Η BSH, η μεγαλύτερη εταιρεία λευκών συσκευών στην Ευρώπη με κύκλο εργασιών 15,3 δισ. ευρώ το 2024 και 5,5 δισ. ευρώ σε επενδύσεις για Έρευνα & Ανάπτυξη (R&D), συνεχίζει τη δυναμική της πορεία στην ελληνική αγορά, παρά τις προκλήσεις και τις αναμενόμενες μεταβολές στην καταναλωτική συμπεριφορά.
Όπως δήλωσε ο Dr. Matthias Metz, Διευθύνων Σύμβουλος της BSH, κατά τη διάρκεια ενημερωτικής συνάντησης «η επιτυχία μας βασίζεται στον συνδυασμό ισχυρών brands, πρωτοποριακών προϊόντων και σταθερής ποιότητας. Με ξεκάθαρους στόχους και μια δυναμική ομάδα, διαμορφώνουμε το μέλλον της αγοράς».
Το 2025, η συνολική αγορά μεγάλων λευκών συσκευών (MDA) στην Ελλάδα εκτιμάται ότι θα κινηθεί στα 560 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας μια μικρή υποχώρηση από τα 570 εκατ. ευρώ του 2024 και αρκετά χαμηλότερα από τα 684 εκατ. ευρώ που είχε φτάσει το 2023.
Η πτώση αυτή δεν αποδίδεται σε δραματική μείωση της ζήτησης σε τεμάχια, αλλά κυρίως σε:
Στροφή των καταναλωτών σε φθηνότερα προϊόντα,
Προτεραιότητα αγορών ανάγκης (π.χ. ψυγεία που αντικαταστάθηκαν μόνο όταν ήταν απαραίτητο),
Μειωμένη δαπάνη ανά αγορά λόγω γενικότερων οικονομικών πιέσεων.
Ειδικότερα στην Ελλάδα και την Κύπρο, το 2024 ήταν συνολικά μια καλή χρονιά, με ελαφρά υποχώρηση στους όγκους, η οποία αποδίδεται στην απουσία του προγράμματος “Ανακυκλώνω – Αλλάζω Συσκευή”. Αν απομονωθεί αυτή η επίδραση, οι πωλήσεις σημείωσαν αύξηση.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς, το 2025 αναμένεται μικρή μονοψήφια αύξηση στον αριθμό συσκευών, αλλά πιθανή στασιμότητα ή ελαφρά μείωση σε αξία.
Παρά την πίεση στην αξία της αγοράς, η BSH διατηρεί πρωταγωνιστική θέση στην Ελλάδα, συνεχίζοντας να επενδύει στην καινοτομία, τη βιωσιμότητα και την υψηλής ποιότητας εξυπηρέτηση, με προοπτική να ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της ακόμη και σε ένα σταθεροποιημένο περιβάλλον.
Η δυναμική της BSH στην Ελλάδα
Παρά το δυσμενές περιβάλλον, η BSH στην Ελλάδα έκλεισε το 2024 με τζίρο 175 εκατ. ευρώ, καθαρά κέρδη 10 εκατ. ευρώ, ισχυρό μερίδιο άνω του 32% στη μεγάλη κατηγορία λευκών συσκευών, μερίδιο 19% στις μικρές οικιακές συσκευές, και κυριαρχία στην κατηγορία ηλεκτρικών σκουπών (συνολικά 25%, με τεράστια ανάπτυξη στις σκούπες stick).
Προϊοντικές Τάσεις και Στρατηγικοί Πυλώνες
Home Connect: Η στρατηγική επένδυση στο ψηφιακό οικοσύστημα Home Connect αποδίδει καρπούς. Ήδη 250.000 συσκευές BSH στην Ελλάδα υποστηρίζουν την πλατφόρμα, ενώ 110.000 χρήστες έχουν ενεργοποιήσει την εφαρμογή, ενισχύοντας την αλληλεπίδραση με τα προϊόντα και προβάλλοντας τη BSH ως ηγέτιδα δύναμη στον τομέα του connected living.
Στρατηγικοί Πυλώνες Ανάπτυξης Με μερίδιο άνω του 32% στη μεγάλη κατηγορία των λευκών συσκευών και 19% στις μικρές, η BSH παραμένει ο αναμφισβήτητος ηγέτης στην ελληνική αγορά. Στις ηλεκτρικές σκούπες διατηρεί επίσης την κορυφή με συνολικό μερίδιο 25%, σημειώνοντας τεράστια άνοδο ιδιαίτερα στις σκούπες stick.
Τη νέα ώθηση της αγοράς αναμένεται να οδηγήσουν τα στεγνωτήρια, με αύξηση 3,5-4% σε τεμάχια το 2024, οι εντοιχισμός κουζινών και ηλεκτρικών συσκευών, που ξεπέρασε τις αρχικές προσδοκίες, οι κουζίνες ως πυλώνας καινοτομίας και ανάπτυξης.
Η BSH απασχολεί 240 εργαζομένους στην περιοχή, με ισχυρή παρουσία σε Κηφισιά, Ασπρόπυργο και Θεσσαλονίκη. Αν ενεργοποιηθεί νέο πρόγραμμα κρατικής επιδότησης – που να περιλαμβάνει και μέτρα εξοικονόμησης νερού εκτός από ενέργεια – η αγορά θα μπορούσε να ενισχυθεί περαιτέρω.
Επενδύσεις σε Καινοτομία και Βιώσιμη Ανάπτυξη
Με στρατηγικό στόχο τη δημιουργία “χαρούμενων καταναλωτών”, η BSH συνεχίζει να επενδύει σταθερά στην Έρευνα & Ανάπτυξη, με 5,5% του κύκλου εργασιών της το 2024 να κατευθύνεται σε R&D. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ενεργειακή απόδοση, την εξοικονόμηση νερού και τις λύσεις τεχνητής νοημοσύνης (AI).
Παράλληλα, η εταιρεία προωθεί λύσεις με χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα, όπως ψυγεία με καλύτερη ενεργειακή κλάση και φίλτρα κατά των μικροπλαστικών, ενώ οι πωλήσεις συσκευών με Home Connect ανήλθαν στις 200.000, με 110.000 downloads της εφαρμογής.
After-Sales Υπηρεσίες: Προτεραιότητα για τη BSH
Η εταιρεία επενδύει σημαντικά στο after-sales δίκτυό της με 53 τεχνικούς, διατηρώντας υψηλά επίπεδα εξυπηρέτησης, ενώ προσφέρει 15 χρόνια διαθεσιμότητα ανταλλακτικών για μεγάλες συσκευές και 10 χρόνια για μικρές.
Ο κ. Γιάννης Γρατσώνης, CEO BSH Οικιακές Συσκευές, χαρακτηριστικά δήλωσε: «Στη BSH, ενώνουμε καινοτομία, ποιότητα και αειφορία για να βελτιώνουμε καθημερινά τη ζωή στο σπίτι. Δέσμευσή μας παραμένει να διατηρήσουμε την ηγετική μας θέση στον τομέα των οικιακών συσκευών, προσφέροντας προϊόντα που εμπνέουν εμπιστοσύνη και συμβάλλουν σε έναν πιο βιώσιμο και καλύτερο κόσμο για όλους.»
Ο κ. Γιώργος Φενδάκης, CFO της εταιρείας, συμπληρωματικά δήλωσε: «Το 2024 ήταν μια χρονιά προσαρμογής για την αγορά, ωστόσο για τη BSH αποτέλεσε ακόμη μία απόδειξη της ανθεκτικότητας και της στρατηγικής μας εστίασης. Παρά την αναμενόμενη υποχώρηση του Κύκλου Εργασιών λόγω της ολοκλήρωσης του προγράμματος
“Ανακυκλώνω – Αλλάζω Συσκευή” του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, διατηρήσαμε τη δυναμική μας και συνεχίζουμε στο 2025 με όραμα, αυτοπεποίθηση και ισχυρές βάσεις για περαιτέρω ανάπτυξη και ηγεσία στην αγορά.»