Βενετία: Στο σημείο πτώσης είχαν αφαιρεθεί σχεδόν δυο μέτρα κιγκλιδώματος
Σύμφωνα με ειδικούς, το κιγκλίδωμα ήταν παλιό και δεν ξεπερνούσε το 1,5 μέτρο ύψους ενώ, πριν από το σημείο της πτώσης του λεωφορείου, είχαν αφαιρεθεί σχεδόν δυο μέτρα κιγκλιδώματος. «Πολλοί ειδικοί επιμένουν ότι ήταν στην ουσία ένα μικρό τοιχάκι», γράφει η εφημερίδα La Repubblica, ενώ το τηλεοπτικό δίκτυο Tg5 υπογραμμίζει ότι, «αν είχε επισκευαστεί πρόσφατα ή αντικατασταθεί από ένα νέο “κυματιστό” κιγκλίδωμα, το λεωφορείο, ίσως να μην είχε πέσει στο κενό».
https://twitter.com/VozdeAmerica/status/1709557878619869312?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1709557878619869312%7Ctwgr%5E647c1ca425951dc64fc3f8d73973f8edd707edbd%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.protothema.gr%2Fworld%2Farticle%2F1420027%2Fdustuhima-sti-venetia-den-sugroustike-me-alla-ohimata-to-leoforeio-prin-ti-moiraia-ptosi-leei-i-eisaggelia%2F
Η εισαγγελική έρευνα θα πρέπει να εξακριβώσει για ποιο λόγο το κιγκλίδωμα δεν είχε έως τώρα αντικατασταθεί. Η εισαγγελική έρευνα θα πρέπει να εξακριβώσει παράλληλα αν το τραγικό αυτό δυστύχημα οφείλεται σε απροσεξία του οδηγού, σε αδιαθεσία του, ή αν ο 40χρονος Ιταλός που οδηγούσε το λεωφορείο -και o οποίος έχασε την ζωή του- μιλούσε στο κινητό του τη στιγμή της πτώσης του λεωφορείου από την οδογέφυρα.
https://twitter.com/Pignottone/status/1709532669296476594?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1709532669296476594%7Ctwgr%5E647c1ca425951dc64fc3f8d73973f8edd707edbd%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.protothema.gr%2Fworld%2Farticle%2F1420027%2Fdustuhima-sti-venetia-den-sugroustike-me-alla-ohimata-to-leoforeio-prin-ti-moiraia-ptosi-leei-i-eisaggelia%2F
Έχει κατασχεθεί επίσης το μαύρο κουτί του οχήματος, τα στοιχεία του οποίου αναμένεται να εξετασθούν σύντομα από τους ειδικούς. Η εισαγγελία της Βενετίας αποφάσισε την πραγματοποίηση νεκροψίας στο πτώμα του 40χρονου Ιταλού οδηγού του λεωφορείου, ο οποίος έχασε την ζωή του στο δυστύχημα.
Βενετία: Ταυτοποιήθηκαν οι 21 νεκροί, μια νιόπαντρη έγκυος μεταξύ τους
Την ταυτοποίηση και των 21 νεκρών της τραγωδίας στο Μέστρε της Βενετίας ανακοίνωσε ο νομάρχης της Βενετίας Μικέλε ντι Μπάρι. Είναι εννέα Ουκρανοί υπήκοοι, 4 Ρουμάνοι, 3 Γερμανοί, ένας Ιταλός (ο οδηγός), δύο Πορτογάλοι και ένας Νοτιοαφρικανός. Έντεκα από τους 15 τραυματίες νοσηλεύονται στην εντατική.
Μεταξύ των νεκρών στο δυστύχημα είναι τρια παιδιά, εκ των οποίων ένα βρέφος, και μια έξι μηνών έγκυος. Τα κροατικά μέσα ενημέρωσης, όπως η Vecernji List, αναφέρουν ότι η κοπέλα ταξίδευε με τον σύζυγό της για τον μήνα του μέλιτος, με τον οποίο είχαν παντρευτεί στις 10 Σεπτεμβρίου. Ο νεαρός νοσηλεύεται με σοβαρά τραύματα στο νοσοκομείο Μιράνο.
