Γράφει η Δέσποινα Κονταράκη*
ΤΗΝ ΠΕΡΑΣΜΕΝΗ εβδομάδα ο υπουργός Παιδείας, μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, αναγκάστηκε δύο φορές να πει πως τον κατηγορούν για εμμονικό και σταλινικό, προφανώς για να πείσει πως δεν είναι ούτε το ένα ούτε το άλλο. Αλλες τόσες αναφέρθηκε στις εφημερίδες, που κάποτε έγραφαν κατά 98% αλήθειες (όχι πια), και στο Διαδίκτυο, που ανακυκλώνει ψευδείς ειδήσεις για το πρόσωπό του. Την περισσότερη ώρα όμως τη σπατάλησε προσπαθώντας να νουθετήσει τα κόμματα της αντιπολίτευσης να μην κάνουν αντιπολίτευση και να καταλάβουν, επιτέλους, πως δεν μπορούν να παίζουν με την ψυχολογία των μαθητών λίγο πριν από τις Πανελλαδικές.
ΦΤΑΙΝΕ, ΛΟΙΠΟΝ, ο Μητσοτάκης, η Κεραμέως, ο Μαυρωτάς και οι δημοσιογράφοι που μια, ωραία κατά τα άλλα, Παρασκευή εμφανίστηκε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου, Γιάννης Παντής, και είπε πως θα ανοίξει και πέμπτο μάθημα για τους υποψηφίους που επιθυμούν πρόσβαση σε επιπλέον σχολές. Ηταν μια ξεκάθαρη είδηση, η οποία ερχόταν δύο μόλις μήνες πριν από τις Πανελλαδικές, προκαλώντας σύγχυση σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Πώς, άραγε, θα μπορούσε κάποιο παιδί να προετοιμαστεί για ένα πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα; Το ερώτημα απαντήθηκε γρήγορα, γιατί ξημέρωσε Σάββατο, το έμαθε ο υπουργός, είπε πως δεν ισχύει και πως κακώς το έγραψαν οι εφημερίδες.
ΕΠΕΙΔΗ, όμως, κανείς δεν μπορεί να κοιμάται ήσυχος επί ΣΥΡΙΖΑ, ακολούθησε μια άλλη ανατροπή, που ανέτρεπε με τη σειρά της την ανατροπή που έφερε το υπουργείο Παιδείας στον αριθμό των εισακτέων. Θυμίζουμε ότι στις 14 Μαρτίου ανακοινώνεται ο αριθμός μειωμένος κατά 1.000 θέσεις. Ακολούθησε θύελλα αντιδράσεων και στις 2 Απριλίου σήμανε η σάλπιγγα της υποχώρησης Γαβρόγλου, με νέα απόφαση για μοίρασμα της μείωσης σε δύο χρόνια.
2014 και 2024, ομοιότητες και διαφορές
«ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΕΚΑΝΑ αυτό;», αναρωτήθηκε ρητορικά στη Βουλή. «Γιατί πραγματικά πιστεύω ότι δημιουργήθηκε μια αναστάτωση», συνέχισε με αποστομωτική απλότητα, για να ακολουθήσει αμέσως μετά η καταγγελία: «Εγώ θεωρώ ότι για την αναστάτωση που δημιουργήθηκε έχουν ευθύνη πολλά πολιτικά κόμματα».
ΤΟ ΜΠΑΧΑΛΟ αυτό είχε ακολουθήσει τη σύγχυση για τις επαναληπτικές Πανελλαδικές. Πρώτα είπαν ότι τις καταργούν, γιατί γινόταν κατάχρηση από τους μαθητές. Μετά τις επανέφεραν, αλλά με αλλαγές ανακοινώνοντας πως θα διεξαχθούν τον Σεπτέμβριο. Ωστόσο, ούτε αυτό μπορεί να περιγραφεί ακόμα με ακρίβεια, αφού η νομοθετική ρύθμιση είναι τόσο νομικά πολύπλοκη που θα αργήσει. Μπορεί, λοιπόν, τα νεύρα των γονιών που τα παιδιά τους δίνουν φέτος και του χρόνου Πανελλαδικές να είναι σπασμένα, αλλά μπορούν να είναι ήσυχοι εκείνοι που θα τελειώνουν το Λύκειο το 2020, αφού μέχρι τότε θα είναι έτοιμο το νέο σύστημα για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με το Εθνικό Απολυτήριο.
ΛΟΙΠΟΝ, το πρόβλημα δεν είναι αν ο κ. Γαβρόγλου είναι σταλινικός, μαρξιστής, φιλελεύθερος, αναρχοαυτόνομος, δογματικός αριστερός, όλα αυτά μαζί ή και κανένα. Το πρόβλημα είναι ότι νομίζει πως βρίσκεται ακόμα σε κάποιο πανεπιστημιακό αμφιθέατρο, απολαμβάνοντας έναν αέναο διάλογο με τους φοιτητές του για το μέλλον της εκπαίδευσης. Οσο για το παρόν, το αφήνει στους μικροαστούς.
*Η Δέσποινα Κονταράκη είναι αρχισυντάκτρια του Ελεύθερου Τύπου
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου