Το πρόγραμμα των ζωνών επισκεψιμότητας έχει βελτιώσει αισθητά και καθοριστικά τη διαχείριση και την κατανομή του τεράστιου όγκου των επισκεπτών στο μνημείο. Το υπουργείο Πολιτισμού, σε συνεργασία με τον Οργανισμό Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων, έθεσε σε εφαρμογή πρόγραμμα των ζωνών επισκεψιμότητας με στόχο την προστασία του μνημείου από τον υπερτουρισμό, καθώς και τη βελτίωση της εμπειρίας που βιώνει ο επισκέπτης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία επισκεψιμότητας που αποκαλύπτει ο «Ε.Τ.» της Κυριακής, ο αρχαιολογικός χώρος της Ακρόπολης κατά τους θερινούς μήνες σημειώνει υψηλή επισκεψιμότητα, κάτι που μεταφράζεται κατά μέσο όρο από 15.000 έως 18.000 επισκέπτες καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.
«Είναι ένα σύστημα που ικανοποιεί τους στόχους του, σέβεται το μνημείο, διευκολύνει τους επισκέπτες, ενισχύει την καλύτερη διαχείριση του μεγάλου όγκου των επισκεπτών. Αποφεύγεται, δηλαδή, ο συνωστισμός κατά την έξοδο -ένα πρόβλημα που υπήρχε έντονα παλαιότερα- και διευκολύνονται κοινό και εργαζόμενοι του αρχαιολογικού χώρου.
Μικρές ουρές
«Η ροή κίνησης στην Ακρόπολη για τα δεδομένα της θερινής σεζόν βαίνει ομαλά», ξεκαθαρίζει στον «Ε.Τ.» της Κυριακής η πρόεδρος του Οργανισμού Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων, Νικολέττα Βαλάκου, και αναφέρει πως «υπάρχει μια μικρή αναμονή στην έκδοση εισιτηρίων για όσους δεν επιλέγουν να τα κλείσουν ηλεκτρονικά. Είναι γεγονός ότι σχηματίζονται μικρές ουρές αναμονής στα ταμεία των εισιτηρίων, όπως συμβαίνει και στο εξωτερικό». Τι γίνεται, όμως, όταν το θερμόμετρο αγγίζει στην Αθήνα τους 40 βαθμούς Κελσίου και η θερμοκρασία στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης είναι αρκετά μεγαλύτερη;
«Σε περιπτώσεις καύσωνα για τους καλοκαιρινούς μήνες ακολουθούμε τις οδηγίες από την Πολιτική Προστασία και κάποιες φορές ο χώρος κλείνει προληπτικά, σύμφωνα πάντα με τις οδηγίες. Σε αυτές τις περιπτώσεις επιστρέφουμε το αντίτιμο του εισιτηρίου στους κατόχους ή υπάρχει δυνατότητα η επίσκεψη να γίνει μια άλλη ημέρα», απαντά η κ. Βαλάκου.
Στη δισκογραφία, με τον Στέλιο
Στη Ρώμη
Στη Ρώμη, οι ιταλικές Αρχές αποφάσισαν να προσφέρουν μία επιπλέον υπηρεσία επίσκεψης στο Κολοσσαίο μετά τη δύση του ηλίου, ώστε να αποφευχθεί η πολύωρη αναμονή υπό τις υψηλές θερμοκρασίες. Σύμφωνα με τα ξένα δημοσιεύματα, κάθε Πέμπτη μετά τη δύση του ηλίου από τις 20.00 έως τα μεσάνυχτα το Κολοσσαίο ανοίγει στο κοινό. Το κόστος αυτής της νέας έναστρης περιήγησης ανέρχεται στα 50 ευρώ και περιλαμβάνει μία ξενάγηση διάρκειας περίπου 60 λεπτών σε συγκεκριμένα σημεία του μνημείου.
