Εχουν περάσει σχεδόν τρεις δεκαετίες από την ολοκλήρωση του μεγαλύτερου μέρους της εκβάθυνσης – αφαίρεσης ιλύος – επιχωμάτωσης της βάσης του έκτου προβλήτα, το οποίο αναβάθμισε περιβαλλοντικά την περιοχή και ταυτόχρονα αύξησε σημαντικά την αποθηκευτική ικανότητα του λιμένα. Το επόμενο μεγάλο στοίχημα ήταν η επέκταση του προβλήτα, η οποία θα δώσει τη δυνατότητα προσέγγισης πλοίων μεγαλύτερης χωρητικότητας και κατ’ επέκταση μεγαλύτερων διαστάσεων από τα πλοία που φιλοξενούνται αυτή τη στιγμή στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα την αύξηση της δυνατότητας φορτοεκφορτωτικών εργασιών.
Οι υφιστάμενες εγκαταστάσεις του προβλήτα εξυπηρετούν τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Η επέκτασή του προς Νότο έχει ως στόχο την αύξηση της χωρητικότητας του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί μεγαλύτερα πλοία. Συγκεκριμένα, θα δημιουργηθεί πρόσθετος χώρος για την κάλυψη των διαρκώς αυξανόμενων λειτουργικών αναγκών του λιμένα. Θα κατασκευαστεί νέο πρόσθετο κρηπίδωμα μήκους 513 μέτρων, εκ των οποίων τα 470 μέτρα έχουν ωφέλιμο βάθος 17,7 μ., θα δημιουργηθεί πρόσθετη χερσαία ζώνη πλάτους 306,5 μέτρων και θα γίνουν συμπληρωματικά έργα υποδομής ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης λειτουργικότητα του νέου κρηπιδώματος και της αντίστοιχης χερσαίας ζώνης.
H Οξφόρδη και το σύνδρομο της Κίνας
Το δυτικό τμήμα του προβλήτα θα χρησιμεύει για την επέκταση του υφιστάμενου σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, ενώ το ανατολικό τμήμα για την επέκταση του χώρου εξυπηρέτησης βαρέων φορτίων. Η επέκταση των κρηπιδωμάτων σε μεγαλύτερο βάθος καθιστά δυνατή την εξυπηρέτηση πλοίων μέχρι και τέταρτης γενιάς (Pοst Panamax) και αυξάνει τη δυνατότητα φορτοεκφορτωτικών εργασιών τόσο σε εμπορευματοκιβώτια όσο και σε βαριά χύδην φορτία.
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι ύψιστης στρατηγικής σημασίας. Αποτελεί βασικό πυλώνα ανάπτυξης ως πύλη εισόδου και εξόδου των εμπορικών ροών των χωρών της Νότιας Βαλκανικής και φυσικά ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας. Η ελληνική Πολιτεία παρακολουθεί στενά την υλοποίηση των συμφωνηθέντων. Από την άλλη πλευρά, η διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε. εξακολουθεί να προσεγγίζει και να διαχειρίζεται τα θέματα του λιμανιού και της σύμβασης παραχώρησης με εξαιρετικά επαγγελματικό τρόπο, γεγονός που αποδεικνύει τη σοβαρότητα και τη δέσμευσή της να αναβαθμίσει συνολικά το λιμάνι της πόλης.