1.
ΟΛΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΑΠΟ ΛΙΓΟ!! ***
(EVERYBODY WANTS SOME!!)
ΗΠΑ, 2016
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΡΙΤΣΑΡΝΤ ΛΙΝΚΛΕΪΤΕΡ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΜΠΛΕΪΚ ΤΖΕΝΕΡ, ΡΑΪΑΝ ΓΚΟΥΖΜΑΝ
Το Σαββατοκύριακο πριν ξεκινήσουν τα μαθήματα και οι προπονήσεις στην ομάδα μπέιζμπολ του κολεγίου, ο πρωτοετής Τζέικ εγκαθίσταται στο σπίτι που έχει παραχωρηθεί στην ομάδα. Εκεί θα γνωρίσει τους μελλοντικούς του συμπαίκτες και θα πάρει μια πρώτη χορταστική γεύση από την κολεγιακή ζωή που τον περιμένει τα επόμενα χρόνια.
Θα διασκεδάσει, θα φλερτάρει, θα περάσει άσκοπα το χρόνο του, θα συμμετέχει στις κόντρες των συμφοιτητών του, θα ερωτευτεί. Μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο θα κάνει τη μετάβαση και από έφηβος θα γίνει ενήλικας. Παράλληλα, θα διαπιστώσει ότι, πέρα από το μπέιζμπολ, τις πλάκες των συμφοιτητών του και τις όμορφες γυναίκες, υπάρχουν ανεξερεύνητες περιοχές που ίσως να τον ενδιαφέρουν και να μπορούν να του προσφέρουν περισσότερα.
Για ακόμη μια φορά ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ κάνει το θαύμα του. Ακόμη και με μια ταινία που μοιάζει να γυρίστηκε χαλαρά, χωρίς ιδιαίτερες επιδιώξεις και σε πολύ μικρή χρονική απόσταση από το θρίαμβο του «Μεγαλώνοντας», ο Τεξανός δημιουργός δικαιώνει τους πολυπληθείς θαυμαστές του που τον έχουν κατατάξει εδώ και χρόνια στην αφρόκρεμα του αμερικανικού ανεξάρτητου σινεμά. Η ταινία του διαδραματίζεται στα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του ‘80 και το πρώτο που παρατηρεί κανείς είναι το πόσο πιστά μας μεταφέρει σε εκείνη την εποχή.
Τα ρούχα, τα χτενίσματα, τα σκηνικά, οι συμπεριφορές, η μουσική. Ερχονται όλα κατευθείαν από εκείνα τα χρόνια και ίσως διεκδικούν τον πρωταγωνιστικό ρόλο ακόμη και από τους ήρωες της ταινίας. Βοηθάει βέβαια το γεγονός ότι ο Λινκλέιτερ την έζησε εκείνη την εποχή και μπορεί να ξεχωρίσει το αυθεντικό από το δήθεν. Θα μπορούσε κανείς να τον κατηγορήσει για παρελθοντολαγνία, καθώς και το «Dazed and Confused» του 1993 ήταν κι αυτό μια ωδή στα χρόνια που πέρασαν και πιο συγκεκριμένα εκείνα του σχολείου. Ομως αυτό το πισωγύρισμα ο Λινκλέιτερ το κάνει εντελώς αβίαστα, με ειλικρινή αγάπη για την εποχή και με φροντίδα σε κάθε λεπτομέρεια που θα μπορούσε να τον προδώσει. Δικαιωματικά μια από τις καλύτερες στιγμές της φετινής καλοκαιρινής σεζόν.
2.
Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΗΣ ΕΡΗΜΟΥ **
(QUEEN OF THE DESERT)
ΗΠΑ, 2015
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΒΕΡΝΕΡ ΧΕΡΤΖΟΓΚ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΝΙΚΟΛ ΚΙΝΤΜΑΝ, ΝΤΕΜΙΑΝ ΛΙΟΥΙΣ
Πρόκειται για τη βιογραφία της Βρετανίδας Γερτρούδης Μπελ, η οποία στα πρώτα χρόνια του μεσοπολέμου βρέθηκε να εξερευνά τη Μέση Ανατολή και να πατά σε περιοχές που καμία γυναίκα της Δύσης δεν είχε φτάσει στο παρελθόν. Μετά την αυτοκτονία του συζύγου της, τίποτα δεν κρατά την Μπελ από το να ταξιδέψει όσο πιο βαθιά γίνεται στην έρημο, να γνωρίσει νέους πολιτισμούς, να κατανοήσει τους πολιτικούς συσχετισμούς και ίσως να ερωτευτεί ξανά. Σε αυτή την αναζήτηση, η θαρραλέα Βρετανίδα έχει για συμμάχους τους πιστούς της Αραβες βοηθούς και έναν Βρετανό διπλωμάτη που απειλεί να διαλύσει την οικογένειά του για χάρη της. Σταδιακά και χάρη στον ατρόμητο χαρακτήρα της, θα κερδίσει την εκτίμηση και το σεβασμό σεΐχηδων, εμίρηδων και Τούρκων στρατιωτικών.
https://www.youtube.com/watch?v=Stacvv4VK1A
Αν και ο Χέρτζογκ μάς χαρίζει γοητευτικά πλάνα στην έρημο και έχει στη διάθεσή του καλές ερμηνείες από τη Νικόλ Κίντμαν και τον Ντέμιαν Λιούις, δεν καταφέρνει να δώσει πνοή στο εγχείρημά του. Το ένα επεισόδιο διαδέχεται το άλλο τη στιγμή που ο σκηνοθέτης αρνείται να μπει βαθιά στην ψυχοσύνθεση των ηρώων του.
3
Χατζής - Σαββιδάκης: Τραγουδούν τους μεγάλους συνθέτες από 23 Νοεμβρίου
ΜΠΑΤΕ ΣΚΥΛΟΙ ΑΛΕΣΤΕ ***
(THE SECRET LIFE OF PETS)
ΗΠΑ, 2016
ΚΙΝΟΥΜΕΝΑ ΣΧΕΔΙΑ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΚΡΙΣ ΡΕΝΟ
Ο Μαξ ζει σε ένα διαμέρισμα στο Μανχάταν και τίποτα δεν φαίνεται ικανό να χαλάσει την παραδεισένια του ζωή εκτός από την αναχώρηση της ιδιοκτήτριάς του κάθε πρωί για να πάει στη δουλειά της. Ενα από εκείνα τα πρωινά που μένει μόνος στο σπίτι, δεν αργεί να μπλέξει μαζί με τα άλλα κατοικίδια της πολυκατοικίας σε μια περιπέτεια που θα τον φέρει στους υπονόμους της Νέας Υόρκης. Εκεί θα δώσει μάχη ζωής ή θανάτου τόσο για τον εαυτό του όσο και για τους φίλους του.
Ο,τι καλύτερο έχουμε δει σε κινούμενα σχέδια τον τελευταίο καιρό και μην ξεχνάμε ότι ο καταιγισμός ταινιών που απευθύνονται στα παιδιά είναι σχεδόν συνεχής. Το «Μπάτε σκύλοι αλέστε» όμως ξεχωρίζει και κάνει τη διαφορά γιατί έχει καλό χιούμορ, γρήγορους ρυθμούς, πατάει γερά τα πόδια του στη σύγχρονη εποχή και διαθέτει μια σαφή πλοκή που υμνεί τη φιλία, τη συνεργασία, την κατανόηση και τη διαφορετικότητα.
Αν αναζητούσατε να δείτε μια ταινία κινουμένων σχεδίων χωρίς να σας πάρει ο ύπνος στη θέση σας, το «Μπάτε σκύλοι αλέστε» θα σας δώσει την απάντηση. Ο τρόπος που παρουσιάζει συνήθειες της καθημερινότητας στη μεγαλούπολη θα σας φέρει πιο κοντά στην περιπέτεια των πρωταγωνιστών του, ενώ το σπινθηροβόλο χιούμορ της «διπλανής πόρτας» δεν θα σας αφήσει στιγμή να αφαιρεθείτε από την εξέλιξη της ιστορίας. Αν, δε, είστε και ζωόφιλοι, το φινάλε του θα σας κάνει να τρέξετε γρήγορα στο σπίτι να αγκαλιάσετε τον πιστό σας φίλο που περιμένει ανυπόμονα να σας ακούσει στην πόρτα.
