Ωστόσο, αυτό δεν αποτελεί εμπόδιο για να πραγματοποιούνται οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε χώρες με χαμηλές θερμοκρασίες. Επιβεβαίωση αποτελεί η Νορβηγία, η οποία έχει ακραίους χειμώνες και αποτελεί την μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης ως προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ανά κατοίκους. Στις χώρες της Νότιας Ευρώπης, όπου ο καιρός είναι πολύ καλύτερος, η χρήση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου δεν θα αποτελεί σε καμία περίπτωση πρόβλημα.
Ορισμένες εταιρείες, όπως για παράδειγμα η Renault, προσφέρουν ηλεκτρονικές αριθμομηχανές που επιτρέπουν τον υπολογισμό της αυτονομίας. Για παράδειγμα, ένα Zoe που είναι ένα από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που σημειώνουν τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη, αν σε κανονικές συνθήκες (20 βαθμοί Κελσίου και με σταθερή ταχύτητα 50χλμ/ώρα) έχει 376 χιλιόμετρα με πλήρη φόρτιση. Αν η θερμοκρασία πέσει μόλις πέντε βαθμούς, η αυτονομία μειώνεται στα 300 χλμ, δηλαδή υπάρχει μείωση της απόδοσης κατά 20%. Αν η θερμοκρασία πέσει κάτω από το μηδέν τότε η αυτονομία μειώνετε ακόμη περισσότερο στα 244χλμ. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι όσο μεγαλύτερη είναι η χωρητικότητα της μπαταρίας, τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα απώλειας ενέργειας.
Οι χαμηλές θερμοκρασίες επηρεάζουν τις χημικές αντιδράσεις που συντελούνται στις μπαταρίες ιόντων λιθίου, εμποδίζοντας τα ιόντα λιθίου να μετακινούνται από την άνοδο στην κάθοδο. Το κρύο επιβραδύνει αυτή τη διαδικασία και περιορίζει την απόδοση της μπαταρίας, με αποτέλεσμα την μείωση της αυτονομίας.
Διαβάστε την συνέχεια στο Autotypos.gr
Ειδήσεις σήμερα
Προκαταρκτική εξέταση μετά από καταγγελία για σεξουαλική κακοποίηση στην Κιβωτό του Κόσμου