Γράφει ο Πάνος Αμυράς*
ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ να είναι και το τελευταίο «κύμα» που θα δεχθεί η ανθρωπότητα πριν η πανδημία τεθεί σε πλήρη έλεγχο μέσω των εμβολιασμών και της ανοσίας. Υπό το πρίσμα αυτό η Ελλάδα οφείλει να είναι έτοιμη για να περιορίσει τους κραδασμούς της «όμικρον», εντείνοντας τους εμβολιασμούς και λαμβάνοντας πρόσθετα υγειονομικά μέτρα για την προστασία της δημόσιας υγείας.
Από μία άποψη είμαστε τυχεροί που η «όμικρον» ενέσκηψε τώρα, που δεν απειλείται η αιχμή της τουριστικής μας περιόδου, όταν η εικόνα είναι «καταστροφική» για τους παραδοσιακούς χειμερινούς προορισμούς της Κεντρικής Ευρώπης.
Η ΜΕΤΑΛΛΑΞΗ αυτή συνιστά ουσιαστικά τον «τελευταίο σκόπελο» που πρέπει να ξεπεράσει η κυβέρνηση προκειμένου να καθαρίσει ο ορίζοντας για την οικονομία και να επιστρέψει η ζωή στην κανονικότητα. Η οικονομία έχει δείξει μεγάλες αντοχές, η χώρα μας καταγράφει φέτος ρυθμό ανάπτυξης κοντά στο 8% όταν η κυβέρνηση Σάντσεθ-Podemos στην Ισπανία αναθεωρεί επί τα χείρω τις προβλέψεις της στο 4,5% από 5,6%. Ο Μητσοτάκης προχώρησε σημαντικές μεταρρυθμίσεις μειώνοντας φόρους και προσελκύοντας επενδύσεις με αποτέλεσμα η εγχώρια παραγωγή να έχει αποκτήσει δυναμική, η οποία δεν πρέπει να χαθεί. Οι εξαγωγές εν μέσω πανδημίας έχουν εκτιναχθεί στα 35 δισεκατομμύρια ενώ οι επενδύσεις αυξήθηκαν κατά 10 δισεκατομμύρια δημιουργώντας θέσεις εργασίας και εισοδήματα. Τις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να εκταμιευθούν τα πρώτα κεφάλαια του Ταμείου Ανάκαμψης, που θα χρηματοδοτήσουν νέο γύρο επενδύσεων.
ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ και αβεβαιότητες υπάρχουν, οι αυξήσεις στις τιμές του φυσικού αερίου θα διατηρηθούν τους επόμενους μήνες περιορίζοντας το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών, όμως η γενική εικόνα είναι καλή και όσο τρέχουν οι επενδύσεις τόσο θα μεγαλώνουν η πίτα της οικονομίας αλλά και τα δημοσιονομικά περιθώρια για στήριξη των ασθενέστερων.
Η Δώρα, η Γαρυφαλλιά και αύριο;
ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ τώρα είναι να σχεδιασθούν και να εφαρμοσθούν οι μεταρρυθμίσεις της μετα-πανδημικής εποχής. Η αναβάθμιση του ΕΣΥ αποτελεί μία μεγάλη μεταρρύθμιση, η κατασκευή έργων νέας γενιάς για την αποσυμφόρηση των πόλεων και τη βελτίωση των συγκοινωνιών…
ΦΑΝΤΑΣΤΕΙΤΕ την Ελλάδα σαν ένα καράβι, σαν ένα όμορφο δικάταρτο ιστιοφόρο με μια παλιά μηχανή – η οικονομία μας ήταν μια παλιά μηχανή. Πριν από επτά χρόνια το καράβι το ανέλαβε ο προηγούμενος καπετάνιος, ανεμοδαρμένο αλλά πλόιμο. Αντί να το στρέψει στον ούριο άνεμο πήγε να το οδηγήσει στον ύφαλο. Είχε μάλιστα φωνάξει και το πλήρωμα για να χορεύουν στο κατάστρωμα κατά τη διάρκεια της πορείας προς τον ύφαλο. Ευτυχώς άλλαξε την τελευταία στιγμή ρότα, αλλά στη στροφή της τελευταίας στιγμής έσκισε τα μισά πανιά – τα 100 δισ. ευρώ που έλεγαν οι Ευρωπαίοι ότι χάσαμε. Στη συνέχεια, σε αυτούς που στο καράβι έκαναν τις πιο κρίσιμες δουλειές, ο καπετάνιος τους έκοψε τις μερίδες στο μισό και αυτοί αντέδρασαν αναλόγως, όπως όλοι θυμόμαστε. Τα άλλα ιστιοφόρα έσκιζαν το κύμα και το καράβι «κουτσοταξίδευε» με ταχύτητα που πλησίαζε το μηδέν. Το πλήρωμα είδε και απόειδε, άλλαξε καπετάνιο και αυτή τη στιγμή έχουμε μια καινούργια κυβέρνηση που πέρασε 2,5 χρόνια με τις μεγαλύτερες φουρτούνες που μπορούσε κανείς να βρει. Δεν υπάρχουν πιο σκληρές στιγμές από αυτές που πέρασε αυτή η κυβέρνηση την τελευταία διετία. Στιγμές δύσκολες, όταν έπρεπε να πάρει αποφάσεις ζωής για τους ανθρώπους. Στιγμές δύσκολες που τις ζήσαμε όλοι και εμείς και οι οικογένειές μας.
ΣΑΣ ΒΕΒΑΙΩΝΩ όμως από πλευράς οικονομικής, ότι μόλις βρούμε λίγο καλό καιρό το καράβι θα τιναχθεί με ορμή μπροστά και θα αρχίσει να σκίζει ξανά τον άνεμο.
*Ο Πάνος Αμυράς είναι διευθυντής του Ελεύθερου Τύπου
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr