Η κατηγορία παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον έως το τέλος, την απονομή της 27ης Μαρτίου, και θα μπορούσαμε να πούμε, λίγο ή πολύ, ότι και οι πέντε υποψήφιες έχουν η κάθε μια τις πιθανότητές της να κατακτήσουν την κορυφαία διάκριση.
Τα πρόσφατα βραβεία BAFTA της Βρετανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου δεν ξεκαθάρισαν την κατάσταση καθώς οι υποψήφιες για το βραβείο Α’ γυναικείας ερμηνείας δεν έχουν υποψηφιότητα για το αντίστοιχο Οσκαρ και τελικά το βραβείο δόθηκε στην Ουαλή Τζοάνα Σκάνλαν του «After Love», σε μια ερμηνεία που μάλλον δύσκολα θα έπιανε το «ραντάρ» της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.
Α’ ΡΟΛΟΣ
Μάχη μέχρι την τελευταία στιγμή
Βλέποντας τις πέντε υποψήφιες για το μεγάλο βραβείο επιβεβαιώνεται για ακόμη μια φορά ότι στο Χόλιγουντ αρέσουν οι βιογραφίες. Στο παρελθόν άλλωστε έχουν βραβευθεί πολλές γυναίκες που ενσάρκωσαν υπαρκτά πρόσωπα όπως η Μαριόν Κοτιγιάρ που υποδύθηκε την Εντίθ Πιαφ, η Ριζ Γουίδερσπουν που υποδύθηκε την Τζουν Κάρτερ Κας στο «Walk the line», η Κέιτ Μπλάνσετ που υποδύθηκε την Κάθριν Χέπμπουρν στο «The aviator» και πιο πρόσφατα η Ολίβια Κόλμαν που υποδύθηκε τη βασίλισσα Αννα στο «The favourite» του Γιώργου Λάνθιμου. Φέτος η Ακαδημία έδωσε υποψηφιότητες σε τρεις γυναίκες που ενσαρκώνουν υπαρκτά πρόσωπα. Η Τζέσικα Τσαστέιν υποδύεται την τηλεπαρουσιάστρια εκπομπής θρησκευτικού περιεχομένου στην αμερικανική τηλεόραση, Τάμι Φέι στο «The eyes of Tammy Faye», η Κρίστεν Στιούαρτ είναι η πριγκίπισσα Νταϊάνα στο «Spencer» του Πάμπλο Λαραίν και η Νικόλ Κίντμαν υποδύεται την κωμική ηθοποιό Λουσίλ Μπολ στο «Being the Ricardos». Από την άλλη πλευρά, η Ολίβια Κόλμαν ενσαρκώνει μια ηρωίδα μυθιστορήματος στο «The lost daughter» της Μάγκι Τζίλενχαλ και η Πενέλοπε Κρουζ γίνεται μητέρα-τραγική ηρωΐδα στην τελευταία ταινία του Πέδρο Αλμοδόβαρ, «Παράλληλες μητέρες».
Οπως προαναφέραμε, καμία από τις πέντε δεν έχει σαφές προβάδισμα για το βραβείο. Θα μπορούσε βέβαια να πει κανείς για την Τζέσικα Τσαστέιν ότι η παρουσία της στην πεντάδα αποτέλεσε έκπληξη από την πρώτη στιγμή καθώς πολλοί έβλεπαν στη θέση της την Lady Gaga του «Οίκου Gucci». Ομως κατάφερε μια σημαντική νίκη. Πήρε το βραβείο της ένωσης των ηθοποιών και αυτό ίσως να γείρει τελικά την πλάστιγγα υπέρ της. Η Πενέλοπε Κρουζ φαίνεται να μη συγκαταλέγεται στα μεγάλα φαβορί για την κατάκτηση του Οσκαρ καθώς οι υποψηφιότητες και οι νίκες της τη φετινή σεζόν δεν δικαιολογούν την ανακήρυξή της σε φαβορί στη συγκεκριμένη κατηγορία. Ομως όλα αυτά είναι υποθετικά σενάρια τα οποία εύκολα γίνονται ανεμοσκορπίσματα όταν ανοίξει ο φάκελος.
Η Κρουζ έχει στα χέρια της το βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας στο περσινό Φεστιβάλ της Βενετίας όπου οι «Παράλληλες μητέρες» έκαναν παγκόσμια πρεμιέρα. Παρά το γεγονός ότι οι κριτικοί την υμνούν και της απονέμουν τα βραβεία τους, η Ισπανίδα πρωταγωνίστρια δεν κατάφερε να αποσπάσει υποψηφιότητες στα βραβεία των συναδέλφων της ηθοποιών (SAG awards) και στα BAFTA. Το ίδιο ισχύει και για την Κρίστεν Στιούαρτ που ούτε εκείνη κέρδισε υποψηφιότητες στα ίδια βραβεία και έφτασε κοντά αλλά δεν τα κατάφερε στη Χρυσή Σφαίρα. Ομως, η ερμηνεία της συνοδεύτηκε από διθυραμβικά σχόλια σε όλη τη διάρκεια της σεζόν και την έφερε να διεκδικεί τελικά το Οσκαρ. H Ολίβια Κόλμαν από την άλλη πλευρά φέρεται ως ένα από τα φαβορί. Η ερμηνεία της στο «The lost daughter», ως μητέρα δύο κοριτσιών που έχει φύγει για ολιγοήμερες διακοπές μόνη της, έχει αποσπάσει πολύ θερμά σχόλια και την έχει φέρει στη διεκδίκηση του βραβείου των ηθοποιών και της Χρυσής Σφαίρας, χωρίς όμως να τα κερδίσει.
Με τη βελόνα του πικάπ: Κύκλοι τραγουδιών της Λίνας Νικολακοπούλου στο Major Seven
Εχει ήδη ένα Οσκαρ Α’ γυναικείας ερμηνείας από την «Ευνοούμενη» του Γιώργου Λάνθιμου και πέρυσι ήταν και πάλι υποψήφια για το Οσκαρ β’ γυναικείας ερμηνείας για το «The father». Οπως όμως διαπιστώσαμε πρόσφατα με την περίπτωση της Φράνσις Μακ Ντόρμαντ, που πήρε Οσκαρ για το «Nomadland» πέρυσι και για τις «Τρεις πινακίδες έξω από το Εμπινγκ, στο Μιζούρι» το 2018, δεν σημαίνει τίποτα αν ένας ηθοποιός έχει πρόσφατα κατακτήσει το Οσκαρ για προηγούμενη ερμηνεία του. Οι πιθανότητές του να το επαναλάβει έχουν να κάνουν με την ποιότητα της ερμηνείας και όχι με το βιογραφικό του.
Τέλος, η Νικόλ Κίντμαν μεταμορφώνεται εύστοχα στην κωμική ηθοποιό Λουσίλ Μπολ στο «Being the Ricardos» του Ααρον Σόρκιν δίπλα στον Χαβιέ Μπαρδέμ που υποδύεται τον σύζυγο και συνεργάτη της, Ντέσι Αρνάζ, που κι εκείνος διεκδικεί το Οσκαρ Α’ ανδρικής ερμηνείας. Η Κίντμαν βραβεύτηκε με Χρυσή Σφαίρα και διεκδίκησε, αλλά δεν κέρδισε, το βραβείο του σωματείου των ηθοποιών και έχει ήδη ένα Οσκαρ στη συλλογή της για την ερμηνεία της στις «Ώρες» του Στίβεν Ντάλτρι το 2002.
Β’ ΡΟΛΟΣ
Η Αριάνα Ντε Μπόουζ ετοιμάζεται για απονομή
Για το Οσκαρ Β’ γυναικείας ερμηνείας όλα δείχνουν ότι γνωρίζουμε τη νικήτρια εδώ και καιρό. Δεν είναι άλλη από την Αριάνα Ντε Μπόουζ του «West side story» στο οποίο η νεαρή ηθοποιός ερμηνεύει την Ανίτα, την σύντροφο του αρχηγού της συμμορίας των Πορτορικάνων. Οι χορευτικές της επιδόσεις και οι τραγουδιστικές της δυνατότητες είναι πραγματικά απίθανες αλλά για τις πρώτες οφείλει αρκετά βέβαια και στις λήψεις του Στίβεν Σπίλμπεργκ που την ανυψώνουν εντυπωσιακά. Το σερί της στα βραβεία είναι επίσης εντυπωσιακό και δεν χωράει αμφισβητήσεις. Πήρε το BAFTA, πήρε τη Χρυσή Σφαίρα, πήρε το βραβείο της ένωσης ηθοποιών, πήρε το Critics Choice award και η νίκη της στα Οσκαρ φαίνεται κλειδωμένη.
Εκείνη που θα μπορούσε να κάνει την έκπληξη είναι η Κίρστεν Ντανστ της «Εξουσίας του σκύλου» που έχει λάβει υποψηφιότητες στα βραβεία έως τώρα αλλά δεν έχει πάρει κάποιο από αυτά σπίτι της. Η Κίρστεν Ντανστ θεωρητικά θα μπορούσε να κάνει την ανατροπή μόνο στην περίπτωση που η «Εξουσία του σκύλου» σαρώσει τα Οσκαρ και τη συμπαρασύρει κι εκείνη σε νίκη στην κατηγορία της.
Η έτερη, θεωρητικά, διεκδικήτρια του βραβείου είναι η Αουνζάνιου Ελις που υποδύεται στη «Μέθοδο των Γουίλιαμς» τη μητέρα των δύο σταρ του τένις, Βένους και Σιρίνα Γουίλιαμς. Η Ελις έχει κατορθώσει να δώσει βαρύτητα και κύρος στην ηρωίδα που υποδύεται. Κάθε παρέμβασή της είναι σα να επαναφέρει τα ζητήματα που ανακύπτουν στη σωστή τους βάση. Απέναντι στον Ουίλ Σμιθ καταφέρνει να μην περνάει απαρατήρητη, ενώ απέσπασε υποψηφιότητα στα BAFTA και τα Critics Choice Awards. Στα βραβεία της ένωσης των ηθοποιών απουσίαζε.
Οι άλλες δύο υποψήφιες είναι η Τζέσι Μπάκλεϊ από το «The lost daughter» και η Τζούντι Ντεντς του «Belfast». Και για τις δύο μοιάζει σαν οι υποψηφιότητες να είναι το τέλος της διαδρομής τους σε αυτή την κούρσα και η ανταμοιβή τους για την πολύ καλή προσπάθεια που αμφότερες έκαναν, ιδιαίτερα η Τζέσι Μπάκλεϊ.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr