Γράφει ο Γιάννης Παπαδάτος
Επεκτείνεται οσονούπω και στις αερομεταφορές, όπου ως τώρα οι κολοσσοί Boeing και Airbus έπαιζαν χωρίς αντίπαλο, μοιράζοντας την τράπουλα μεταξύ τους. Η εξ Ανατολών απειλή ακούει στα ονόματα ΜC-21 και C919. Πρόκειται για δύο ιπτάμενους γίγαντες, ρωσικής και κινεζικής κατασκευής αντίστοιχα, που φιλοδοξούν να αναμετρηθούν επί ίσοις όροις με τις κατασκευαστικές ναυαρχίδες Ευρώπης και Αμερικής.
Σύμφωνα με την Deutsche Welle, τα δύο αεροπλάνα είναι επιβατικά στενής ατράκτου και ορισμένοι ειδικοί τα θεωρούν εφάμιλλα ή και ανώτερα από το 737 της Boeing και το A320 της Airbus, που μετρούν ήδη… 55 και 35 χρόνια στις αρχικές τους εκδόσεις. Σε αντίθεση με την Κίνα, η Ρωσία έχει εμπειρία δεκαετιών στην αεροναυπηγική.
2014 και 2024, ομοιότητες και διαφορές
Ωστόσο, το 2020 κατασκεύασε μόλις 14 αεροσκάφη, όσα δηλαδή φτιάχνει η Airbus στα διάφορα εργοστάσιά της μέσα σε λίγες μέρες. «Στα χαρτιά, το MC-21 έχει καλύτερες επιδόσεις από το νεότερης γενιάς Airbus Α320neo», εκτιμά ο Νίκο Μπούχολτς, αρμόδιος αγοράς αεροσκαφών της Lufthansa και γνώστης των νέων ρωσικών και κινεζικών πρότζεκτ. Ο ίδιος και οι συνάδελφοί του δεν αποκλείουν το ρωσικό αεροσκάφος να έχει μεγαλύτερη οικονομική απόδοση από τα δυτικά.
Ως προς την αξιοπιστία, θα χρειαστεί υπομονή ως το καλοκαίρι, όταν τα MC-21 θα αρχίσουν να πετούν για τη Rossiya, θυγατρική της Aeroflot. Για το MC-21 υπάρχουν ήδη 175 παραγγελίες αποκλειστικά ρωσικών αεροπορικών εταιριών. Κάτι ανάλογο ισχύει για το κινεζικό C919, που μεταφέρει επίσης 156-168 επιβάτες.
Σχεδόν όλα τα νέα αεροσκάφη προορίζονται για την κινεζική αγορά, η οποία λόγω του μεγέθους της μπορεί να τα απορροφήσει, ανεξάρτητα από το πόσα Airbus ή Boeing πετούν στη χώρα του μεταξιού. Και κάτι ακόμη: Ουσιαστικά οι Δυτικοί εκπαίδευσαν το χέρι που τους ανταγωνίζεται, καθώς η γραμμή παραγωγής της Αirbus στην Κίνα θεωρείται ποιοτικά ανώτερη εκείνης του Αμβούργου.
Από την έντυπη έκδοση
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr