Γράφει ο Γιάννης Παπαδάτος
Ο Γερμανός ιολόγος Κρίστιαν Ντόρστεν πρότεινε οι δάσκαλοι στα γερμανικά σχολεία να εξετάζονται κάθε εβδομάδα και να κάνουν μάθημα με ανεμιστήρες και ανοιχτά παράθυρα. Ο Ντουτέρτε αποφάσισε κάτι πιο ριζοσπαστικό: να μην ανοίξουν τα σχολεία προτού βρεθεί εμβόλιο για τον κορονοϊό. Κι αν αργήσει πολύ; Κι αν δεν βρεθεί ποτέ – όπως δεν βρέθηκε για AIDS, τον Sars, τον Μers και άλλα μεταδοτικά νοσήματα; Η Παιδεία στις Φιλιππίνες θα καταργηθεί και τα παιδιά θα μείνουν… κουμπούρες;
Αυτά μάλλον αφήνουν αδιάφορο τον πρόεδρο Ντουτέρτε, που δήλωσε σε τηλεοπτικό διάγγελμα ότι θα ήταν «καταστροφικό» να ανοίξουν οι αίθουσες χωρίς εμβόλιο. «Δεν θα επιτρέψω το άνοιγμα των τάξεων με τους μαθητές τον ένα πάνω στον άλλον. Μόνο όταν σιγουρευτώ ότι τα παιδιά είναι ασφαλή θα συζητήσω το άνοιγμά τους».
Κλιμάκωση χωρίς κέρδος
Δημοτικά και Γυμνάσια στις Φιλιππίνες έκλεισαν τον Μάρτιο κι επρόκειτο να επαναλειτουργήσουν στις 24 Αυγούστου. Ο πρόεδρος όμως δήλωσε ότι για εκείνον «προέχει το εμβόλιο, κι ας χάσουν οι μαθητές τη χρονιά».
Το υπουργείο Παιδείας κάτι ψέλλισε για «εξ αποστάσεως μαθήματα», κάτι ανεδαφικό σε μια χώρα με χαμηλή διάδοση του Ιντερνετ. Για την ιστορία, οι Φιλιππίνες έχουν γύρω στα 14.400 κρούσματα κορονοϊού, 880 νεκρούς και… 25 εκατομμύρια μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Υπό νορμάλ συνθήκες οι Φιλιππινέζοι μαθητές έχουν μόνο 2 μήνες καθαρών διακοπών (Απρίλιος, Μάιος) συν μία εβδομάδα τον Οκτώβριο και άλλες τρεις τα Χριστούγεννα. Αλλα συστήματα, άλλοι πολιτικοί…
Από την έντυπη έκδοση