Μεταξύ άλλων τα μέλη του ΚΑΣ γνωμοδότησαν ομόφωνα για τις φωτογραφίσεις του γαλλικού οίκου σε Ακρόπολη, Ηρώδειο, Αρχαία Αγορά, Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο και Ναό του Διός στη Νεμέα, με συγκεκριμένες προϋποθέσεις και με σεβασμό στην ιστορικότητα των μνημείων. Στη συνέχεια πυροδοτήθηκαν επιθέσεις από την αξιωματική αντιπολίτευση συνδυάζοντας αδίκως το πολύχρονο και επίπονο αναστηλωτικό έργο της Ακροπόλεως με την καμπάνια της γαλλικής φίρμας. Σύμφωνα με πηγές του «Ε.Τ.» της Κυριακής, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟΑ χαρακτηρίζει την αναμενόμενη από τον ΣΥΡΙΖΑ κριτική ότι η κυβέρνηση «τσιμέντωσε» την Ακρόπολη για να πραγματοποιήσει επίδειξη μόδας ο Dior «τουλάχιστον γελοία». Οπως μάλιστα πηγές εξηγούν, η τοποθέτηση των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ αναδεικνύει τη μιζέρια και την πλήρη άρνηση στην προσπάθεια προβολής της Ελλάδας, μιας σύγχρονης και εξωστρεφούς χώρας που ανοίγεται στο εξωτερικό και διεκδικεί τη θέση της στο διεθνές περιβάλλον.
Πολλαπλές εκδηλώσεις
Η ιδέα των πολλαπλών εκδηλώσεων με τίτλο «Dior Celebrates Greece» αναπτύσσεται μέσω του κεντρικού event, το defile μόδας στο Καλλιμάρμαρο Στάδιο το βράδυ της 17ης Ιουνίου, που τιμά τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση και αναδεικνύει παράλληλα την ελληνική δημιουργία. Η εκδήλωση της 17ης Ιουνίου στο Καλλιμάρμαρο θα έχει μοναδικής έκτασης προβολή καθώς θα μεταδοθεί ζωντανά παγκοσμίως στις 20:00 και θα προβληθεί από όλα τα μεγάλα διεθνή μέσα ενημέρωσης. Σημειώνουμε ότι το Καλλιμάρμαρο ως χώρος έχει συνδεθεί μέχρι σήμερα με τους Ολυμπιακούς και άλλους αθλητικούς αγώνες και μεγάλες συναυλίες. Οπως μάλιστα μας ενημερώνουν στελέχη του ΥΠΠΟΑ ήδη έχει εκφραστεί τεράστιο ενδιαφέρον από ΜΜΕ διεθνούς εμβέλειας. Αξιοσημείωτο είναι μάλιστα ότι οι δημιουργίες που θα παρουσιάσει ο οίκος θα ραφτούν στην Ελλάδα με ελληνικά υφάσματα και πρώτες ύλες, με στόχο να προβάλουν σε ολόκληρο τον κόσμο τη δεξιοτεχνία και το ταλέντο των Ελληνίδων και Ελλήνων τεχνιτών και δημιουργών, με τους οποίους θα συνεργαστεί για τη δημιουργία της κολεξιόν.
Οσον αφορά στη διαδικασία της έγκρισης ο γαλλικός οίκος κατέθεσε φάκελο στο υπουργείο Τουρισμού με τη συνολική πρόταση. Το υπουργείο Τουρισμού, με τη σειρά του, μετέφερε τα δύο αιτήματα -ένα για τις φωτογραφήσεις στους αρχαιολογικούς χώρους και ένα για την επίδειξη μόδας στο Καλλιμάρμαρο Στάδιο- στο ΥΠΠΟΑ. Το πρώτο αίτημα συζητήθηκε στη συνεδρίαση του ΚΑΣ το απόγευμα της Τρίτης 25/5, με τα μέλη του ΚΑΣ να δίνουν ομόφωνα θετική γνωμοδότηση, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον νόμο 3028/2002 «Περί Προστασίας των Αρχαιοτήτων και εν γένει της Πολιτιστικής Κληρονομιάς». Μεταξύ άλλων τα μέλη του ΚΑΣ δεν ενέκριναν την κινηματογράφηση παρουσία μοντέλων -τύπου πασαρέλα- εντός του μνημείου. Κινηματογράφηση μπορεί να γίνει από την πύλη Μπελέ με κατεύθυνση προς το Ηρώδειο. Επίσης δεν έδωσαν το πράσινο φως στη φωτογράφιση μέσα στον Ναό του Ηφαίστου στην Αρχαία Αγορά, αλλά έξω από αυτόν. Οπως διευκρινίζουν στελέχη από το ΥΠΠΟΑ, οι άνθρωποι του Dior από την αρχή των απαραίτητων διαδικασιών για την καμπάνια τους είχαν δείξει την πρόθεση να συνεργαστούν, να ακολουθήσουν τις οδηγίες των αρχαιολόγων και να κάνουν τις σχετικές τροποποιήσεις στον σχεδιασμό τους, λαμβάνοντας υπόψη την ιστορική ιδιαιτερότητα των χώρων. Το δεύτερο αίτημα (Καλλιμάρμαρο Στάδιο), αφού δόθηκε το πράσινο φως από την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή, κατατέθηκε και εξετάστηκε το απόγευμα της Πέμπτης 27/5 από το ΚΣΝΜ. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο οίκος έχει προαγοράσει όλα τα εισιτήρια για τις εισόδους όλου του προσωπικού που θα εργαστεί στους αρχαιολογικούς χώρους.
«Μια γιορτή του ελληνικού πολιτισμού μπροστά στο παγκόσμιο ακροατήριο»
Στον ανωτέρω σχεδιασμό προστίθενται τα δεδομένα στα οποία περιλαμβάνεται και η θετική γνωμοδότησή υπό όρους και προϋποθέσεις των αντίστοιχων συμβουλίων για την εκδήλωση του οίκου. Ξεχωριστές κατηγορίες αποτελούν ο πολιτισμός και οι τέχνες καθώς και η οικονομία και ο τουρισμός. Συγκεκριμένα, μέσα από όλο το πλέγμα των εκδηλώσεων αναδεικνύεται και προβάλλεται ο πλούτος της αρχιτεκτονικής και ιστορικής κληρονομιάς της Αθήνας και της Ελλάδας. Οπως αναφέρεται στον φάκελο του DIOR, «αναδεικνύονται οι αρχαιοελληνικές αισθητικές αξίες του φωτός (Phos) και της ομορφιάς (Kallos)». Παράλληλα, οι δημιουργίες της ίδιας της κολεξιόν «Cruise 2022», που τιμά τα 200 χρόνια της Ελληνικής Επανάστασης, μέσα από τη συνεργασία με τους τοπικούς τεχνίτες και καλλιτέχνες, αποκαλύπτουν την ομορφιά του ελληνικού πολιτισμού και τη μεταδίδουν στις νεότερες γενιές. Ουσιαστικά εμπλουτίζεται ο πολιτιστικός διάλογος ανάμεσα στην κληρονομιά και τη νεωτερικότητα. Κι όπως σημειώνουν κύκλοι του ΥΠΠΟΑ, «το όλο project είναι μια γιορτή του ελληνικού πολιτισμού μπροστά στο παγκόσμιο ακροατήριο». Εν συνεχεία, στον τομέα «τέχνες» το σκεπτικό αναπτύσσεται σε συνδυασμό με το πάθος των Ελλήνων και των Γάλλων για τον πολιτισμό. Η κολεξιόν του γαλλικού οίκου στηρίζεται σε τοπικά παραγόμενα δημιουργήματα «Made in Greece» υψηλής ραπτικής, επιδεικνύοντας σε όλο τον πλανήτη την άριστη τεχνογνωσία που μεταφέρθηκε από γενιά σε γενιά στο πέρασμα των χρόνων και την υπεροχή της ελληνικής χειροτεχνίας. Εξάλλου η υψηλή ραπτική είναι τέχνη και οι Ελληνες τεχνίτες και καλλιτέχνες είναι άριστοι δημιουργοί. «Κληρονομιά και νεωτερικότητα συνδυάζονται για να αναδειχθούν η συναρπαστική Ιστορία, ο πολιτιστικός πλούτος και η εξαιρετική τεχνογνωσία της Ελλάδας, με επισήμανση στις περιφερειακές τέχνες, από την ύφανση έως το κέντημα, το μετάξι έως τα κεραμικά, τα χαλιά έως τα κοσμήματα» υπογραμμίζουν από το ΥΠΠΟΑ.
