Γράφει η Άννα Παναγιωταρέα
ΣΤΗ ΣΟΒΙΕΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ και στους δορυφόρους της η πρωτιά σε χρυσά μετάλλια απεδείκνυε τα κρατικά επιτεύγματα, το φρόνημα και την ευημερία του λαού. Η λεζάντα στη φωτογραφία του γυμνόστηθου προέδρου, ολοσέλιδη και πρωτοσέλιδη, ήταν: «Γίνε Πούτιν». Ακολουθούσαν οδηγίες για αθλητικές επιδόσεις… Μετά την εισβολή του Πούτιν στην Ουκρανία, FIFA, UEFA, FIBA, FIVB απέκλεισαν τις ρωσικές εθνικές ομάδες και συλλόγους από το διεθνές ποδόσφαιρο, μπάσκετ και βόλεϊ, «επειδή ο κρατικός αθλητισμός στη Ρωσία προωθεί το καθεστώς Πούτιν».
ΜΟΛΙΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΜΕΡΕΣ πριν από την παράδοση του Βερολίνου η φιλαρμονική της πόλης έπαιζε, παγωμένη, όσο πιο δυνατά μπορούσε, στην υποφωτισμένη αίθουσα του Μπετόβεν, το «Λυκόφως των Θεών» του Βάγκνερ. Ηταν η τελευταία αναλαμπή της χιτλερικής προπαγάνδας ότι όλα έβαιναν καλώς. «Αυλικοί» όπως ο Χόφμαν, η Λένι Ρίφενσταλ, η κοσμοπολίτισσα Μάγκντα Γκέμπελς, αρχιτέκτονες, συλλέκτες τέχνης, μαικήνες, εκδότες και δημοσιογράφοι περνούσαν το μήνυμα ότι ο Φύρερ προστάτευε τον πολιτισμό.
Η ΣΟΒΙΕΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ χρησιμοποιώντας την πλούσια και ισχυρή ρωσική παράδοση στο θέατρο, στο κλασικό μπαλέτο, στην κλασική μουσική, με βιρτουόζους και επώνυμους καλλιτέχνες, προωθούσε την προπαγάνδα της σε όλο τον κόσμο. Μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία, καλλιτεχνικοί διευθυντές των διασημότερων κρατικών ρωσικών πολιτιστικών οργανισμών παραιτήθηκαν, δηλώνοντας ότι «δεν επιθυμούν να υπηρετούν τον δικτάτορα Πούτιν».
Σύγχυση ταυτοτήτων, απώλεια ισορροπίας
ΚΑΝΕΙΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΣ και ευρωπαϊκός πολιτιστικός οργανισμός, κανένα υπουργείο Πολιτισμού δεν απαγόρευσε τη μουσική του Τσαϊκόφσκι, τον «Βυσσινόκηπο» του Τσέχοφ, τη «Λίμνη των κύκνων». Οποιοσδήποτε ευρωπαϊκός ή αμερικανικός οργανισμός μπορεί να ανεβάσει όποιο έργο Ρώσων δημιουργών. Αυτό που έγινε ήταν να ανασταλούν συμφωνίες με τους κρατικούς ρωσικούς οργανισμούς -και συμβόλαια με καλλιτέχνες στο περιβάλλον Πούτιν- που χρηματοδοτούνται από το καθεστώς. Οταν ο Πούτιν συντρίβει την Ουκρανία, η Ευρωπαϊκή Ενωση, η Αμερική δεν μπορούν να επευφημούν και να χειροκροτούν τις δημιουργίες των ρωσικών κρατικοδίαιτων πολιτιστικών οργανισμών, που είναι στην υπηρεσία της ρωσικής προπαγάνδας.
ΣΤΙΣ 17 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2016 οι ευρωβουλευτές με ψήφισμα προειδοποίησαν ότι το Κρεμλίνο εντατικοποιεί την προπαγάνδα του, με ευρύ φάσμα εργαλείων και μέσων: αθλητικές διοργανώσεις, πολιτιστικές παραστάσεις, δεξαμενές σκέψης, τηλεοπτικούς σταθμούς, ψευδο-πρακτορεία ειδήσεων, μέσα κοινωνικής δικτύωσης με διαδικτυκά τρολ. Στόχος η αμφισβήτηση των δυτικών αξιών.
Η προειδοποίηση ήταν έγκαιρη. Η εφαρμογή της χρειάστηκε τον πόλεμο της Ρωσίας εναντίον της Ουκρανίας. Ο Πούτιν έγινε αποσυνάγωγος.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr