Η αλήθεια είναι ότι ο καταιγισμός κρουσμάτων παιδοφιλίας μάς κάνει να αναρωτηθούμε αν στο παρελθόν τα φαινόμενα ήταν πολύ λιγότερα. Σε αυτό πανεπιστημιακές έρευνες δίνουν απαντήσεις: Υπήρχε το πρόβλημα και σε μεγάλη έκταση. Αλλά άλλαξαν τώρα τα κοινωνικά δεδομένα. Για παράδειγμα, η κοινωνία θεωρούσε φυσικούς τους γάμους ανάμεσα σε ώριμους άντρες με παιδούλες, χωρίς να αποδίδεται σε παιδοφιλία. Δεκάδες κοινωνικά μυθιστορήματα στον 18ο και τον 19ο αιώνα έχουν ανάλογες ιστορίες. Ηταν σύνηθες και στις βασιλικές αυλές τέτοιου είδους γάμοι και ακόμη πιο σύνηθες στις φεουδαρχικές κοινωνίες. Υπήρχε ένα πέπλο συγκάλυψης για τα ήθη της εποχής.
Η Δώρα, η Γαρυφαλλιά και αύριο;
Στην Ελλάδα, το κίνημα «Μe too» έφτασε με χρονοκαθυστέρηση. Ωστόσο, η ευρεία κάλυψη για τα ζητήματα κακοποιητικής συμπεριφοράς, άσκηση βίας, σεξουαλικής κακοποίησης και βιασμού πήραν τόση έκταση -και λόγω των επώνυμων θυμάτων και των επώνυμων θυτών- ώστε ξεπεράστηκε ένα « αίσθημα ενοχής ή ντροπής» που συγκρατούσε τις γυναίκες. Αυτή η ριζική αλλαγή στη νοοτροπία κατέστησε ευκολότερη την καταγγελία του βιασμού, παρόλο που η διαδικασία «απόδειξης» πόρρω απέχει από το να είναι ανώδυνη. Να θεωρήσουμε ότι στο πλαίσιο του κινήματος «Μe too» άνοιξαν και τα στόματα για την παιδεραστία…
Η Δικαιοσύνη βρίσκεται πολλά βήματα πίσω από το να διευκολύνει την άμεση τιμωρία των ενόχων. Το μέλος των «Πυξ Λαξ» π.χ., το οποίο είχε καταδικαστεί το 2012 για ανάλογη πράξη, επειδή η υπόθεση δεν είχε τελεσιδικήσει και κυκλοφορούσε ελεύθερος , εξακολούθησε να κάνει τα ίδια. Τουλάχιστον, «στις επαναλήψεις» του εγκλήματος πρέπει οι ποινές να είναι αμείλικτες.