Οι εκδηλώσεις «Dior Celebrates Greece» και οι φωτογραφίσεις στα πέντε επιλεγμένα μνημεία θα ταξιδέψουν σε όλο τον κόσμο σε αυτή την εξαιρετικά δυσμενή συνθήκη για τη χώρα λόγω της πανδημίας, δεδομένου ότι θα τύχει διεθνούς παρουσίασης από μεγάλα ΜΜΕ και θα συμβάλει στην προβολή της Ελλάδας στο εξωτερικό και στην ενίσχυση της οικονομίας και του τουρισμού. Η πραγματοποίηση της κολεξιόν στη χώρα μας θα οδηγήσει σε πολλαπλές τοπικές συνεργασίες με μια ποικιλία από εξειδικευμένους τεχνίτες από όλη τη χώρα. Από το Σουφλί, το Αργος, την Κρήτη και από την Ηπειρο μέχρι τα νησιά του Αιγαίου, Ελληνες δημιουργοί θα έχουν την ευκαιρία να συνεργαστούν με τον οίκο. Οι εικόνες της Αθήνας και της Ελλάδας θα φθάσουν παντού, όπως και η μοναδικότητα των δημιουργιών του Dior με τα ελληνικά στοιχεία και την ελληνική σφραγίδα. Παράλληλα και με δεδομένο ότι ο οίκος σημειώνει 5 δισ. πωλήσεων ανά έτος, με το 60% αυτών να είναι στην Ασία, η Ελλάδα μέσα από την κολεξιόν με τα ελληνικά χαρακτηριστικά προσελκύει μια τεράστια αγορά ανθρώπων που ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο για τουρισμό στη χώρα μας και διαθέτουν μεγάλη οικονομική επιφάνεια.
Ολα τα παραπάνω εξηγούν τη σημαντικότητα της αποδοχής του αιτήματος του Dior από τα αρμόδια συμβούλια του ΥΠΠΟΑ. Η σύνδεση των δύο γεγονότων, «τσιμεντοποίηση» και «φωτογράφιση» στην Ακρόπολη, μαρτυρά παθογένειες της χώρας που αφορούν στη στείρα αντιπολίτευση για την οποία έχουν καταναλωθεί τόνοι μελάνης. Η απομόνωση μιας μόνο πτυχής ενός σκεπτικού μιας σύνθετης διεθνούς συνεργασίας, μόνο σεβασμό στους έγκριτους αρχαιολόγους και επιστήμονες του ΚΑΣ δεν δηλώνει. Τουναντίον. Οι επιστημονικές τους εισηγήσεις ακυρώνονται και μετατρέπονται σε έρμαια αποφάσεων και κομματικών απόψεων. Κι όπως υποστηρίζουν κύκλοι του ΥΠΠΟΑ, «Η Ελλάδα δεν μπορεί να εγκλωβιστεί στην άρνηση, το μαύρο και τα fake news του ΣΥΡΙΖΑ».
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr
Ακολουθήστε το EleftherosTypos.gr σε Instagram, Facebook και Twitter