Σύμφωνα με το Ιδρυμα Vodafone, οι 3 στους 4 Ευρωπαίους ηλικίας 14-24 ετών νιώθουν ότι οι πολιτικοί δεν ενδιαφέρονται για τα συμφέροντα και τις αγωνίες τους. Που είναι, κατά σειρά, ο πληθωρισμός, οι πόλεμοι σε Ουκρανία και Μέση Ανατολή, η ακριβή στέγη και η κλιματική αλλαγή.
Οι νέοι της Ευρώπης θεωρούν δεδομένο ότι θα ζήσουν χειρότερα από τους γονείς τους και οι Γερμανοί δεν αποτελούν εξαίρεση. Επομένως το στοίχημα των πολιτικών είναι, πρωτίστως, να τους πείσουν να πάνε στην κάλπη στις 9 Ιουνίου και δευτερευόντως να μην στραφούν σε «επικίνδυνα» κόμματα, όπως η AfD.
Δρόμος χωρίς γυρισμό…
Για το πρώτο φροντίζει η καμπάνια που ανατέθηκε, κατόπιν διαγωνισμού, σε τρεις φίλους, φοιτητές της μιντιακής διαφήμισης. Τον Φάμπιαν Ναβάρο, τη Μαρία Βικτόρια Γιούνκερ και τη Μάγια Στάινμπαχ. Το πόστερ που σκαρφίστηκαν φιγουράρει σε 1.000 περίπου στάσεις τρένων και λεωφορείων της Γερμανίας, απευθυνόμενο στο εφηβικό συναίσθημα των νεοφώτιστων της κάλπης. «Πρώτο φιλί (τσεκαρισμένο), πρώτη φορά (τσεκαρισμένη κι αυτή), πρώτη ψήφος (αδειανό τετραγωνάκι, έτοιμο να τσεκαριστεί στις 9/6)».
Η ταύτιση της πολιτικής διαδικασίας με τα πρώτα ερωτικά σκιρτήματα είναι έξυπνο επικοινωνιακό τρικ, αρκεί να μη γίνει μπούμερανγκ.
Οι Γερμανοί 16άρηδες, 18άρηδες, 22άρηδες δεν έχουν όλοι μια άνετη και τακτοποιημένη ζωή, όπως π.χ. η Ντελάρα Μπούκχαρτ. Δηλαδή, η νεότερη Γερμανίδα ευρωβουλευτής, που εξελέγη με τα χρώματα του SPD στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο το 2019, σε ηλικία τότε 26 ετών -ήδη μια βετεράνος της βρυξελλιώτικης γραφειοκρατίας.
Πρώτος στόχος, λοιπόν, η μείωση της αποχής. Δεύτερος, κατά το συνταγματολόγο Χέρμαν Χόισνερ, να αποκτήσουν δικαίωμα ψήφου οι … 14άρηδες ή ακόμη και μικρότεροι! Θα είναι, λέει, αντίδοτο στη γεροντοκρατία της γερασμένης Γηραιάς Ηπείρου. Εμπρός για τη Δημοκρατία του Βρεφοκομείου…