Αναλυτικά το σημείωμα του Μαξίμου:
«Α. Στις τελευταίες εκλογές, στις 20 Σεπτεμβρίου 2015, ο ΣΥΡΙΖΑ νίκησε με άνετη διαφορά 7,5 ποσοστιαίων μονάδων.
Αξίζει να θυμηθούμε τι έλεγαν οι σχετικές δημοσκοπήσεις και, μάλιστα, αυτές της τελευταίας στιγμής, οι οποίες κρίνονται ως προς την εγκυρότητά τους με βάση το τελικό αποτέλεσμα:
11 Σεπτεμβρίου 2015:Δημοσκόπηση GPO (Θεοδωρικάκος/ MEGA)
Εκτίμηση: Προβάδισμα ΣΥΡΙΖΑ κατά 0,2%.
Σφάλμα: 7,3%
(Ο σημερινός σύμβουλος του κ. Μητσοτάκη, το βράδυ των εκλογών, εξηγούσε στο MEGA ότι «ο κόσμος, για άλλη μια φορά, αποφάσισε τι θα ψηφίσει μπροστά στην κάλπη»)
15 Σεπτεμβρίου 2015: Δημοσκόπηση METRON ANALYSIS
Εκτίμηση: Ισοψηφία
Σφάλμα: 7,5%
15 Σεπτεμβρίου 2015: Δημοσκόπηση RASS
Ο Δένδιας ενημέρωσε τον Μητσοτάκη για τη νέα δομή των Ενόπλων Δυνάμεων και τον θόλο
Εκτίμηση: Προβάδισμα ΝΔ κατά 0,5%
Σφάλμα: 8%
16 Σεπτεμβρίου 2015: Δημοσκόπηση του Πανεπιστήμιου Μακεδονίας (Μαρατζίδης/ ΣΚΑΙ)
Εκτίμηση: Προβάδισμα ΝΔ κατά 0,5%
Σφάλμα: 8%.
18 Σεπτεμβρίου 2015: Δημοσκόπηση RASS
Εκτίμηση: Προβάδισμα ΣΥΡΙΖΑ κατά 0,8%
Σφάλμα 6,7%
18 Σεπτεμβρίου 2015: Δημοσκόπηση MARC
Εκτίμηση: Προβάδισμα ΣΥΡΙΖΑ κατά 0,8%
Σφάλμα 6,7%
Β. Σε ότι αφορά τις εκτιμήσεις δημοσκοπήσεων στο δημοψήφισμα της 5ης Ιουλίου 2015, (νίκη του “OXI” με διαφορά 22.6 ποσοστιαίες μονάδες) οι προβλέψεις ήταν οι εξής:
1-3 Ιουλίου 2015, δημοσκόπηση MRB:
Εκτίμηση: Προβάδισμα του «ΝΑΙ» κατά 0,4%
Σφάλμα 23%
1-3 Ιουλίου 2015, δημοσκόπηση GPO:
Εκτίμηση: Προβάδισμα του «ΝΑΙ» κατά 0,4%
Σφάλμα 23%
1-3 Ιουλίου 2015, δημοσκόπηση ALCO (protothema.gr):
Εκτίμηση: Προβάδισμα του «ΝΑΙ» κατά 0,6%
Σφάλμα 23,2%
1-3 Ιουλίου 2015, δημοσκόπηση Public Issue:
Εκτίμηση: Προβάδισμα του «OXI» κατά 0,5%
Σφάλμα 22,1%
1-3 Ιουλίου 2015, δημοσκόπηση ALCO (Έθνος):
Εκτίμηση: Προβάδισμα του «ΝΑΙ» κατά 1,3%
Σφάλμα 23,9%
Γ. Τα παραπάνω αδιαμφισβήτητα δεδομένα δεν είναι δυνατόν να παρακάμπτονται σε μια συζήτηση για το πώς πρέπει να γίνεται η ανάγνωση των δημοσκοπήσεων. Πολύ περισσότερο, όταν οι δημοσκοπήσεις, έγκυρες ή μη, με επιστημονικό ή λιγότερο επιστημονικό τρόπο διαμόρφωσης ερωτημάτων και επεξεργασίας δεδομένων, χρησιμοποιούνται ως επιχείρημα, στην διαμόρφωση του πολιτικού κλίματος».