Ο γενικός γραμματέας της ένωσης πυροσβεστικών δυνάμεων ζήτησε να δοθεί ψυχολογική υποστήριξη στους πυροσβέστες που επενέβησαν στο Μέστρε λόγω του αποτρόπαιου θεάματος που αντίκρισαν αναφέρει το RAI. «Οι πυροσβέστες είναι άνθρωποι, η αδρεναλίνη εξαντλήθηκε, πολλοί ξέσπασαν σε κλάματα ή κλείστηκαν στη σιωπή.
Ουκρανία: «Τεράστιες εκρήξεις» στη Σούμι μετά από ρωσικά πλήγματα – Δύο νεκροί
Δύο είναι οι βασικές υποθέσεις που εξετάζονται από την εισαγγελία για τα αίτια της τραγωδίας: ένας επικίνδυνος ελιγμός, με ένα άλλο λεωφορείο, ή μια ασθένεια από την πλευρά του 40χρονου οδηγού που δεν ήταν σε θέση να ελέγξει το όχημα.
Μεταξύ των τραυματιών ήταν δύο 16χρονοι και δύο μικρότερα παιδιά, είπε ο τοπικός κυβερνήτης. Δύο αδέρφια Γερμανοί, ηλικίας επτά και 13 ετών, νοσηλεύονταν με σπασμένα οστά στο νοσοκομείο στο κοντινό Τρεβίζο. Οι γονείς τους σκοτώθηκαν στο δυστύχημα και τα δίπλα στα αγόρια βρίσκονταν ψυχολόγοι.
Ο εισαγγελέας της Βενετίας είπε ότι μόνο τρεις ή τέσσερις επιζώντες έχουν μπορέσει μέχρι στιγμής να μιλήσουν με τους έως το απόγευμα της Τετάρτης (4/10).
Βενετία: Πώς έγινε το δυστύχημα
Το λεωφορείο συνετρίβη γύρω στις 19:45 της Τρίτης. Φαίνεται να είχε νοικιαστεί από μια τοπική εταιρεία για να παραλαμβάνει τουρίστες από το ιστορικό κέντρο της Βενετίας για ένα κάμπινγκ στην κοντινή συνοικία Μαργκέρα.
Μάρτυρες είδαν το λεωφορείο να προσκρούει κατά μήκος του προστατευτικού κιγκλιδώματος στην γέφυρα για 50 μέτρα, προτού πέσει στο κενό. Αναμένεται να καταθέσουν και οι επιζώντες του τραγικού δυστυχήματος, αλλά στην φάση αυτή, οι περισσότεροι δεν είναι ακόμη σε θέση να μιλήσουν με τους δικαστικούς.
Η εταιρεία των λεωφορείων δήλωσε ότι το όχημα των 13 τόνων ήταν ηλεκτρικό, διαψεύδοντας προηγούμενες αναφορές ότι λειτουργούσε με αέριο μεθανίου. Ο διοικητής της πυροσβεστικής, Μάουρο Λόνγκο ανέφερε ότι οι μπαταρίες του λεωφορείου πήραν φωτιά γεγονός που καθιστούν τον καθαρισμό του λεωφορείου δύσκολη επιχείρηση.
Ο λόγος της επιστροφής στα σχολικά βιβλία
Η επιστροφή στους πιο παραδοσιακούς τρόπους εκμάθησης δεν αποτελεί κεραυνό εν αιθρία, καθώς νωρίτερα είχε εκφραστεί από πολιτικούς και ειδικούς η άποψη ότι η υπερ-ψηφιοποίηση έχει οδηγήσει στη μείωση των βασικών δεξιοτήτων, που είναι κομβικής σημασίας.
Εν τω μεταξύ, η υφυπουργός Παιδείας, Λότα Έντολμ, η οποία ανέλαβε καθήκοντα πριν από 11 μήνες, είχε πολλές φορές εκφράσει την αντίθεσή της στην ολοκληρωτική υιοθέτηση της τεχνολογίας στα σχολεία. «Οι μαθητές της Σουηδίας χρειάζονται περισσότερα βιβλία» είχε δηλώσει τον Μάρτιο η ίδια, προσθέτοντας πως τα βιβλία είναι σημαντικά για την εκμάθηση.
