Γιατί επιλέξατε τον συγκεκριμένο τίτλο και πού θέλατε να παραπέμψει τον αναγνώστη;
Ο τίτλος αυτός είναι κυριολεκτικός και μεταφορικός ταυτόχρονα. Κυριολεκτικός, γιατί κάποια στιγμή ο ήρωας του βιβλίου «πεθαίνει» για τον κόσμο γύρω του. Ολοι τον θεωρούν νεκρό. Τα χαρτιά επισήμως αυτό δηλώνουν. Ο ίδιος, όμως, δεν έχει πεθάνει. Ζει κι ας τον θεωρούν νεκρό. Ζει κρυφά μια δεύτερη ζωή.
Μεταφορικός, γιατί γνωρίζουμε ότι η «γέννηση» ενός συγγραφέα αποτελεί μια δεύτερη ζωή μετά τη βιολογική. Δηλαδή, κάποιος έχει την καθημερινότητά του, αλλά από τη στιγμή που συγγράφει έχει και μια άλλη ζωή, τη λογοτεχνική. Μπορεί να έχει τα βιολογικά του παιδιά, αλλά επίσης έχει και τα λογοτεχνικά του παιδιά. Ζει, δηλαδή, μια διπλή ζωή ανάμεσα στη βιολογική και τη λογοτεχνική του. Και ο ήρωας του βιβλίου μου έχει αυτά τα χαρακτηριστικά των δύο ζωών. Το πώς συμπλέκονται τώρα αυτές οι δύο μεταξύ τους θα το δει κάποιος διαβάζοντας το βιβλίο.
Τι απασχολεί τον ήρωα του βιβλίου σας;
Πρόκειται για ένα μυθιστόρημα όπου ο ήρωας είναι μόνο λογοτέχνης και αγωνίζεται να καταλάβει αν ό,τι γράφει είναι γέννημα γνήσιο ή όχι του εαυτού του. Στο βιβλίο υπάρχει μια ανελέητη σύγκρουση μεταξύ του συγγραφέα και μιας διεθνούς οργάνωσης που θέλει να του ελέγξει τη ζωή. Του λένε ότι οφείλει την καριέρα του σ’ αυτούς ακόμη κι αν αυτός δεν γνωρίζει τίποτα. Αυτός, όμως, το αμφισβητεί και αρχίζει μια βαθιά έρευνα, κοινωνική και προσωπική, στα βάθη του εαυτού του για να ανακαλύψει ποιος είναι πραγματικά και πώς έφτασε να είναι γνωστός και επιτυχημένος. Αναζητεί τις ρίζες της καταγωγής του, τις ρίζες της οικογένειάς του, αλλά και ταυτόχρονα ψάχνει τις δικές του εσωτερικές ρίζες, το ποιος πραγματικά είναι. Πρόκειται, δηλαδή, ταυτόχρονα για ένα κείμενο αυτογνωσίας.
Θα τα καταφέρει σε αυτήν την αναζήτηση;
Ναι, βέβαια. Ομως, την τελική έκβαση δεν την περιμένει κανείς. Είναι ένας απρόβλεπτος ήρωας, που μας εκπλήσσει συνέχεια. Ο αναγνώστης μένει σε αγωνία έως την τελευταία λέξη του κειμένου.
Εχει αυτοβιογραφικές αναφορές ο ήρωάς σας;
Πάντα υπάρχει κάτι από τον συγγραφέα στους λογοτεχνικούς του ήρωες. Είναι παιδιά του. Είναι προβολές του εαυτού του. Ομως, προσοχή μη γίνει παρεξήγηση. Ο λογοτεχνικός ήρωας είναι αυτό που είναι ένας συγγραφέας, αλλά και αυτό που θα ήθελε να είναι ή που θα ήθελε να μην είναι. Η καλή λογοτεχνία έχει πάντα στοιχεία αυτογνωσίας.
Ηλέκτρα & Time Fusion: «FlashΒack – Σκάλα Μνήμης» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Είπατε ότι ο ήρωάς σας συγκρούεται με μια παγκόσμια οργάνωση. Είναι πολιτικό μυθιστόρημα;
Εχει στοιχεία ατομικών δικαιωμάτων και σύγκρουσης ελευθερίας ατόμου και εξουσίας. Με αυτήν τη λογική είναι και πολιτικό μυθιστόρημα. Αλλωστε, η πολιτική είναι σύμφυτη με τη δημιουργία. Οχι ως κομματική μάχη αλλά ως δράση του πολίτη σε σχέση με την Πολιτεία.
Η δική σας ενασχόληση με την πολιτική;
Ασχολούμαι γράφοντας, αναλύοντας, συμμετέχοντας σε τηλεοπτικά πάνελ, γράφοντας βιβλία με πολιτικό περιεχόμενο κ.λπ. Δεν ήμουν υποψήφιος από δική μου επιλογή. Κάνω όμως ό,τι μπορώ για τη χώρα μου. Με τον τρόπο μου, μέσα από την πολιτιστική δράση σε εξωτερικό και εσωτερικό.
Αν σας ζητηθεί να υπηρετήσετε την Ελλάδα από μια θέση;
Αν είναι στις δυνατότητές μου, ναι.
Τι άλλο ετοιμάζετε τώρα;
Πολλά. Βγαίνει έως τον Σεπτέμβριο κι άλλο βιβλίο φιλοσοφίας της τέχνης. Επίσης, ετοιμάζω δύο σημαντικές ζωγραφικές μου εκθέσεις σε Πολωνία και Γερμανία.
Ειδήσεις σήμερα
Μαντόνα: «Βρίσκομαι στο δρόμο της ανάρρωσης», είπε μετά την περιπέτεια της υγείας της
Σακίρα: Διασκέδασε με τον Τζίμι Μπάτλερ, στο Λονδίνο [βίντεο]