Τα ευρήματα της δημοσκόπησης της Pulse που παρουσιάσθηκαν από τον ΣΚΑΪ μάλλον δικαιώνουν τον Σκυλακάκη. Στο ερώτημα σχετικά με το ποια από τις κατηγορίες εξόδων σας προβληματίζει περισσότερο, το 45% των ερωτηθέντων προέταξε το ηλεκτρικό ρεύμα, το 20% τις δαπάνες φυσικού αερίου, ένα 13% τα τρόφιμα και μόλις το 12% τα καύσιμα. Οι πολίτες ανησυχούν πρωτίστως όταν ανοίγουν τους λογαριασμούς της ενέργειας και πρέπει να πληρώσουν ακριβά τη θέρμανση του σπιτιού τους.
Ξεχωριστό ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι όσοι βρίσκονται στα υψηλότερα οικονομικά επίπεδα προτάσσουν με ποσοστό 18% το ζήτημα των καυσίμων ως την κατηγορία εξόδων για την οποία πρέπει να υπάρξει παρέμβαση από την κυβέρνηση, όταν μόνο το 12% όσων βρίσκονται στη μεσαία τάξη ή σε χαμηλότερη εισοδηματική κλίμακα θεωρεί τη μείωση αυτής της δαπάνης ως πρώτη προτεραιότητα.
Η κυβέρνηση δεν υιοθέτησε την άκριτη παροχολογία του ΣΥΡΙΖΑ για κατάργηση του ΕΦΚ στα καύσιμα, που θα στερούσε από τα δημόσια ταμεία ζεστό χρήμα άνω των 2 δισεκατομμυρίων (ο λογαριασμός θα μπορούσε να φτάσει τα 6 δισ.) και επέλεξε την επιδότηση της βενζίνης και του πετρελαίου κατά 22 λεπτά με εισοδηματικά όρια ώστε να τύχουν της απαλλαγής αυτοί που πραγματικά πλήττονται από το ράλι στις διεθνείς τιμές.
Στόχος του Μασκ: Τα εργασιακά δικαιώματα
Το οικονομικό επιτελείο πρέπει να επεξεργασθεί λύσεις για τους μεγάλους «εφιάλτες» των νοικοκυριών, που είναι οι απίστευτες ανατιμήσεις σε ρεύμα και στα τρόφιμα. Ευτυχώς, μπαίνουμε στην ανοιξιάτικη περίοδο και οι ανάγκες θέρμανσης θα περιοριστούν, επομένως το ενδιαφέρον περιστρέφεται γύρω από την αγορά, με επίκεντρο βασικά είδη διατροφής και ηλεκτρικό ρεύμα. Οι επιδοτήσεις που έχουν δοθεί έως τώρα είναι σημαντικές δημοσιονομικά, καθώς ξεπερνούν τα 2 δισεκατομμύρια, όμως οι φουσκωμένοι λογαριασμοί, όπως φαίνεται από τις εξελίξεις στην παγκόσμια αγορά, θα παραμείνουν για μεγάλο χρονικό διάστημα, ενώ το καλάθι της νοικοκυράς αποτελεί μία καθημερινή δοκιμασία.
Απαιτούνται παρεμβάσεις στοχευμένες, ώστε να πηγαίνουν σε εκείνους που το έχουν πραγματικά ανάγκη, και εντατικοί έλεγχοι στην αγορά, όπου ορισμένοι έχουν βρει την ευκαιρία να κερδοσκοπούν με πρόφαση τις τιμές του πετρελαίου «μπρεντ».
Το θράσος του ΣΥΡΙΖΑ για τον Πατρών-Πύργου
Χρειάζεται μεγάλο θράσος, χωρίς ωστόσο σπουδαία προσπάθεια, από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ ώστε να κατηγορήσει την κυβέρνηση ότι καθυστέρησε τα έργα στον αυτοκινητόδρομο Πατρών-Πύργου. Οργισμένες ανακοινώσεις έβγαλαν ο πρώην υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, που είχε σαλαμοποιήσει το διαγωνισμό, κόβοντας το έργο σε 8 τμήματα δήθεν για να υπάρξει μεγαλύτερος ανταγωνισμός, και ο Νίκος Παππάς, που είχε στενές σχέσεις με τον Χρήστο Καλογρίτσα, ο οποίος είχε αναλάβει τις 4 πρώτες εργολαβίες του αυτοκινητοδρόμου, χωρίς ποτέ να μπορέσει να τις ξεκινήσει λόγω οικονομικής αδυναμίας.
Η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών (Κώστας Καραμανλής και Γιώργος Καραγιάννης) κατάφερε να ξεμπλοκάρει το κουβάρι που είχε αφήσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και επιτέλους τα έργα να ξεκινήσουν στον πιο πολύπαθο και επικίνδυνο δρόμο της χώρας. Οσο για τις καταγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ περί καθυστερήσεων, ούτε ως πρωταπριλιάτικο αστείο δεν βγάζουν πια γέλιο.