Μικρό το δέμας, με μήκος 3,95 μέτρα αλλά επιβλητικό, το αμάξωμα του DS 3 Performance έχει τον τρόπο να κάνει αισθητή την παρουσία του. Η μεγάλη μάσκα εμπρός με το φαρδύ περίγραμμα χρωμίου, τα κάθετα και χαμηλά τοποθετημένα φώτα ημέρας, οι μεγάλοι τροχοί με διάμετρο 18 ιντσών, η διχρωμία και οι έντονες καμπύλες, συνθέτουν ένα αποτέλεσμα που συνδυάζει πολύ αριστοτεχνικά την εκλεπτυσμένη υπόσταση με την σπορ υπόσχεση.
Παράλληλα, το τρίθυρο αμάξωμα είναι είδος εν ανεπαρκεία πλέον, ακόμα και στην κατηγορία των μικρών GTi, αποτελώντας στην περίπτωση του DS 3 Performance ιδιαίτερα σαγηνευτικό στοιχείο.
Εσωτερικά η ντελικάτη αισθητική του αμαξώματος συνεχίζεται με τις piano black επενδύσεις να κερδίζουν εύκολα την παρτίδα της πολυτελούς αίσθησης, ενώ οι κόκκινες και μαύρες ραφές σε επενδύσεις, τιμόνι και καθίσματα, τα διάτρητα πεντάλ και η μεγάλης διαμέτρου λαβή του επιλογέα των έξι σχέσεων είναι στοιχεία, μαζί με τα εντυπωσιακά μπάκετ καθίσματα, που υπόσχονται πως κάτι καλό θα συμβεί όταν το κλειδί γυρίσει τη μίζα.
Όντως, αυτή η κίνηση ξυπνά το σύγχρονο σύνολο βενζίνης 1.6 λίτρων με το twin scroll turbo, το οποίο αποδίδει 208 ίππους και 300 Nm ροπή. Ακόμα και ως νούμερα φτάνουν για να εξάψουν τη φαντασία, μα δεν χρειάζεται ο οδηγός να αρκεστεί σε αυτή. Τα 1.180 κιλά δεν είναι ικανά να αποτελέσουν τροχοπέδη και έτσι τα 230 χλμ./ώρα της μέγιστης ταχύτητας και τα 6,5 δλ. για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα.
Η ώρα της αλήθειας
Εμφάνιση έχουμε, τα νούμερα είναι συναρπαστικά, το μόνο που μένει για να αποδείξει την αξία του το DS 3 Performance είναι τι κάνει στο δρόμο. Άλλωστε όποιος κληθεί να καταθέσει το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 32.987€, απαιτεί πολλά περισσότερα από ένα πολύ όμορφο μουτράκι και επιδόσεις στα χαρτιά.
Η εμφάνιση πριμαντόνας κρύβει λοιπόν brutal υπόσταση, ήτοι μνήμες από Peugeot 106 Rallye και Citroen Saxo VTS. Εδώ, ωστόσο οι ίπποι είναι 208, υπάρχει ESP, ελεγχόμενο διαφορικό Torsen εμπρός και τα πάντα λειτουργούν σε fast forward, αλλά το ίδιο συναρπαστικά. Η ουρά συμμετέχει ενεργά στο παιχνίδι της στροφής αν αλλάξεις την κινητική κατάσταση του Performance, ενώ σε καλή άσφαλτο και με εμμονή στο γκάζι το αυτοκίνητο στρίβει περισσότερο με τα τέσσερα, παρά την αρχική εμφάνιση υποστροφής. Το τιμόνι δεν συγκαταλέγεται στη συνομοταξία «ξυράφια», αλλά κάνει καλά τη δουλειά του, ενώ το χειροκίνητο κιβώτιο με τις έξι σχέσεις έχει κάπως μεγάλες διαδρομές χωρίς όμως να προβληματίζει. Για τα φρένα, ούτε κρύο ούτε ζέστη.
Όσο πιέζεις και παίζεις, τόσο περισσότερο ευχαριστιέσαι το DS 3 Performance. Παρά τα φαινόμενα, το μοντέλο σε επίπεδο απόδοσης κεφαλαιοποιεί περισσότερο την αγωνιστική του εμπλοκή στις ειδικές του WRC, παρά τη γαλλική κομψότητα του dna της μάρκας. Το γεγονός αυτό το καθιστά κάπως ενοχλητικό στις χαμηλές ταχύτητες, όπου η σκληρότητα της ανάρτησης δεν καταφέρνει να βρει λύση στην παρεμβατικότητα των ατελείωτων κακοτεχνιών του ελληνικού οδικού δικτύου. Με απλά και ξεκάθαρα λόγια: Παρότι η αισθητική και ίσως η φήμη της νέας γαλλικής μάρκας υπόσχονται ένα αβρό και θωπευτικό GT τσέπης, στην ουσία το DS 3 Performance είναι ένα απολαυστικό παιχνίδι ισχύος, το οποίο λίγα πράγματα έχει να προσφέρει στο επίπεδο της άνεσης, πέρα από τα βασικά των επαρκών χώρων και του καλού επιπέδου εξοπλισμού.
Ενδιαφέρουσα μίξη
Όχι πολλά χρόνια πριν, η Peugeot είχε υποστεί έντονη κριτική για τον GT χαρακτήρα του 208 GTi. Φαίνεται μάλιστα ότι όσοι παραπονέθηκαν είχαν δίκιο, καθώς το πιο σκληροπυρηνικό 208 GTi by Peugeot Sport αγαπήθηκε πολύ περισσότερο. Ακριβώς την αντίστροφη άποψη μπορεί να έχουν οι κατ’ εξοχήν πιθανοί οδηγοί ενός DS 3 Performance, δηλαδή ότι το αυτοκίνητο είναι πολύ πιο εστιασμένο στην σπορ οδήγηση, από αυτό που υπόσχεται η σχεδίασή του αλλά και η συνολική υπόσταση της μάρκας. Για να είμαστε ειλικρινείς, εμάς μας αρέσει αυτή η προσέγγιση, μας αρέσει επίσης και η αισθητική του μοντέλου. Θα προτιμούσαμε λίγη περισσότερη πρακτικότητα και εργονομία στο εσωτερικό –μια ποτηροθήκη σε κακή θέση όλη και όλη, ενώ όλοι οι διακόπτες που θα έπρεπε να είναι στο τιμόνι, έχουν τοποθετηθεί πίσω από αυτό σε δύο γκρουπ δεξιά και αριστερά. Άσχετα όμως από τα δύο αυτά αρνητικά, τα οποία προφανώς και δεν αποτελούν αποτρεπτικούς λόγους αγοράς ειδικά σε αυτή την κατηγορία αυτοκινήτων, η τιμή των 32.987€ είναι τέτοια που σε βάζει σε μεγάλες σκέψεις.
Από το Quattroruote
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]