Πρόκειται για τις SOFFA, Ladd//Roller, A Million Senses, Cyclefi και Agrifarm, οι οποίες θα «αποκαλυφθούν» ενώπιον κριτικής επιτροπής στις 11 Ιανουαρίου. «Και οι πέντε έχουν τις προδιαγραφές να διακριθούν και στο εξωτερικό. Ο νικητής θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον παγκόσμιο τελικό στο Λος Αντζελες τον προσεχή Ιούλιο», επισημαίνει στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής ο Marketing Manager της Pernod Ricard Hellas, κ. Γιάννης Βιδιαδάκης, και προσθέτει: «Βασικός στόχος και επιδίωξη του Chivas – The Venture είναι να βρεθεί και να υποστηριχθεί η νέα γενιά των startup επιχειρήσεων, που επιθυμούν να επιτύχουν, έχοντας θετικό αντίκτυπο στις ζωές των άλλων».
1 SOFFA: Από το trafficking στη… μόδα
Τη δυνατότητα σε πρόσφυγες, αλλά και άτομα που έχουν πέσει θύματα trafficking, να εργαστούν στο χώρο της μόδας δίνει το SOFFA. Πρόκειται για ένα κοινωνικό εργοστάσιο, που προωθεί μια νέα ηθική στο επιχειρείν και το παράγειν, «γιατρεύοντας» τα καίρια προβλήματα που προκαλεί στο περιβάλλον, αλλά και στην ανθρωπότητα, η βιομηχανία της μόδας. Αυτή, άλλωστε, καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση, τόσο στη μόλυνση του περιβάλλοντος όσο και στη μοντέρνα δουλεία, «μετρώντας» 21 εκατ. ανθρώπους θύματα εξαναγκαστικής εργασίας, κυρίως γυναίκες και παιδιά. «Είμαι τρίτη γενιά στο χώρο παραγωγής αθλητικού παπουτσιού. Ο πατέρας μου δημιούργησε τη βιομηχανία Zita Hellas. Ονειρό μου ήταν η επιστροφή της παραγωγής στην Ελλάδα, η αναβίωση του iconic brand, αλλά μέσα από μια νέα ηθική, μια νέα γενιά κοινωνικών, βιώσιμων και συνεργατικών εργοστασίων», τονίζει η co founder και CEO του SOFFA, δρ Φιόρη Α. Ζαφειροπούλου.
Χριστούγεννα 2024: Συναγερμός από την VISA για τις αγορές σας - 10 συμβουλές για να αποφύγετε τους απατεώνες
2 Ladd//Roller: Η επόμενη γενιά των αναπηρικών αμαξιδίων
Να… ανεβάσουν τους ανθρώπους με κινητικά προβλήματα στο ύψος της καθημερινότητας αποφάσισαν οι Δημήτρης και Μάριος-Ερμής Πετρωτός. Για το σκοπό αυτό τα αδέρφια σχεδίασαν ένα υβρίδιο εξωσκελετού, με ηλεκτροκίνητο αναπηρικό αμαξίδιο, το οποίο επιτρέπει στους χρήστες του να στέκονται – μετακινούνται όρθιοι, αλλά και να υπερβαίνουν εμπόδια, όπως κράσπεδα και σκαλιά. «Πριν από τέσσερα χρόνια μού ζητήθηκε να ανακαινίσω πλήρως την κατοικία μιας οικογένειας, ένα μέλος της οποίας χρησιμοποιούσε αναπηρικό αμαξίδιο. Μετά τις αλλαγές, ωστόσο, τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας δυσκολεύονταν να λειτουργήσουν μέσα στο σπίτι. Για το ίδιο, δε, το άτομο με αναπηρία όταν έβγαινε εκτός σπιτιού όλα εξακολουθούσαν να είναι περίπλοκα. Ετσι, λοιπόν, αντί να προσπαθούμε να κατεβάσουμε όσα περισσότερα πράγματα μπορούσαμε στο ύψος των καθήμενων χρηστών αναπηρικών αμαξιδίων ανεβάσαμε τους ίδιους στο ύψος της καθημερινότητας», επισημαίνει ο κ. Δημήτρης Πετρωτός και καταλήγει: «Το ζητούμενό μας ήταν πλέον να μπορείς να φτάσεις μόνος ως την εξώπορτα του φίλου σου, να του χτυπήσεις το θυροτηλέφωνο, να πάτε για ένα ποτό στο μπαρ και να μιλάτε, κοιτάζοντας ο ένας στα μάτια του άλλου».
3 A Million Senses: Η Ελλάδα γίνεται φιλική στον αυτισμό
Τη μετατροπή της Ελλάδας σε ένα «φιλικό στον αυτισμό» προορισμό οραματίζονται οι Βιβή Σιδηροφάγη, Κώστας Μπουλαζέρης και Αγγέλα Μεννή. Σκοπός της A Million Senses, άλλωστε, που συστάθηκε μόλις φέτος, είναι να δημιουργήσει μοναδικές εμπειρίες διακοπών, προσαρμοσμένες στις ανάγκες των ατόμων με αυτισμό και τις οικογένειές τους. «Η A Million Senses προέκυψε μέσα από την 20χρονη επαγγελματική μας εμπειρία και την καθημερινή επαφή με άτομα με αυτισμό και τις οικογένειές τους. Οι απαιτήσεις της καθημερινότητας για όλα τα μέλη της οικογένειας με μέλος στο φάσμα του αυτισμού είναι πολλές και εξαντλητικές», σημειώνει η κ. Μεννή στον «Ε.Τ.» της Κυριακής και προσθέτει: «Αναγνωρίζοντας το δικαίωμα όλων μας για διακοπές, χαλάρωση και ξεκούραση, αναζητούσαμε τη σωστή στιγμή και τον καλύτερο τρόπο για να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες συνθήκες για οικογενειακές διακοπές. Η συμμετοχή μας στο διαγωνισμό έχει ως στόχο την υποστήριξη του οράματός μας, που είναι η διαμόρφωση ενός χάρτη προορισμών με μεγάλη γκάμα επιλογής διακοπών».
4 Cyclefi: Το «μεγάλο μάτι» της ανακύκλωσης
Μια online πλατφόρμα, που παρακολουθεί και καταγράφει την ανακύκλωση, που πραγματοποιούν οι πολίτες, λανσάρουν οι Γιώργος Στέγγος, Ακης Μαρούτας και Εύη Φρέρη. Μέσω αυτής οι… συνεπείς μπορούν να απολαύσουν μια σειρά από προνόμια, όπως εκπτώσεις σε συγκεκριμένες υπηρεσίες (λογαριασμούς ρεύματος, super markets, κινητή τηλεφωνία), οι οποίες στοχεύουν στη μείωση των γενικότερων εξόδων του νοικοκυριού τους. «Η Ελλάδα κατατάσσεται στις χαμηλότερες θέσεις της Ευρώπης στα ποσοστά ανακύκλωσης, αποτελώντας παράδειγμα προς αποφυγήν. Εξακολουθούμε να στέλνουμε χιλιάδες τόνους ανακυκλώσιμου υλικού στους Χώρους Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ) και σε παράνομες χωματερές. Παρά το γεγονός πως η ελληνική οικονομία διανύει μια περίοδο βαθιάς ύφεσης, οι Ελληνες πολίτες συνεχίζουν να πληρώνουν εκατομμύρια ευρώ σε πρόστιμα και τέλη, λόγω της αναποτελεσματικότητας που υπάρχει στην έξυπνη διαχείριση των στερεών αστικών απορριμμάτων», σχολιάζει ο κ. Στέγγος.
5 Agrifarm: Η γη ως επαγγελματική επιλογή
Την επιστροφή των νέων στην επαρχία και τη βιώσιμη ενασχόλησή τους με τη γη προωθεί ο ιδρυτής της Agrifarm, Δημήτρης Γκρεμυλογιάννης. Η εταιρία του, που έχει έδρα στη Λαμία, εστιάζει στην παραγωγή και την τυποποίηση ιδιαίτερα ποιοτικών προϊόντων της ελληνικής γης, μέσα από μια ολοκληρωμένη διαχείριση του πρωτογενούς τομέα. «Η ιδέα της ενασχόλησης με τον αγροδιατροφικό τομέα και τη στήριξη της πρωτογενούς παραγωγής προέκυψε μέσω προσωπικών βιωμάτων. Ο ίδιος είμαι πλέον τέταρτη γενιά μιας οικογένειας με διαρκή ενασχόληση με τη γη εδώ και πάρα πολλές δεκαετίες. Επομένως, οι ανησυχίες και οι αγωνίες των παραγωγών αποτελούσαν καθημερινότητα και κοινό τόπο», τονίζει χαρακτηριστικά και προσθέτει: «Τα προϊόντα μας διατίθενται κυρίως στις διεθνείς αγορές, συσκευασμένα σε καινοτόμους – διαφοροποιημένες συσκευασίες, διευκολύνοντας κατά πολύ τις χρηματορροές και αποπληρώνοντας τους παραγωγούς μας σε λιγότερο από 30 ημέρες».
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΒΕΛΕΣΙΩΤΗ
[email protected]
Από το ένθετο Οικονομία της έντυπης έκδοσης του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής