Σύμφωνα με τον ίδιο, μετά την είσοδο της βιομηχανίας Παπαδοπούλου στον κλάδο του συσκευασμένου ψωμιού και συγκεκριμένα την πενταετία 2013-2018 η πτώση των τιμών διαμορφώνεται στο 33%.
Συνολικά, η αγορά άρτου και αρτοσκευασμάτων, η οποία ελέγχεται ως επί το πλείστον από τους φούρνους και τα αρτοποιεία, φτάνει το 1,2 δισ. ευρώ. Αν και ακόμα δεν έχουν γίνει γνωστά τα στοιχεία για την περυσινή χρονιά, το 2017 οι πωλήσεις άρτου στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ παρουσίασαν αύξηση 5,5% σε τεμάχια. Αντίθετα, σε αξία κατέγραψαν πτώση της τάξεως του 3,9% που μεταφράζεται σε πτώση τιμής ανά τεμάχιο κατά 8,9%.
Παίκτες…
Leader στην αγορά είναι η αρτοβιομηχανία Καραμολέγκος, η οποία, έχοντας στο χαρτοφυλάκιό της τα brand Καραμολέγκος και Κατσέλης, κατέχει μερίδιο περίπου 45% και ακολουθεί η Elbisco με μερίδιο 21%-22%. Μάλιστα, εκτός από την εγχώρια αγορά, οι βιομηχανίες «βγάζουν το ψωμί τους» και στο εξωτερικό. Οπως δήλωσε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της Elbisco, κ. Νικόλαος Βουδούρης, η εταιρία το 2018 παρουσίασε αύξηση των εξαγωγών κατά 40% και πλέον αποτελεί στόχο της διοίκησης η ενίσχυση της παρουσίας της στις διεθνείς αγορές, καθώς ήδη δραστηριοποιείται σε 25 χώρες.
Φρυγανιά
Παπαθανάσης: 187 επενδυτικά σχέδια για τη δημιουργία 989 νέων θέσεων εργασίας
Σε ό,τι αφορά στη φρυγανιά, στη χώρα μας παράγονται 15.000 τόνοι και η αξία της συγκεκριμένης αγοράς ανέρχεται στα 42 εκατ. ευρώ. Αλλωστε, η Ελλάδα είναι η δεύτερη χώρα σε κατά κεφαλήν κατανάλωση φρυγανιάς, μετά την Ιταλία, και ακολουθούν η Ισπανία και η Γαλλία. Ηγέτης στην εγχώρια αγορά είναι η Elbisco με τις φρυγανιές Elite με μερίδιο 42%, ενώ το 30% ελέγχουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Μάλιστα, η Elbisco εξάγει το 20% της παραγωγής της με σημαντικότερες αγορές την Ιταλία, την Αυστραλία, την Ιαπωνία και τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
Επέκταση
Οπως αποκάλυψε ο κ. Ράπτης, η Elbisco σχεδιάζει την κατασκευή μονάδας παραγωγής στη Σαουδική Αραβία για την κατηγορία των μπισκότων σε συνεργασία με την Gulf Catering Foods Factory, η οποία τώρα κάνει τη διανομή των προϊόντων της στην περιοχή. Στη συγκεκριμένη αγορά εισήλθε πριν από ένα χρόνο, ενώ μέσα στον Μάρτιο εκεί θα παρουσιάσει και δύο νέα προϊόντα. Στόχος της Elbisco είναι η επέκταση στα Εμιράτα και στο Κουβέιτ μέσω της συνεργαζόμενης εταιρίας. Επιπλέον, μέχρι το τέλος του 2019 η βιομηχανία θα λανσάρει ένα νέο προϊόν, σνακ, το οποίο θα παράγεται αποκλειστικά για την αμερικανική αγορά.
Σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων, ο τζίρος της Elbisco για το 2018 υπολογίζεται στα 105 εκατ. ευρώ, τα EBITDA στα 6-7 εκατ. ευρώ, ενώ το καθαρό αποτέλεσμα ήταν ζημιές. Ωστόσο, στόχος για το 2019 αποτελεί η επιστροφή στην κερδοφορία.
Νέα προϊόντα
Σε προϊοντικό επίπεδο, όπως έγινε γνωστό στην εκδήλωση της Elbisco, η εταιρία προχωρά στο επαναλανσάρισμα της Κρις Κρις με μότο «Ζυμώνει ό,τι αξίζει». Στο πλαίσιο αυτό παρουσίασε χθες δύο νέα προϊόντα: το «Ψωμί για Τοστ» χωρίς προσθήκη ζάχαρης, αλλά και τις «Φέτες Ζωής» χωρίς προσθήκη ζάχαρης και με τις ευεργετικές ιδιότητες του εξαιρετικού παρθένου ελαιολάδου και του φύτρου σταριού.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου