Το 8ο Συνέδριο στόχο έχει να παρουσιάσει τις σύγχρονες εκπαιδευτικές, παιδαγωγικές, μουσειολογικές, μουσειοπαιδαγωγικές θεωρίες, απόψεις, προτάσεις, πρακτικές ενισχύοντας την αλληλεπίδραση και την ανταλλαγή απόψεων ανάμεσα σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και των πολιτιστικών φορέων και μουσείων.
Το Συνέδριο απευθύνεται σε στελέχη της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων και βαθμίδων, μουσειολόγους, μουσειοπαιδαγωγούς, φοιτητές, σπουδαστές, ερευνητές, εμψυχωτές ομάδων άτυπης εκπαίδευσης και σε όποιον /α ενδιαφέρεται για τις θεματικές του.
Για την αρτιότερη διεξαγωγή του Συνεδρίου υπάρχει η δυνατότητα συμμετοχής των ενδιαφερομένων με δύο τρόπους: δια ζώσης ή εξ αποστάσεως ασύγχρονα.
Το πρόγραμμα του Συνεδρίου μεταξύ άλλων περιλαμβάνει:
α. Προφορικές ανακοινώσεις (συμμετοχή μόνο με σύγχρονο τρόπο),
β. Θεματικά Συμπόσια (συμμετοχή μόνο με σύγχρονο τρόπο),
γ. Εργαστήρια (συμμετοχή μόνο με σύγχρονο τρόπο),
δ. Ασύγχρονες ανακοινώσεις – e-Posters.
ΤΙ ΔΙΑΒΑΣΑ
«Η Ιστορία αλλιώς» από τη Μαρία Ιατρίδη
Από τις ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις είναι αυτή που έχει τίτλο: «Η Ιστορία… αλλιώς!»
Η εκπαιδευτικός Μαρία Ιατρίδη, που συμμετέχει (το Σάββατο 13 Μαΐου, 16:00-17:00) με θέμα «Καινοτόμες διδακτικές του μαθήματος της Ιστορίας» μέσα από ένα βιωματικό εργαστήριο είπε μεταξύ άλλων:
«Κάθε χρονιά συναντώ μαθητές του δημοτικού που αναρωτιούνται γιατί πρέπει να μάθουν Ιστορία. Για ποιον λόγο να απομνημονεύσουν όλα αυτά τα γεγονότα, τα πρόσωπα, τις χρονολογίες.
Αγχώνονται, χάνουν το ενδιαφέρον τους, κουράζονται, απογοητεύονται… Είναι γεγονός ότι υπάρχει ανησυχία για τις αυξημένες απαιτήσεις Γυμνασίου και Λυκείου που ακολουθούν με αποκορύφωμα φυσικά τις Πανελλήνιες. H ικανότητα αποστήθισης όμως είναι επιστημονικά αποδεδειγμένα μια επίκτητη ικανότητα του ανθρώπου!
Στο δημοτικό, λοιπόν, στο ξεκίνημά τους σε αυτό το μακρινό ταξίδι της γνώσης, ας κάνουμε τα παιδιά να αγαπήσουν την Ιστορία.
Έχω δει στην πράξη ότι χρησιμοποιώντας παιγνιώδεις μεθόδους διδασκαλίας της, όχι μόνο χαίρονται το μάθημα αυτό, αλλά αποθηκεύουν στη μνήμη τους, χωρίς να το καταλάβουν, ενώ ταυτόχρονα καλλιεργούν την κριτική τους σκέψη, τον επιχειρηματικό λόγο, τις κοινωνικές και ομαδοσυνεργατικές τους δεξιότητες».
ΤΟΠΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ
13-14 Μαΐου
Κολλέγιο Αθηνών – Κολλέγιο Ψυχικού
Στεφάνου Δέλτα 15, Ψυχικό, 15452
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ‒ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Γραμματεία συνεδρίου: Ευάγγελος Τσιμέκας
Ηλεκτρονική διεύθυνση: ekedisyconference@gmail.com