ΤΙ συνέβη; Δεν υπάρχουν εκατομμύρια πλούσιοι σε όλο τον κόσμο που θα ήθελαν να περάσουν τις διακοπές τους στη Σαντορίνη; Προφανώς και υπάρχουν. Αλλά, όπως αποδεικνύεται, δεν υπάρχουν εκατομμύρια… κορόιδα για να πληρώνουν πανάκριβα υπηρεσίες που δεν αξίζουν. Τα τελευταία χρόνια, με την αύξηση του τουρισμού, πολλοί επιχειρηματίες του τουρισμού και της εστίασης πουλάνε ό,τι γουστάρουν, όσο γουστάρουν. Ετσι, υπάρχουν τιμές εκατοντάδων ευρώ για ένα βράδυ σε κατάλυμα, ελληνικές σαλάτες των 25 ευρώ, ξαπλώστρες των 100 ευρώ για ένα μπάνιο και «χρυσά» κοκτέιλ.
ΟΙ ξένοι τουρίστες, λοιπόν, δείχνουν το δρόμο. Ο πληθωρισμός της απληστίας δεν μπορεί να γίνει αποδεκτός από τους πελάτες- καταναλωτές.
Oι εκλογές των social media στη Γερμανία
ΕΔΩ και δύο χρόνια η κυβέρνηση έχει λάβει μια σειρά μέτρων για την καταπολέμηση της ακρίβειας. Μπήκε πλαφόν στο περιθώριο κέρδους, γίνονται διαρκώς έλεγχοι, για πρώτη φορά έπεσαν βαριά πρόστιμα σε πολυεθνικές και μη εταιρίες. Αποτέλεσμα, δυστυχώς, δεν έχει υπάρξει. Οι τιμές έχουν εκτοξευθεί και στα τρόφιμα, αλλά και σχεδόν σε όλα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων, μάλιστα, δίχως αιτία.
ΜΙΚΡΕΣ και μεγάλες επιχειρήσεις είδαν ευκαιρία να βγάλουν μεγάλα κέρδη, επιβαρύνοντας τη μεσαία τάξη και τα ευάλωτα νοικοκυριά. Η κατάσταση θυμίζει κατ’ αναλογία το 2002 και την αλλαγή από τη δραχμή στο ευρώ, όταν μέσα σε λίγους μήνες οι τιμές υπερπολλαπλασιάστηκαν με την κοροϊδία της ισοτιμίας.
ΚΑΙ τι θα γίνει τα επόμενα καλοκαίρια στη Σαντορίνη και σε άλλους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς; Ή θα ρίξουν πολύ τις τιμές ή δεν θα έχουν τουρισμό. Ολοι οι πολίτες οφείλουμε να ακολουθήσουμε το παράδειγμα των ξένων τουριστών, που βρήκαν άλλους προορισμούς αντί για πανάκριβα νησιά. Και το πρόβλημα εννοείται πως δεν αφορά μόνο τις διακοπές. Να μην αγοράζουμε κάθε τι που πωλείται σε υπερβολική τιμή. Ας δούμε ένα απλό παράδειγμα. Ενα σάντουιτς σε καντίνα στο δρόμο πωλείται μέχρι και 7 ευρώ. Το θέμα δεν είναι αν περισσεύουν ή όχι σε κάποιον τα 7 ευρώ. Το θέμα είναι πως είναι παράλογο να πωλείται 7 ευρώ ένα σάντουιτς το οποίο δεν κοστίζει πάνω από 1 ευρώ στον πωλητή. Δεν μπορεί κάποιοι να βγάζουν κέρδος 600% προσφέροντας προϊόντα ή υπηρεσίες.
ΤΟ ίδιο ισχύει και για τις τιμές στα σούπερ μάρκετ. Για τις τιμές παντού. Οφείλουμε να ελέγχουμε την αξία αυτών που πληρώνουμε. Δεν γίνεται να δεχόμαστε να μας αδειάζουν τις τσέπες. Υπάρχουν παρόμοια προϊόντα και υπηρεσίες σε φθηνότερες τιμές. Ετσι, όσοι πουλάνε πανάκριβα, θα δουν τις πωλήσεις τους να πέφτουν. Και όπως οι επιχειρηματίες στη Σαντορίνη, θα αναγκαστούν να ρίξουν τις τιμές. Δεν είναι δύσκολο. Πέτυχε με το «κίνημα της πετσέτας». Οι επιχειρηματίες της ξαπλώστρας και της αρπαχτής ηττήθηκαν. Ετσι, μπορεί να δημιουργηθεί και το κίνημα κατά της απληστίας.