Το πρόβλημα είναι με οργανισμούς που η διαχείρισή τους έχει ΚΑΙ οικονομικό κόστος, αλλά και σε ανθρώπινες ζωές; Οργανισμοί που επενδύουν, το ακούμε κάθε χρόνο εδώ και είκοσι χρόνια, σε εκσυγχρονισμό του υλικού τους, που δεν βλέπουμε αλλά ταυτόχρονα παραμελείται το βασικό: η συνεχής εκπαίδευση και μετεκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού τους. Και πες ότι δεν ισχύει το δόγμα «ο γνωστός… του γνωστού μου» για θέσεις ευθύνης, ενώ αποδεικνύεται παντελώς ανεύθυνος.
Θα αναφερθώ σήμερα στα τρένα. Δεν μας έφτασε η τραγωδία στα Τέμπη που θρηνούμε πενήντα επτά ανθρώπους από αβελτηρία του προσωπικού και έλλειψη εκσυγχρονισμού του υλικού του. Και δεν φτάνει που έχει καταντήσει συνώνυμο με τον «πίθο των Δαναΐδων», λες και περισσεύουν κονδύλια από το κράτος και από τις ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις.
Στις 17 Οκτώβρη 2024 θα είχαμε την επανάληψη της τραγωδίας των Τεμπών στο ύψος της Δουκίσσης Πλακεντίας με αμαξοστοιχία της Hellenic Τrain. Ο «ρυθμιστής» δεν διευθέτησε σωστά «τα κλειδιά» και η αμαξοστοιχία πήρε εντολή να μπει στη σήραγγα του… μετρό! Ητοι, είχαν βάλει δύο τρένα να κινούνται πάνω στην ίδια γραμμή, όπως έγινε και στα Τέμπη, και με εντολή του σταθμάρχη! Ο μηχανοδηγός κατάλαβε, κάποια στιγμή, το λάθος και του τηλεφώνησε να πάρει οδηγίες. Εκείνος δεν απαντούσε. Τότε, παραβλέποντας τον κανονισμό, ελάττωσε την ταχύτητα της αμαξοστοιχίας και πέρασε τον πρώτο αισθητήρα, ώστε να αντιληφθεί το λάθος η τηλεδιοίκηση. Οπερ και εγένετο. Με… όπισθεν, για 300 μέτρα, βγήκε από το τούνελ και δεν σφήνωσε, καθώς ο προαστιακός έχει μεγαλύτερο ύψος από το μετρό!
Φυσικά διενεργείται έλεγχος. Φυσικά και μπήκαν σε διαθεσιμότητα οι «αρμόδιοι». Και φυσικά θα περάσει και αυτό…
Πάμε στον Σεπτέμβρη: Στις 13 Σεπτέμβρη 2024, λίγο έξω από τους Αγίους Αναργύρους, αποφεύχθηκε μετωπική σύγκρουση δύο συρμών. Την τελευταία στιγμή οι μηχανοδηγοί έσωσαν την κατάσταση. Την ίδια μέρα, είχε πέσει και ένα δέντρο στη γραμμή Καλάβρυτα-Διακοπτό. Και την επομένη έπεσε άλλο , λίγο πριν από τον σταθμό Αφιδνών. Το κλαδί έσπασε το τζάμι, καρφώθηκε στον θάλαμο οδήγησης. Αυτά δεν γίνεται να προληφθούν;
Στο Μενίδι, 17 Σεπτέμβρη 2024, βράδυ Σαββάτου, τρένο πέρασε με μπάρες ανοικτές σε αφύλακτη διάβαση. Από αυτήν περνούν δεκάδες αυτοκίνητα.
Ετσι που το βλέπω, μία είναι η λύση: Ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας να επιληφθεί και των διαβάσεων ως… σταθμάρχης…