Με αφορμή την ταινία «Την έλεγαν Μαρία» της Zεσικά Παλούντ, που έκανε πρεμιέρα στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, ο Αμερικανός ηθοποιός τόνισε ότι «ο Μάρλον Μπράντο ήταν πολύ σημαντικός ηθοποιός για εμένα και για πολλούς άλλους. Αλλαξε πράγματα στην υποκριτική πολλές φορές, άλλαξε την εικόνα που έχουμε για τον Αμερικανό άνδρα. Δεν είναι ο Τζον Γουέιν», είπε, ενώ όσον αφορά στην επίμαχη σκηνή της ταινίας «Τελευταίο τανγκό στο Παρίσι», όπου ο Μπράντο, σε συμφωνία με τον σκηνοθέτη Μπερνάρντο Μπερτολούτσι έκανε τη συμπρωταγωνίστριά του, Μαρία Σνάιντερ, να νιώσει «βιασμένη», ο Ματ Ντίλον υποστήριξε ότι «έκαναν λάθος, αλλά προσπάθησαν να κάνουν κάτι για την τέχνη τους».
Με αυτή την ευκαιρία είπε επίσης ότι «οι intimacy coordinators σε μια ταινία δεν είναι Αστυνομία, δεν είναι αρνητική παρουσία, όπως υποστηρίζουν κάποιοι. Είναι εκεί για να εξασφαλίσουν ότι όλοι οι συμμετέχοντες νιώθουν ασφάλεια. Βέβαια, έχω ακούσει και κάποια αστεία περιστατικά, ότι θέλουν να φοράς πανοπλία, που λέει ο λόγος, για να μην αγγίζει κανείς κανέναν. Αυτά είναι μαλακίες κατά τη γνώμη μου».
Για τη συνεργασία του με τον Γιώργο Λάνθιμο στη μικρού μήκους ταινία «Nimic» (2019) είπε ότι «ακόμα και μέχρι σήμερα δεν έχω καταλάβει τι ήθελε να πει αυτή η ταινία. Αλλά ήθελα πολύ να δουλέψω μαζί του και εξακολουθώ να θέλω. Είναι από τους λίγους σκηνοθέτες με τη δική του φωνή. Θυμάμαι ότι για μια σκηνή όπου τρώω ένα αβγό, έφαγα 24 τελικά στα γυρίσματα. Πρέπει να είστε περήφανοι για αυτόν στην Ελλάδα, αλλά νομίζω ότι πλέον ο Γιώργος Λάνθιμος ανήκει σε όλους».
Θυμήθηκε τη συνεργασία του με τον Τζιν Χάκμαν στο «Τarget» του 1985, λέγοντας ότι «το έκανα μόνο και μόνο γιατί ήθελα να δουλέψω μαζί του. Ημουν πολύ νέος τότε κι εκείνος μου έδειξε ότι πρέπει να είσαι υπεύθυνος απέναντι σε αυτό που κάνεις και πόσο εύκολο ήταν για εκείνον να μετατρέπει ένα μέτριο σενάριο σε κάτι μοναδικό».
Η ζωγραφική
Ο Ματ Ντίλον μίλησε επίσης για τη ζωγραφική, λέγοντας ότι «μου αρέσει να κάνω διαφορετικά πράγματα, είναι κάτι που σε κρατάει νέο», και για τη συνεργασία του με τον σκηνοθέτη Γέσπερ Γιουστ στην οπτική εγκατάσταση «Interfears», στην οποία πρωταγωνιστεί. Το θέμα του έργου είναι η παρακολούθηση του μυαλού ενός ηθοποιού όταν δουλεύει και για τις ανάγκες του ο Ματ Ντίλον μπήκε σε μαγνητικό τομογράφο. «Είμαι κλειστοφοβικός, αλλά το έκανα γιατί με τον Γέσπερ γίναμε φίλοι από την πρώτη στιγμή που γνωριστήκαμε», είπε. Στα γυρίσματα, ένας γιατρός του είπε ότι έχει ένα πολύ υγιές μυαλό. «“Εξυπνο;”, τον ρώτησα. “Μείνε στο υγιές”, μου είπε», αφηγήθηκε ο Ματ Ντίλον και μας έκανε να γελάσουμε δυνατά.
Υπεραμύνθηκε του συναισθήματος στην υποκριτική. «Μετράει περισσότερο και από την πληροφορία. Είναι το πιο σημαντικό γιατί οι ταινίες στο φινάλε για τον άνθρωπο μιλάνε», υπογράμμισε. Εκμυστηρεύθηκε ότι πάντα ήθελε να σκηνοθετήσει και το έκανε στην «Πόλη των φαντασμάτων» του 2002 και μας είπε ότι «έμαθα πολλά για τον εαυτό μου γράφοντας το σενάριο αυτής της ταινίας. Ηταν μια πολύ ικανοποιητική εμπειρία για εμένα, αν και κράτησε πολλά χρόνια».
Τέλος, δήλωσε ότι ψήφισε στις αμερικανικές εκλογές την Κάμαλα Χάρις. «Το ήξερα ότι θα μου κάνατε αυτή την ερώτηση. Ψήφισα Κάμαλα πριν έρθω στη Θεσσαλονίκη. Για μένα είναι η καλύτερη υποψηφιότητα».
Χθες Δευτέρα, ο Ματ Ντίλον έδωσε το «παρών» στα εγκαίνια της οπτικής εγκατάστασης του Γέσπερ Γιουστ, «Interfears», στην οποία πρωταγωνιστεί και αργότερα βραβεύθηκε από το Φεστιβάλ στο Ολύμπιον με τον τιμητικό Χρυσό Αλέξανδρο. Στη συνέχεια προβλήθηκε η ταινία που έχει σκηνοθετήσει, «Πόλη των φαντασμάτων».
Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης συνεχίζεται έως τις 10 Νοεμβρίου. Πληροφορίες: filmfestival.gr.
Ειδήσεις σήμερα
4 tips που θα σας βοηθήσουν αν γράψετε στις Πανελλαδικές εξετάσεις
Τέλη κυκλοφορίας 2025: Πότε ανεβαίνουν στο Taxisnet – Ποια θα είναι η μεγάλη αλλαγή
Φλώρινα: Κανένα διαθέσιμο δωμάτιο στα ξενοδοχεία – Ενοικιάζονται από φοιτητές
5 δημοφιλείς προορισμοί εκτός Αθηνών για ρεβεγιόν Χριστουγέννων & Πρωτοχρονιάς
Ισθμός της Κορίνθου: Έκλεισε η διέλευση για τα πλοία
Φαίη Σκορδά: Από το Κιλκίς πρώτο όνομα στην τηλεόραση – Οι άνδρες που πέρασαν από τη ζωή της