Στην ερώτηση εάν αυτή η υπηρεσία θα μπορούσε να υιοθετηθεί και στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης, η κ. Βαλάκου απαντά: «Κάθε περίπτωση για τέτοιες πρωτοβουλίες σε μνημεία είναι διαφορετική και εξετάζεται σύμφωνα με τις ανάγκες κάθε μνημείου. Κάθε χώρα υιοθετεί εμπειρίες επίσκεψης στο πολιτιστικό απόθεμά της σύμφωνα με τα δεδομένα που έχει για τα μνημεία της».
5.000 ευρώ
Βέβαια, η πολυσυζητημένη πρακτική των εξατομικευμένων περιηγήσεων, που ισχύει σε πολλές άλλες χώρες, από φέτος εντάχθηκε και στη χώρα μας! Για πρώτη φορά, λοιπόν, φέτος το καλοκαίρι ξεκίνησε η εξατομικευμένη επίσκεψη σε ώρες αποκλειστικά εκτός λειτουργίας του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης Αθηνών είτε πριν από την έναρξη λειτουργίας του (πριν από τις 08.00) είτε μετά το πέρας του ωραρίου (μετά τις 20.00). Ρώσοι, Αμερικανοί και Ευρωπαίοι βίωσαν αυτήν την εξατομικευμένη περιήγηση «The Acropolis Experience» με κόστος 5.000 ευρώ, που εγκαινιάστηκε πριν από δύο εβδομάδες περίπου. Τα εισιτήρια διατίθενται ατομικά ή σε ομάδες μέχρι πέντε ατόμων στην ιστοσελίδα https://experiences.hhticket.gr/product/the-acropolis-experience/ και είναι διαθέσιμες οι επισκέψεις τρεις φορές την εβδομάδα (Τρίτη, Παρασκευή και Σάββατο). «Είναι ικανοποιητική η ανταπόκριση του κόσμου. Είναι, κυρίως, ζευγάρια ή ομάδες ξένων τουριστών», σημειώνει η κ. Βαλάκου και αναφέρει ότι στο τέλος αυτής της μοναδικής εμπειρίας προσφέρονται δώρα, πιστά αντίγραφα μικρού μεγέθους από αρχαία έργα της Ακρόπολης.
ΧΑΜΟΓΕΛΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ
Χαμόγελα για υψηλή επισκεψιμότητα χαρίζει και το Μουσείο της Ακρόπολης, σύμφωνα με πληροφορίες του «Ε.Τ.» της Κυριακής. Το Μουσείο της Ακρόπολης καταγράφει αύξηση των επισκεπτών του κατά το πρώτο εξάμηνο. Συγκεκριμένα, κατά 9,13% αυξήθηκαν οι επισκέπτες των πρώτων έξι μηνών του 2024, έναντι του αντίστοιχου εξαμήνου του 2023. Πιο αναλυτικά, από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο το Μουσείο της Ακρόπολης έκλεισε με 1.009.678 επισκέπτες, έναντι των 925.211 επισκεπτών που καταγράφηκαν πέρυσι. Από τις 26 Ιουνίου έχει ανοίξει και το Μουσείο της Ανασκαφής, που και αυτό παρουσιάζει υψηλή επισκεψιμότητα. Κάθε Σάββατο, μάλιστα, προσφέρεται στους επισκέπτες η παρουσίαση στο Μουσείο της Ανασκαφής από τους αρχαιολόγους του Μουσείου με τίτλο «Ιστορίες καθημερινότητας σε μια γειτονιά της αρχαίας Αθήνας».
Ειδήσεις σήμερα
Χαμός στα Πρωϊνάδικα: Τα πάνω-κάτω από τη νέα σεζόν – Όλα τα ονόματα
Επεισόδια στη Λ. Αλεξάνδρας: Ποινική δίωξη για τους 74 συλληφθέντες χούλιγκαν
Κέιτ Μίντλετον: Παρούσα στο Wimbledon για τον τελικό Αλκαράθ – Τζόκοβιτς [βίντεο]
Στοίχημα: Τι παίζουμε στους τελικούς Εuro και Κόπα Αμέρικα
Η Μαφία της Μυκόνου σε Real Estate, διασκέδαση και παραλίες
Ντόναλντ Τραμπ: Οι New York Times «έπιασαν» τη σφαίρα δίπλα από το κεφάλι του [εικόνα]