Αν πάλι ένας Αθηναίος θέλει να ταξιδέψει με Ι.Χ. στη συμπρωτεύουσα θα πληρώσει με τις σημερινές τιμές της βενζίνης και των διοδίων γύρω στα 114 ευρώ! Μόνο για τη μετάβαση, όχι και για επιστροφή.
Εν τω μεταξύ, το «40άρι της παρηγοριάς» στους οδηγούς εξατμίστηκε στο πρώτο γέμισμα, κι από ό,τι πληροφορούμαστε η κυβέρνηση εξετάζει και δεύτερο πακέτο ενίσχυσης, που αναπόφευκτα θα γίνει βορά στον καλπάζοντα πληθωρισμό.
H Οξφόρδη και το σύνδρομο της Κίνας
Αντικειμενικά, το πρόβλημα της ακριβής ενέργειας είναι πανευρωπαϊκό και κάθε χώρα το αντιμετωπίζει όπως μπορεί κι όπως προστάζουν οι πολιτικοκοινωνικές αναφορές της.
Η Γερμανία αποφάσισε να λάβει για το καλοκαίρι ένα έκτακτο μέτρο, που πολλοί επικρότησαν, κάποιους άφησε αδιάφορους κι ελάχιστοι διαφώνησαν με αυτό: Από την 1η Ιουνίου ως τις 31 Αυγούστου, με μια κάρτα απεριορίστων διαδρομών τρίμηνης διάρκειας, οι Γερμανοί θα μπορούν να χρησιμοποιούν όλα τα μέσα χερσαίων μαζικών μεταφορών στην πόλη τους και στο σύνολο της χώρας, πληρώνοντας μόλις… 27 ευρώ. Καλά το διαβάσατε. Με 9 ευρώ το μήνα για το επόμενο τρίμηνο, ο κάθε Γερμανός θα μπορεί να παίρνει όσες φορές θέλει το λεωφορείο, το τραμ, το μετρό, τον προαστιακό ή το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, είτε μέσα στην πόλη του είτε για να ταξιδέψει από το Μόναχο στο Κίελο κι από το Ααχεν στο Βερολίνο.
Το πρόγραμμα θα επιδοτηθεί με 2,5 δισ. ευρώ από τον ομοσπονδιακό προϋπολογισμό και σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών, Φόλκερ Βίσινγκ, θα συμβάλει στην απεξάρτηση από τις ρωσικές πηγές καυσίμων και στη μετάβαση της Γερμανίας στην «κλιματική ουδετερότητα».
Ο Γερμανικός Οργανισμός Τουρισμού ζήτησε να μονιμοποιηθούν παρόμοια μέτρα, ενώ σε δημοσκόπηση της ARD το 60% των Γερμανών των πόλεων και το 40% της υπαίθρου (οι τελευταίοι δεν κάνουν τόσο συχνές ή μακρινές μετακινήσεις) δήλωσαν ανυπόμονοι να προμηθευτούν το «εθνικό παν-εισιτήριο των 9 ευρώ». Ισως μπορέσουν από τις 20 Μαΐου.