Για αυτό εκπονήσαμε ένα σχέδιο το οποίο τοποθετεί την πράσινη ανάπτυξη και την προστασία του περιβάλλοντος γενικότερα στην κορυφή της ατζέντας μας. Αναφέρομαι στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα. Το οποίο ανταποκρίνεται στο κάλεσμα της Πράσινης Συμφωνίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για μια κλιματικά ουδέτερη Ευρώπη το 2050.
Πρωτεύων στόχος μας είναι η πλήρης απολιγνιτοποίηση της Ελλάδας μέχρι το 2028: Οι λιγνιτικές μονάδες της ΔΕΗ -εκτός από μία που θα λειτουργεί έως το 2028- θα κλείσουν έως το 2023! Αυτό θα συμβεί φυσικά με ένα παράλληλο σχέδιο Δίκαιης Μετάβασης για τις περιοχές της χώρας που βασίζονται στο λιγνίτη.
Στην καθαρή ενέργεια στόχος μας είναι η αύξηση της διείσδυσης των ΑΠΕ στο ενεργειακό μείγμα της χώρας σε ποσοστό 35% από 17% σήμερα. Για να πετύχουμε αυτή τη μεγάλη άνοδο, δρομολογούμε στις αρχές του 2020 την απλοποίηση και την επιτάχυνση της αδειοδότησης έργων ΑΠΕ.
Στην εξοικονόμηση ενέργειας σχεδιάζουμε, όχι απλά τον τρίτο κύκλο του Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον, αλλά να δίνουμε 3,5 φορές παραπάνω κονδύλια για ενεργειακές αναβαθμίσεις σε σχέση με σήμερα! Είναι μια πολιτική περιβαλλοντική. Αλλά και μια πολιτική λαϊκή. Που αυξάνει την αξία του ακινήτου της ελληνικής οικογένειας.
Ινάσιο Λούλα, ο «πρεσβευτής» του Καλού
Προωθούμε παράλληλα τη μετάβαση σε ένα μοντέλο κυκλικής οικονομίας. Στο οποίο κεντρική θέση έχουν η ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων και η ανακύκλωση. Για αυτό επικαιροποιούμε μέσα στο 2020 τον Εθνικό Σχεδιασμό για τη Διαχείριση Αποβλήτων. Και επιδιώκουμε να είμαστε από τις πρώτες χώρες της Ε.Ε. που θα αποσύρει τα πλαστικά μιας χρήσης, ενσωματώνοντας τη σχετική ευρωπαϊκή οδηγία στο 1ο εξαμήνου του 2020.
Ολοκληρώνουμε τις ηλεκτρικές διασυνδέσεις της Κρήτης το 2020 και το 2023, των Κυκλάδων μέχρι το 2024 και όλων σχεδόν των υπόλοιπων νησιών μας μέχρι το 2030. Είναι ένα ζήτημα οικονομικό, πρωτίστως ωστόσο περιβαλλοντικό: Δεν έχουν θέση οι μονάδες μαζούτ σε νησιά απαράμιλλου κάλλους!
Φέρνουμε στις αρχές του 2020 νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση σε συνεργασία με τα υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών. Νομοσχέδιο που θα βασίζεται στις καλές ευρωπαϊκές πρακτικές. Ώστε η ηλεκτροκίνηση να γίνει μοχλός ανάπτυξης. Πάνω από όλα όμως για βελτιώσουμε την καθημερινότητά μας και την ποιότητα ζωής μας.
Τέλος, αντιμετωπίζουμε με νομοσχέδιό μας στις αρχές του νέου έτους την προβληματική λειτουργία των Φορέων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών. Έτσι ώστε να καταστήσουμε τις περιοχές αυτές πρότυπα βιώσιμης ανάπτυξης. Και παράλληλα να προστατεύσουμε αποτελεσματικά τη μοναδική βιοποικιλότητα της πατρίδας μας!
Στην προστασία του περιβάλλοντος δεν έχουμε επιλογή. Πρέπει να προχωρήσουμε με ταχύτητα. Θεωρώ ωστόσο ότι θα πετύχουμε. Διότι, στο θέμα της διασφάλισης ενός καλύτερου κόσμου για τα παιδιά μας, βρισκόμαστε πιστεύω όλοι οι Eλληνες στην ίδια πλευρά!
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής