Μαγικός Αυλός του Μότσαρτ
Ο πιο επιτυχημένος και πολυσυζητημένος Μαγικός αυλός της εποχής μας ήρθε για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την Εθνική Λυρική Σκηνή. Η πολυταξιδεμένη παραγωγή της Κωμικής Oπερας του Βερολίνου, στην οποία το animation συνομιλεί με το ζωντανό θέαμα, παρουσιάστηκε σε 12 sold out παραστάσεις τον Μάρτιο και τον Απρίλιο του 2018. Ο Μαγικός αυλός, σε σκηνοθεσία του Μπάρι Κόσκι, καλλιτεχνικού διευθυντή της Κωμικής Οπερας του Βερολίνου και της Σούζαν Αντράντε, της βρετανικής θεατρικής ομάδας 1927, μάγεψε τους χιλιάδες θεατές στην Ελλάδα.
Λουτσία ντι Λαμερμούρ του Ντονιτσέτι
Οκτώ sold out παραστάσεις στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος έκανε, τον Μάρτιο του 2018, το αριστούργημα του ρομαντικού μπελ κάντο του Γκαετάνο Ντονιτσέτι, Λουτσία ντι Λαμερμούρ, στην πολυσυζητημένη σκηνοθεσία της Κέιτι Μίτσελ, η οποία αποτέλεσε την πρώτη ιστορική συμπαραγωγή μεταξύ Εθνικής Λυρικής Σκηνής και Royal Opera House του Λονδίνου.
Η Χριστίνα Πουλίτση, στην πρώτη της αναμέτρηση με τον εξαιρετικά απαιτητικό ρόλο της Λουτσία, εντυπωσίασε με τις φωνητικές αλλά και υποκριτικές της ικανότητες.
Κάρμεν με την Ανίτα Ρατσβελισβίλι
Για την Κάρμεν στο Ηρώδειο τον Ιούλιο του 2018, η Εθνική Λυρική Σκηνή έφερε στην Ελλάδα μια από τις πιο περιζήτητες σταρ της όπερας παγκοσμίως, την Ανίτα Ρατσβελισβίλι, η οποία θεωρείται η πιο επιτυχημένη Κάρμεν της εποχής μας. Με μια μορφή επιβλητική, δυναμική, άγρια, με μια φωνή εντυπωσιακής ποιότητας και όγκου, η Ρατσβελισβίλι, που ξεκίνησε από τη Γεωργία και κατέκτησε τον κόσμο, μοιάζει να είναι η προσωπικότητα για την οποία γράφτηκε ο ρόλος αυτός. Η Ανίτα Ρατσβελισβίλι ήρθε στην Αθήνα μετά τις εμφανίσεις της στην Οπερα του Παρισιού και μετά τη σπουδαία εμφάνισή της στο Βερολίνο με τον σταρ τενόρο Γιόνας Κάουφμαν.
Γενούφα του Γιάνατσεκ
Η διεύρυνση του ρεπερτορίου της όπερας, η οποία αποτελεί βασικό άξονα του προγραμματισμού του Γιώργου Κουμεντάκη, έγινε πράξη με τον καλύτερο τρόπο με τη Γενούφα του Λέος Γιάνατσεκ. Το σπουδαίο έργο του Τσέχου συνθέτη παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, τον Οκτώβριο του 2018. Βασισμένη στο λογοτεχνικό έργο της Γκαμπριέλας Πρεΐσσοβα Η ψυχοκόρη της, η Γενούφα «συνομιλεί» με τη Φόνισσα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, καθώς κεντρικό της θέμα είναι η βρεφοκτονία, ως συνέπεια των σκληρών συνθηκών που χαρακτήριζαν τις μικρές κλειστές κοινωνίες της υπαίθρου.
Χατζής - Σαββιδάκης: Τραγουδούν τους μεγάλους συνθέτες από 23 Νοεμβρίου
Ζ
Η πρώτη παραγγελία νέου έργου από την Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία. Το εμβληματικό μυθιστόρημα του Βασίλη Βασιλικού Ζ εντάχθηκε για πρώτη φορά στο λυρικό ρεπερτόριο, σε μουσική Μηνά Μπορμπουδάκη, λιμπρέτο Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και από την αιχμηρή σκηνοθετική ματιά της Κατερίνας Ευαγγελάτου. Με έντονο το στοιχείο του ρεαλισμού, αλλά και μέσα σε μια σκοτεινή ποιητική ελευθερία, η Κατερίνα Ευαγγελάτου σκηνοθέτησε το Ζ με νεύρο, ένταση και αμεσότητα, δημιουργώντας ένα έργο που η δύναμή του φτάνει απευθείας στο κοινό.
Η βασίλισσα των ξωτικών
H περίφημη μπαρόκ όπερα Η βασίλισσα των ξωτικών, του σπουδαίου συνθέτη του αγγλικού μπαρόκ Χένρυ Πέρσελ, παρουσιάστηκε στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ για οκτώ sold out παραστάσεις, σε μουσική διεύθυνση Μάρκελλου Χρυσικόπουλου και μέσα από την εικαστική και ανατρεπτική ματιά του Γιάννη Σκουρλέτη και της ομάδας bijoux de kant. Μια μαγική εκδρομή στην Αρκαδία των παλαιών και σύγχρονων ξωτικών εμπνευσμένη από το έθιμο της Νάουσας «Γενίτσαροι και Μπούλες».
Βάκχαι
Το σπάνιο έργο Βάκχαι, του σπουδαίου Ιάννη Ξενάκη, παρουσιάστηκε σε πανελλήνια πρώτη με τη μορφή παράστασης στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για δύο sold out παραστάσεις, σε μουσική διεύθυνση Νίκου Βασιλείου και σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα. Ενας ερμηνευτικός άθλος, οι Βάκχαι του Ιάννη Ξενάκη αποτελούν σκηνική μουσική για δεκαεξαμελή γυναικεία χορωδία, έναν βαρύτονο που ερμηνεύει το ρόλο του Διόνυσου και μια εννεαμελή ορχήστρα, αποτελούμενη αποκλειστικά από πνευστά και κρουστά όργανα.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]