Φυσικά, αυτό που οι Θεσσαλονικείς περιμένουν από τη νέα χρονιά είναι η ολοκλήρωση -επιτέλους- των εργασιών κατασκευής του μετρό και η πολυπόθητη έναρξη δρομολογίων στη βασική γραμμή. Υπενθυμίζεται ότι άρχισε να κατασκευάζεται τον Ιούνιο του… 2006 (!) και αν όλα πάνε καλά θα παραδοθεί στα τέλη του 2023! Κοντολογίς, απαιτήθηκαν 17 χρόνια για να κατασκευαστούν τα 9,6 χιλιόμετρα της βασικής γραμμής! Σίγουρα πρόκειται για ένα αρνητικό ρεκόρ, που κανείς δεν θέλει να θυμάται. Oλα αυτά τα χρόνια, καταγράφηκαν καθυστερήσεις, εμμονές και παλινωδίες που κόντεψαν να «τινάξουν στον αέρα» σχεδόν το σύνολο του έργου. Oμως, υπήρξαν και κωμικοτραγικές στιγμές, όπως τα «εγκαίνια του μουσαμά» που έγιναν για καθαρά επικοινωνιακούς λόγους. Πάντως, μετά από 17 χρόνια εργασιών και δεδομένου ότι -καλώς ή κακώς- το κράτος έχει συνέχεια, θεωρώ ότι η έναρξη λειτουργίας του μετρό θα πρέπει να γίνει… αθόρυβα, χωρίς τυμπανοκρουσίες και σίγουρα χωρίς φιέστες και φανφάρες που θα προκαλέσουν το κοινό αίσθημα.
Ντόναλντ Τραμπ και Δαλάι Λάμα
Επίσης, η νέα χρονιά αναμένεται να φέρει εργοτάξια κατά μήκος της περιφερειακής οδού της Θεσσαλονίκης. Οι υπογραφές για την έναρξη κατασκευής του Fly Over «έπεσαν» πριν από μερικές μέρες, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Ενα εμβληματικό έργο, η κατασκευή του οποίου θα διαρκέσει περίπου τέσσερα χρόνια, θα δυσχεραίνει την κυκλοφορία των οχημάτων στην περιφερειακή οδό, αλλά μόλις ολοκληρωθεί θα δώσει κυκλοφοριακή «ανάσα» και κυρίως θα παρέχει ασφάλεια στους χρήστες της.
Ταυτόχρονα, το 2023 αναμένεται να φέρει την οριστικοποίηση των μελετών για την ανάπλαση του εκθεσιακού κέντρου της ΔΕΘ-Helexpo στο κέντρο της πόλης. Ενα έργο που στηρίχθηκε από όλες τις πρόσφατες κυβερνήσεις και θα πρέπει επιτέλους να μπει στις ράγες της υλοποίησης, εφόσον οι αρμόδιοι επιθυμούν η νέα ΔΕΘ να εγκαινιαστεί το 2026, έτος συμπλήρωσης ενός αιώνα από την πρώτη διενέργεια της Εκθεσης.
Παράλληλα, όλοι ευελπιστούν η νέα χρονιά να φέρει -επιτέλους- κάποια κινητικότητα και σε ένα άλλο μεγάλο πρότζεκτ που έχει πολλές φορές εξαγγελθεί και φέρει τη σφραγίδα πολλών κυβερνήσεων. Πρόκειται για το Μουσείο Ολοκαυτώματος, το οποίο θα ανεγερθεί -αν όλα πάνε καλά- στη δυτική είσοδο της πόλης, κοντά στον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό, από όπου αναχωρούσαν οι αμαξοστοιχίες γεμάτες με Εβραίους Θεσσαλονικείς για τα ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης.