«Θεωρούσα εξ αρχής το έργο Gr – Eco Island σαν ένα έργο με πάρα πολύ μεγάλη συμβολική σημασία. Η Ελλάδα έχει πληθώρα νησιών διαφορετικών μεγεθών που μπορούν να επωφεληθούν από λύσεις απανθρακοποίησης και ψηφιοποίσης. Έχουμε εξαιρετικά σηματικά παραδείγματα. Έχουμε καταστήσει νησιά ικανά να πετύχουν στόχους κλιματικής ουδετερότητας πριν από άλλες περιοχές της Ελλάδας» είπε ο πρωθυπουργός και συνέχισε, αναφερόμενος στο παράδειγμα της Αστυπάλαιας και στη συμφωνία για το νησί του Πόρου: «Μαζί με τη VW, έχουμε καταφέρει να μετατρέψουμε την Αστυπάλαια σε σημαντικό προορισμό. Σήμερα, ανακοινώνουμε τη συμφωνία της κυβέρνησης με την εταιρεία Masdar, ενός παγκοσμίου ηγέτη στην ενεργειακή μετάβαση για τον μετασχηματισμό του Πόρου, ενός μικρού νησιού κοντά στην Αθήνα. Η σύνδεση Αθήνας και Πόρου είναι σύντομη και για τον σκοπό αυτό ο εξηλεκτρισμος είναι πιο εύκολος. Ο Πόρος είναι προορισμός γιοτ, θα πειραματιστούμε με διαφορετικές, περιβαλλοντικά φιλικές, λύσεις για τα σκάφη αυτά».
Πριν τον κ. Μητσοτάκη, η υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου ανακοίνωσε πως ο Πόρος γίνεται το τρίτο «Πράσινο» ελληνικό νησί μετά την Αστυπάλαια και την Χάλκη. Οπως είπε η κυρία Σδούκου – μέσω συνεργασίας με την Masdar του Άμπου Ντάμπι – ο Πόρος κάνει τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, απανθρακοποιεί τις θαλάσσιες μεταφορές με την αντικατάσταση των μικρών πλοίων που θα μεταφέρουν τους επισκέπτες στο νησί με ηλεκτρικά, προχωρά στη δημιουργία φωτοβολταϊκού πάρκου και αντικαθιστά τον στόλο των δημόσιας χρήσης οχημάτων με ηλεκτροκίνητα, με ταυτόχρονη ανάπτυξη φορτιστών.
O Πόρος είναι το νέο «πράσινο» νησί της Ελλάδας
Ο Πόρος είναι το τρίτο πράσινο νησί, μετά την Αστυπάλαια και τη Χάλκη, όπως είπε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τα εγκαίνια του ελληνικού περιπτέρου στο Ντουμπάι στο πλαίσιο της COP 28.
Υπενθυμίζεται πως νωρίτερα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε προαναγγείλει σε συνέντευξή του στο Bloomberg TV πως σήμερα θα αποκαλυφθεί το τρίτο πράσινο ελληνικό νησί.
Χριστούγεννα στη Θεσσαλονίκη
Το νησάκι του Σαρωνικού με τους σχεδόν 4.000 κατοίκους στοχεύει να γίνει μια «δεύτερη» Αστυπάλαια καθώς αναμένεται να κάνει μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, αντικαθιστώντας τα μικρά πλοία που μεταφέρουν τους επισκέπτες στο νησί με ηλεκτρικά, τα αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης με ηλεκτροκίνητα ενώ παράλληλα αναμένεται και η ανάπτυξη φορτιστών.
Βάρος, επίσης, θα δοθεί στην κυκλική οικονομία προκειμένου να μειωθεί το αποτύπωμα στο φυσικό περιβάλλον του νησιού.
Οι παρεμβάσεις θα πραγματοποιηθούν σε συνεργασία με την Masdar του Άμπου Ντάμπι.