολογικού χώρου κάτω από έναν φαρμακερό ήλιο. Εκείνος περιμένει να χειμωνιάσει για να δροσιστεί. Εκείνη αδημονεί να ’ρθει ο Νοέμβριος για να ζήσει τον έρωτα της ζωής της κάτω από τη βροχή. Οσο το φθινόπωρο γίνεται αφήγηση και το καλοκαίρι ανεβάζει σφυγμούς, η επιστροφή της παλιάς διαδοχής των εποχών όπως την ξέραμε γίνεται η καινούρΓια ουτοπία.
Στις 19 και 20 Αυγούστου πραγματοποιούνται δύο εκδηλώσεις στη Φορτέτσα Ρεθύμνου και στα Νεώρια αρχαιολογικού χώρου των Οινιαδών στο Μεσολόγγι. Στο Ρέθυμνο η Γεωργία Νταγάκη, δεξιοτέχνης της κρητικής λύρας και ερμηνεύτρια, με μεγάλη γνώση της ελληνικής μουσικής, συνομιλεί επί σκηνής με τον Τάκη Χρυσικάκο σε μια μουσικοθεατρική παράσταση με τίτλο «Πνοές σε τρεις χορδές», όπου η μουσική και τα τραγούδια συνδιαλέγονται με την ποίηση και την πεζογραφία. Οι δύο καλλιτέχνες ενώνουν τις δυνάμεις τους σε μια φωνή αφύπνισης για όσα διακυβεύονται στο κατώφλι της κλιματικής αλλαγής και των μη αναστρέψιμων συνεπειών.
Στην παράσταση «Η καμπάνα του νερού» με τους Σοφία Παπάζογλου και Χρίστο Τσιαμούλη στα Νεώρια του αρχαιολογικού χώρου Οινιαδών, μέσα από το διάλογο τραγουδιού και πρόζας ανακαλείται ο μύθος και το γεγονός που τον αρνήθηκε… Το γεγονός υπήρξε η καταβύθιση του όμορφου και μοναδικού βυζαντινού μνημείου της Παναγιάς της Επισκοπής.
Το 1961 στα πλαίσια της κατασκευής του φράγματος των Κρεμαστών το νερό κατάπιε σπίτια μνημείο και χωριό. Τα τραγούδια και οι μελωδίες από τις παραδόσεις της Αρμενίας, της Καππαδοκίας, του Αραβικού Κόσμου, της Μικρασίας, της Ισπανίας, της Ρούμελης, της Θράκης και του υπόλοιπου ελληνικού χώρου συντονίζουν το κείμενο, με ζητούμενο τη μέθεξη με το κοινό και με τον φορτισμένο ιστορικό χώρο που θα φιλοξενήσει τη παράσταση. Το πρόγραμμα της εβδομάδας ολοκληρώνεται με την παράσταση πολυμέσων.
«Και η φωνή αυτού ως φωνή υδάτων πολλών / Μια Αποκάλυψη» των Γιώργου Μουλουδάκη, Σοφίας Χιλλ και Studio 19st στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού Θεσσαλονίκης στις 20 και 21 Αυγούστου. Πρόκειται για μια παράσταση πολυμέσων που επιχειρεί να ψηλαφήσει το ψυχικό τραύμα της εξακολουθητικά επικείμενης μες στους αιώνες καταστροφής, που στις μέρες μας βαφτίζεται κλιματική κρίση.
Πληροφορίες: digitalculture.gov.gr, nationalopera.gr
Ειδήσεις σήμερα
Οι πρώτες κινήσεις Μητσοτάκη – Αισιοδοξία για το μέλλον, ξεκίνημα με την οπαδική βία
«Αρωμα» Ελλάδας στους G7 – Τα βασικά σημεία της διακήρυξης