Η υπουργός ανακοίνωσε τον Αύγουστο ότι η κυβέρνηση θέλει να ανατρέψει την απόφαση της εθνικής υπηρεσίας εκπαίδευσης που κατέστησε υποχρεωτικές τις ψηφιακές συσκευές στα νηπιαγωγεία και μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο, η κυβέρνηση θα τερματίσει εντελώς την ψηφιακή μάθηση για παιδιά κάτω των έξι ετών.
Πτώση της αναγνωστικής ικανότητας στα σχολεία
Μπορεί οι Σουηδοί μαθητές να σημειώνουν βαθμολογία πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο όσον αφορά την αναγνωστική ικανότητα, σύμφωνα με τη διεθνή αξιολόγηση που διενεργείται στο επίπεδο ανάγνωσης στην δ’ τάξη του δημοτικού, ωστόσο η Progress in International Reading Literacy Study (PIRLS) ανέδειξε πτώση της αναγνωστικής ικανότητας των μαθητών της Σουηδίας μεταξύ 2016 και 2021.
Σύμφωνα με την εν λόγω αξιολόγηση, που διενεργήθηκε το 2021, οι Σουηδοί μαθητές της δ’ δημοτικού είχαν μέσο όρο 544 μονάδες, μια πτώση από τον μέσο όρο των 555 μονάδων που σημειώθηκαν το 2016. Ωστόσο, οι επιδόσεις τους εξακολουθούν να τοποθετούν τη χώρα στην έβδομη θέση, σε ισοβαθμία με την Ταϊβάν.
Η Σιγκαπούρη ήταν η χώρα που βρέθηκε στην κορυφή της λίστας στη συγκεκριμένη αξιολόγηση και μάλιστα κατάφερε και βελτίωσε τις βαθμολογίες της στην ανάγνωση από 576 σε 587 κατά την ίδια περίοδο.
Οι μειωμένες επιδόσεις της Σουηδία μπορεί πιθανότατα να οφείλονται και σε άλλους λόγους, όπως, παραδείγματος χάρη, στην πανδημία του κορωνοϊού, που άλλαξε πολλά από τα δεδομένα στα σχολεία όπου τα μαθήματα γίνονταν εξ αποστάσεως.
Επίσης, υπάρχει το ενδεχόμενο τα αποτελέσματα να οφείλονται και στον αυξημένο αριθμό μαθητών μεταναστών που δεν έχουν τα σουηδικά ως μητρική τους γλώσσα.
Συνδυαστικά λοιπόν, με την υπερβολική χρήση οθονών κατά τη διάρκεια των σχολικών μαθημάτων ενδέχεται να προκλήθηκε η υστέρηση των νέων αυτών παιδιών στα βασικά μαθήματα, σύμφωνα με ειδικούς στη εκπαίδευση.
«Υπάρχουν σαφείς επιστημονικές αποδείξεις ότι τα ψηφιακά εργαλεία μάλλον βλάπτουν παρά ενισχύουν τη μάθηση», ανέφερε τον Αύγουστο το ερευνητικό Ινστιτούτο Καρολίνσκα της Ιατρικής σχολής.
«Πιστεύουμε ότι η εστίαση θα πρέπει να επιστρέψει στην απόκτηση γνώσεων μέσω έντυπων εγχειριδίων και της εμπειρογνωμοσύνης των εκπαιδευτικών, αντί να αποκτά κανείς γνώσεις κυρίως από ελεύθερα διαθέσιμες ψηφιακές πηγές που δεν έχουν ελεγχθεί για την ακρίβειά τους», πρόσθεσε το Ινστιτούτο.<p>Πηγή: <a target=”_blank” href=”https://www.iefimerida.gr”>iefimerida.gr</a> – <a target=”_blank” href=”https://www.iefimerida.gr/kosmos/sholeia-soyidia-biblia-tablet”>Γιατί τα σχολεία στη Σουηδία γυρνούν την πλάτη στα tablet και επιστρέφουν στα πατροπαράδοτα βιβλία – iefimerida.gr</a></p>