Γράφει η Δέσποινα Κονταράκη
Οι περισσότεροι είδαν απλά μια σπασμένη καρέκλα, άλλοι κόλλησαν άγρια και επιτέθηκαν επειδή επρόκειτο για έργο ιδιωτικής συλλογής και όχι δημόσιας και μερικοί δεν είναι σίγουροι αν το ΕΜΣΤ όντως λειτουργεί ή είχαν παραισθήσεις. Εντάξει, αυτά συμβαίνουν και στο MoMA. Η σύγχρονη τέχνη είναι δύσκολο «σπορ» και ειδικά σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, όπου ακόμα και τα ρωμαϊκά μνημεία φαντάζουν… νεόκοπα και αντιμετωπίζονται ως υποδεέστερα μπροστά στα κλασικά. Αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία. Στο διά ταύτα, την περασμένη εβδομάδα ο σύγχρονος πολιτισμός είχε την τιμητική του με την αναβάθμιση της γενικής γραμματείας Σύγχρονου Πολιτισμού σε υφυπουργείο και του Νικόλα Γιατρομανωλάκη σε υφυπουργό.
ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ότι ο ίδιος δεν έχει κρύψει τη σεξουαλική του ταυτότητα οδήγησε σε τίτλους όπως «Ο πρώτος ανοιχτά ομοφυλόφιλος υπουργός». Θα έπρεπε να μας ενδιαφέρει, αλήθεια, κάτι τέτοιο; Ασφαλώς και όχι. Ομως, επειδή δεν ζούμε στο Λουξεμβούργο όπου ο πρωθυπουργός παντρεύτηκε τον σύντροφό του και η είδηση έγινε σχεδόν μονόστηλο, το γεγονός έχει μια ξεχωριστή διάσταση. Οσο και αν η νομολογία μας έχει προχωρήσει, η κοινωνική και η επαγγελματική κουλτούρα παραμένουν από επιφυλακτικές έως και εχθρικές απέναντι στη διαφορετικότητα. Σε μια εποχή που η ομοφοβία καταγράφει άνοδο σε όλη την Ευρώπη, μαζί με ξενοφοβικά σύνδρομα και ακροδεξιά φαντάσματα, κάθε επιλογή που έχει θεσμική βαρύτητα έχει, τελικά, σημασία.
Ο Ν. ΓΙΑΤΡΟΜΑΝΩΛΑΚΗΣ είναι εξαιρετικός στη δουλειά του και πληροί τυπικά και ουσιαστικά τα προσόντα που χρειάζονται για να αντεπεξέλθει στα καθήκοντά του. Κάτοχος πτυχίου Πολιτικών Επιστημών από το Πάντειο και μεταπτυχιακού στη Δημόσια Πολιτική από το Harvard, έχει ένα βιογραφικό αντιστρόφως ανάλογο της νεαρής ηλικίας του. Εχει εργαστεί ως διευθυντικό στέλεχος σε ελληνικές και πολυεθνικές επιχειρήσεις, ανάμεσά τους η Microsoft, καθώς και στο ΕΛΙΑΜΕΠ και το Πανεπιστήμιο Harvard, αλλά και ως ανεξάρτητος σύμβουλος στρατηγικής, εταιρικών υποθέσεων και επικοινωνίας. Παράλληλα, μετέχει στα κοινά. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος στο Ποτάμι, στις βουλευτικές εκλογές του 2015 κατετάγη δεύτερος σε σταυρούς στην Α’ Αθηνών και τον Ιούλιο του 2019 επελέγη από τον Κυριάκο Μητσοτάκη για τη θέση του γενικού γραμματέα Σύγχρονου Πολιτισμού.
Μένει ώσπου να φύγει…
ΟΜΩΣ, Ο Ν. ΓΙΑΤΡΟΜΑΝΩΛΑΚΗΣ αντιπροσωπεύει και κάτι παραπάνω από όλα αυτά. Είναι το μέσο και το μήνυμα για χιλιάδες ανθρώπους που δεν μπορούν να είναι ο εαυτός τους. Ακόμα περισσότερο δε που η επιλογή του έγινε από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, ανατρέποντας για μία ακόμα φορά το στερεότυπο του συντηρητικού κόμματος. Διότι ο προοδευτισμός αποδεικνύεται στις πράξεις και όχι στα λόγια και, κυρίως, αποδεικνύεται στα αυτονόητα που δεν είναι αυτονόητα: Να επιλέγονται με αξιοκρατικά κριτήρια τα άτομα που μπορούν να κάνουν τη δουλειά, χωρίς να αποκλείονται εξαιτίας της διαφορετικότητάς τους και χωρίς να χρειάζεται να την κρύβουν.
ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ επέλεξε να τονίσει ο Αλέξης Πατέλης, ο επικεφαλής του οικονομικού γραφείου του πρωθυπουργού, που είχε γίνει και αυτός πρώτη είδηση όταν είπε το προφανές, ότι δηλαδή ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει γνωρίσει τον σύζυγό του, όπως και εκείνος τη δική του. «Μια ιστορική ημέρα για την εκπροσώπηση της LGBTQ κοινότητας και μια μεγάλη νίκη για την αξιοκρατία και η καλύτερη απόφαση για τη διαφορετικότητα. Συγχαρητήρια στον Νικόλαο Γιατρομανωλάκη, που έδειξε ότι μπορείς να είσαι ο εαυτός σου και να πετύχεις. Ελπίζω οι άλλοι να έχουν τη δύναμη για να ζήσουν τη ζωή τους ανοιχτά». Με την τελευταία πρόταση τα είπε όλα.
*Η Δέσποινα Κονταράκη είναι αρχισυντάκτρια του Ελεύθερου Τύπου
Από την έντυπη έκδοση
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr