Γράφει ο Άγγελος Αγγελίδης
Τα στελέχη της τότε κυβέρνησης διακατέχονταν από εμμονή απέναντι στον ιδιωτικό ΟΑΣΘ, τον οποίο, αφού πρώτα φρόντισαν να στραγγαλίσουν οικονομικά υποβαθμίζοντας στο ελάχιστο τη δυνατότητα παροχής συγκοινωνιακού έργου, στην συνέχεια τον κρατικοποίησαν. Τα προβλήματα οξύνθηκαν, η κατάσταση έβαινε επιδεινούμενη και οι πολίτες ήταν εξοργισμένοι γιατί υφίσταντο μεγάλη ταλαιπωρία από το μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς που διαθέτει η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας. Τα κάστανα από τη φωτιά κλήθηκε να βγάλει η κυβέρνηση της Ν.Δ., η οποία με μελετημένες κινήσεις έχει βελτιώσει αισθητά την κατάσταση, φιλοδοξώντας να φέρει το παρεχόμενο συγκοινωνιακό έργο του ΟΑΣΘ στα υψηλά επίπεδα των προηγούμενων ετών.
Από τη στιγμή της σύστασής του (1957) έως και σήμερα ένα σημαντικό ρόλο στις εξελίξεις σχετικά με τον Οργανισμό διαδραματίζουν οι εργαζόμενοί του. Με τις αποφάσεις τους ασκούν πιέσεις και πολιτική, χρησιμοποιώντας ως μοχλό εκβίασης τους πολίτες-επιβάτες του Οργανισμού. Αρχικά ήταν κατά της κρατικοποίησης, μετά ήταν υπέρ, στη συνέχεια στήριξαν τη νέα κυβέρνηση και τώρα την αντιμάχονται. Ολα αυτά για τις ανάγκες μιας παρωχημένης συνδικαλιστικής αντίληψης, η οποία σε μεγάλο βαθμό λειτουργεί από… κεκτημένη ταχύτητα, αδυνατώντας να αντιληφθεί το τι συμβαίνει σήμερα και καλυμμένη πίσω από το μανδύα της εσωστρέφειας.
Σε αυτό το πλαίσιο, οι συνδικαλιστές του ΟΑΣΘ εξήγγειλαν επαναλαμβανόμενες στάσεις εργασίας από τις 26 Αυγούστου. Στο μεσοδιάστημα, καλούν την κυβέρνηση σε… διάλογο, έχοντας βέβαια στο τραπέζι τον εκβιασμό των κινητοποιήσεων. Γνωρίζουν ότι στα μέσα Σεπτεμβρίου θα μεταβεί στη Θεσσαλονίκη ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η κυβέρνηση δεν θα ήθελε να δει μία πόλη αναστατωμένη λόγω των κινητοποιήσεων στον ΟΑΣΘ. Οι συνδικαλιστές απαιτούν υπογραφή νέας ΣΣΕ και εκπλήρωση παροχών μη μισθολογικού κόστους (βρεφονηπιακών σταθμών, κατασκηνώσεων, παροχή γάλακτος, χρηματική ενίσχυση γέννησης τέκνων, τέκνων με αναπηρία 67% και άνω, επιδότηση φοίτησης τέκνων, εξαγοράς ενσήμων, δωροεπιταγών, ανανέωση επαγγελματικών διπλωμάτων κ.ά.).
Εκ πρώτης όψεως δείχνουν λογικά. Μόνο που δεν είναι έτσι τα πράγματα. Διότι οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ ήδη έχουν διπλάσιες μισθολογικές απολαβές σε σχέση με τον μέσο εργαζόμενο του Δημοσίου στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης, καθώς απολαμβάνουν της προσωπικής διαφοράς. Επίσης, σε ό,τι αφορά τις μη μισθολογικές απολαβές, η νέα συλλογική σύμβαση έχει ήδη συμφωνηθεί να περιλαμβάνει τις ίδιες ακριβώς παροχές με τους εργαζομένους των αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα. Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα αιτήματα, πρόκειται για μία συζήτηση που είχε γίνει με την προηγούμενη διοίκηση, για την εφαρμογή των οποίων ουδέποτε ολοκληρώθηκε η διαδικασία έγκρισης από το αρμόδιο υπουργείο!
Από την έντυπη έκδοση
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr