Γράφει ο Μιχάλης Μαρδάς*
Το κόλπο είναι παλιό, δοκιμασμένο και δυστυχώς για την Ελλάδα η δοκιμή έχει δείξει ότι είναι απόλυτα επιτυχημένο σε ότι έχει να κάνει τον σκοπό για τον οποίο γίνεται.
Το μεγαλύτερο αυτού κάθε κυβέρνησης που θέλει να αποφύγει τη πανωλεθρία στις εκλογές είναι το τάξιμο μίας θέσης στο δημόσιο για τους πολλούς και ο διορισμός εκεί για τους λίγους και αγαπημένους. Αυτό κάνει και ο ΣΥΡΙΖΑ και δε το κάνει τώρα αλλά εδώ και μήνες ώστε να μπορέσει να πάει στις εκλογές με όσο το δυνατόν περισσότερους πελάτες.
Γιατί όταν ο πολίτης πηγαίνει στην κάλπη έχοντας στο μυαλό μία υπόσχεση διορισμού ή στην τσέπη του το «ευλογημένο» φύλλο πορείας για μία θέση στην κρατική μηχανή, τότε χάνει την ιδιότητα του ψηφοφόρου και γίνεται πελάτης.
Και το μεγαλύτερο πρόβλημα δεν είναι στους λίγους καλούς φίλους της κυβέρνησης που το είχαν δεδομένο ότι θα διοριστούν, αλλά για τους πολλούς που σε κάθε εκλογές ελπίζοντας για καλύτερες ημέρες κλείνουν τα μάτια τους στα προβλήματα του τόπου και ψηφίζουν περιμένοντας το τηλεφώνημα του διορισμού.
Δρόμος χωρίς γυρισμό…
Αυτό τις περισσότερες φορές δεν θα χτυπήσει ποτέ, αλλά η ελπίδα είναι ένα συναίσθημα που σε τέτοιες περιπτώσεις είναι ανίκητο και για αυτόν τον λόγο κάθε κυβερνήτης όταν αποφασίσει να ενεργοποιήσει αυτό το… όπλο είναι σχεδόν σίγουρος για την επιτυχία του.
Όσο τα δημοσκοπικά αποτελέσματα φανερώνουν την συντριβή, τόσο μεγαλύτερες θα είναι οι παροχές ελπίδας όχι βέβαια για να ανατραπεί πλήρως το σκηνικό αλλά για να μετριαστεί η ήττα και να μην εξελιχθεί σε πανωλεθρία.
Αυτό γίνεται και στην παρούσα φάση και για αυτό από το Μέγαρο Μαξίμου χαμογελούν. Λογαριάζουν τις ψήφους των δικών τους ανθρώπων, εκείνων που ελπίζουν να γίνουν δικοί τους άνθρωποι και εκείνων που στην αγωνία της επιβίωσης τα επιδόματα μερικών δεκάδων ευρώ τους λύνουν πρόσκαιρα το πρόβλημά τους.
Αυτός λοιπόν ο λογαριασμός θεωρούν ότι τους δίνει μία δυναμική για την αντιπολίτευση της επόμενης ημέρας και το ερώτημα είναι αν λογαριάζουν χωρίς τον ξενοδόχο που είναι οι ψηφοφόροι ή γνωρίζουν ότι η ιδιότητα του πελάτη και αυτή την φορά θα υπερισχύσει!
Λίγη υπομονή και σε λίγο καιρό θα έχουμε την απάντηση!
*Ο Μιχάλης Μαρδάς είναι αρχισυντάκτης στο EleftherosTypos.gr