ΣΚΟΤΕΙΝΕΣ ΨΥΧΕΣ
ΤΟΥ ΦΡΑΝΣΕΣΚΟ ΜΟΥΝΤΣΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΡΚΟ ΛΕΟΝΑΡΝΤΙ, ΠΕΠΙΝΟ ΜΑΤΖΟΤΑ
Στην Καλαβρία τρία αδέλφια, γιοι βοσκού, κινούν τα νήματα του υποκόσμου και της μαφίας. Ο Λουίτζι είναι έμπορος ναρκωτικών, ο Ρόκο κάνει ξέπλυμα χρήματος και ο Λουτσιάνο ζει σε μια ψευδαίσθηση. Ο δε γιος του έχει κληρονομήσει την οργή και την επιθετικότητά του και το μέλλον του φαντάζει σκοτεινό.
Η ΜΕΡΑ ΤΗΣ ΒΑΣΤΙΛΛΗΣ **
ΤΟΥ ΤΖΕΪΜΣ ΓΟΥΟΤΚΙΝΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΙΝΤΡΙΣ ΕΛΜΠΑ, ΡΙΤΑΡΝΤ ΜΑΝΤΕΝ
Ο μικροκακοποιός Μάικλ κλέβει την τσάντα μιας κοπέλας στο Παρίσι χωρίς να ξέρει ότι εκεί υπάρχει εκρηκτικός μηχανισμός. Οταν η βόμβα σκάει, ένας πράκτορας της CIA θα βρεθεί στο κατόπι του και μαζί θα προσπαθήσουν να ξεσκεπάσουν την τρομοκρατική οργάνωση. Φυσικά και δεν λείπουν οι εκπλήξεις. Με αρκετή δράση και καλογυρισμένη αλλά όχι κάτι που δεν έχετε ξαναδεί.
Η ΑΓΑΠΗ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΘΑΥΜΑ **
ΤΟΥ ΕΡΙΚ ΜΠΕΣΝΑΡ ΜΕ ΤΟΥΣ ΒΙΡΖΙΝΙ ΕΦΙΡΑ ΚΑΙ ΜΠΕΝΖΑΜΕΝ ΛΑΒΕΡΝ
Γυρνώντας σπίτι της στην εξοχή, η Λουίζ χτυπά με το αυτοκίνητό της ένα νεαρό άνδρα, τον Πιερ. Γρήγορα αντιλαμβάνεται ότι πρόκειται για έναν ξεχωριστό άνθρωπο που πάσχει από το σύνδρομο Ασπεργκερ και είναι ακατανίκητος στους υπολογισμούς και την παρατήρηση. Τυπική ιστορία αποδοχής με κλασική σεναριακή δομή και ανάπτυξη.
ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΕΙΣ
Ξημερώνει (1939). Του Μαρσέλ Καρνέ με τους Ζαν Γκαμπέν, Ζιλ Μπερί. Ο Φρανσουά δολοφονεί τον Βαλεντίν και κλειδώνεται στο δωμάτιό του, στην κορυφή ενός πενταώροφου κτιρίου. Εκεί ανατρέχει νοερά στο παρελθόν.
Κάτω από το ηφαίστειο (1984). Του Τζον Χιούστον με τους Αλμπερτ Φίνεϊ και Ζακλίν Μπισέ. Λίγο πριν ξεσπάσει ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος, ο διπλωμάτης Τζόφρι Φίρμιν υπηρετεί σε μια πόλη στα νότια του Μεξικού και είναι αλκοολικός και αυτοκαταστροφικός. Η πρώην σύζυγός του και ο αδελφός του καταφτάνουν στην πόλη για να τον βοηθήσουν.
Κώστας Ζαλίγκας
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου