Σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων για λογαριασμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΞΕΕ), διαφαίνεται ξεκάθαρα πως οι ελληνικές ξενοδοχειακές μονάδες έχουν γυρίσει «σελίδα», εστιάζοντας, κυρίως, στην ελληνική αγορά προϊόντων είτε για τρόφιμα είτε για αλκοολούχα ποτά.
Τα ξενοδοχεία, όντας το σημαντικότερο σημείο αναφοράς του ελληνικού τουρισμού, «ξετυλίγουν» μία ακόμα πτυχή τους, η οποία σχετίζεται με την αγροτική παραγωγή, εφοδιάζοντας τις κουζίνες τους με επώνυμα τοπικά προϊόντα αποκλειστικά ελληνικής προέλευσης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα απορρόφησης ελληνικών προϊόντων αποτελεί το project «Ελληνικό Πρωινό» του ΞΕΕ. Πρόκειται για τη μοναδική πρωτοβουλία που συνδέει σε αυτό το εύρος απευθείας τον ξενοδοχειακό κλάδο με τον πρωτογενή τομέα.
«Ελληνικό Πρωινό»
Οπως υπογραμμίζει ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, κ. Αλέξανδρος Βασιλικός, το καινοτόμο πρόγραμμα «Ελληνικό Πρωινό» ξεκίνησε το 2010 από το ΞΕΕ και έκτοτε έχει διαγράψει μια πολύ επιτυχημένη πορεία καταξίωσης, μέσα από τον διαρκή εμπλουτισμό του και τη διαρκώς αυξανόμενη συμμετοχή. «Η ανάδειξη μέσω του “Ελληνικού Πρωινού” της ιδιαίτερης γαστρονομικής παράδοσης κάθε περιοχής της χώρας µας, ανάλογα µε τα προϊόντα που παράγονται σε αυτήν, τις ιδιαίτερες κλιµατολογικές και γεωγραφικές συνθήκες, δίνει στοιχεία μοναδικότητας στην εμπειρία των επισκεπτών μας και συμβάλλει στην εξωστρέφεια και στο άνοιγμα νέων αγορών για μοναδικά προϊόντα ελληνικής παραγωγής. Κάθε μέρα, με κάθε πρωινό, τα ξενοδοχεία που έχουν αγκαλιάσει το “Ελληνικό Πρωινό” γίνονται οι καλύτεροι πρεσβευτές της ποιοτικής πρωτογενούς παραγωγής και της ελληνικής γαστρονομίας», ανέφερε ο κ. Βασιλικός προσθέτοντας: «Oπως είναι γνωστό, η φιλοξενία διαχέει τα οφέλη της σε 17 κλάδους οικονομικής δραστηριότητας και 9 τομείς της ελληνικής οικονομίας. Ανάμεσά τους ο πρωτογενής τομέας έχει περίοπτη θέση σε αυτήν τη συνεισφορά του ελληνικού ξενοδοχείου».
Πρόκειται για ένα καινοτόμο πρόγραμμα που αρχίζουν να ακολουθούν μέσω διαφορετικής οδού και οι Ευρωπαίοι ξενοδόχοι. Μία εξαιρετική συνθήκη, η οποία συνδέεται άμεσα και με την περαιτέρω ενίσχυση του τουριστικού brand. Αλλωστε, μέσα από την εντοπιότητα, την εποχικότητα, την αειφορία και την αυθεντικότητα, που αποτελούν και τα σύγχρονα «κλειδιά» όπως και τις σύγχρονες τάσεις του τουρισμού, το brand image και η φήμη μιας χώρας έχουν τη δυναμική να εκτοξευθούν.
Συνεπώς, μέσα από μία τέτοια ουσιαστική συνέργεια, η οποία θέτει σε πρώτο πλάνο την ενίσχυση και τη στήριξη του αγροτικού τομέα και των ελληνικών προϊόντων, επιτυγχάνεται και η περαιτέρω ανάδειξη του τόπου ως διαχρονικού τουριστικού προορισμού, καθώς και το storytelling που τελικώς διαθέτει.
ΕΡΕΥΝΑ ΙΤΕΠ
Ελληνικής προέλευσης το 97% των κρασιών
Εξαιρετικά σημαντικά ευρήματα προέκυψαν από την έρευνα ΙΤΕΠ για λογαριασμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΞΕΕ), καθώς βγάζει στο φως τα εξής:
- Το 88% της δαπάνης των ξενοδοχείων για αγορά τροφίμων και ποτών αφορά σε αγορά ελληνικών προϊόντων. Από το συγκεκριμένο ποσοστό προκύπτει ότι το 36% είναι από παραγωγούς εντός του νομού και το 52% από την υπόλοιπη Ελλάδα.
- Το 97% των κρασιών που καταναλώνουν τα ξενοδοχεία είναι ελληνικής προέλευσης.
- 1.250 ξενοδοχεία έχουν πιστοποιηθεί στη δράση του ΞΕΕ «Ελληνικό Πρωινό».
Επίσης, στην έρευνα τονίζεται ότι το 64% των ξενοδοχείων προσφέρει μόνο πρωινό, το 17% διαθέτει πλήρη διατροφή, το 12% έχει αλά καρτ εστιατόριο και μόλις το 6% είναι all inclusive.
» Πλούσιο το «καλάθι» των ελληνικών προϊόντων που χρησιμοποιούν τα ξενοδοχεία:
Οπως επισημαίνεται στη μελέτη, το 92,5% των ξενοδοχείων χρησιμοποιεί υπηρεσίες από την τοπική αγορά, ενώ η δαπάνη για την αγορά των υπηρεσιών από την τοπική αγορά ανέρχεται στο 71% της συνολικής δαπάνης για αγορά υπηρεσιών. Ενδεικτικά, οι υπηρεσίες που μπορεί να αγοράζει ένα ξενοδοχείο από την τοπική αγορά είναι οι μεταφορές, catering, πλυντήρια, εκδηλώσεις, απολύμανση, φύλαξη, συντήρηση κ.λπ.
Σε όλες τις ελληνικές περιφέρειες, η προμήθεια τροφίμων και ποτών από τοπικούς παραγωγούς έχει αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό. Πιο συγκεκριμένα, φαίνεται πως οι ξενοδοχειακές μονάδες έχουν ανοίξει μεγάλο παράθυρο στις αγορές που έχουν σχέση με τη μαναβική, τα αρτοπαρασκευάσματα, το κρέας και το ψάρι, καθώς και τα αυγά. Επίσης, ακολουθούν σε σημαντικό ποσοστό το μέλι, το λάδι, το κρασί και η μπίρα.
» Ο αγροδιατροφικός τομέας αναδύεται σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της χώρας: Με σπουδαίες προοπτικές και ευκαιρίες μπορεί να «τρέξει» ο πρωτογενής τομέας της Ελλάδας αποτελώντας ένα μοναδικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι άλλων χωρών.
Τη στιγμή αυτή που η βιωσιμότητα και η πράσινη μετάβαση έχουν τον πρώτο λόγο, είναι η ώρα που ο πρωτογενής τομέας πρέπει να ξεκλειδώσει την αξία του και να δημιουργήσει μια πραγματική και αυθεντική τάση με στόχο την ενίσχυση της φήμης της χώρας αλλά και πολλών άλλων στοιχείων της.
» Τα δυνατά σημεία του πρωτογενούς τομέα. Η οικονομική και κοινωνική διάσταση: Η ανθεκτικότητα του τομέα στις κρίσεις. • Η υψηλή ποιότητα των γεωργικών προϊόντων. • Η δυναμική των εξαγωγών των αγροτικών προϊόντων. • Το ανθρώπινο κεφάλαιο της χώρας. • Η πλούσια παραγωγή έρευνας και καινοτομίας στη χώρα.
» Ποιες ευκαιρίες αναδύονται. Αλλαγές και τάσεις: Η στροφή σε φυτικά προϊόντα διατροφής στην Ε.Ε. • Η τόνωση της συνεργασίας σε όλα τα επίπεδα. • Η διασύνδεση με τον τουριστικό κλάδο. • Η αξιοποίηση της έρευνας που παράγεται στη χώρα και διεθνώς. • Η αξιοποίηση υφιστάμενων εξαγωγικών δικτύων. • Η ανάπτυξη και η αξιοποίηση των βραχειών αλυσίδων εφοδιασμού. • Η πλούσια ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για την περίοδο 2023-2027.
Ειδήσεις σήμερα
Συντάξεις: Οι 6 κατηγορίες που θα πάρουν αύξηση – Πότε θα γίνει η πληρωμή [αναλυτικοί πίνακες]
Νικηφόρα αντεπίθεση και στη Νότια Ουκρανία – Υποχωρούν διαρκώς οι Ρώσοι
Η Amazon κάνει «έξυπνο νησί» την Νάξο – Τι προβλέπει το σχέδιο