Η εξαγγελία αυτή γίνεται πραγματικότητα και εγκαινιάστηκε ψηφιακά μέσω live streaming χθες Κυριακή 10 Ιανουαρίου με τη «Μήδεια – Medea’s Son(g)s» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Μάριας Φριντζήλα. Πριν από την παράσταση σε σύντομη ομιλία του, ο καλλιτεχνικός διευθυντής μάς μίλησε για την ιδρυτική διακήρυξη της Ερευνητικής Σκηνής.
«Υπό μία έννοια η Ερευνητική Σκηνή αποτελεί έναν εξελικτικό μετασχηματισμό της Πειραματικής Σκηνής -που τόσα έχει προσφέρει μέχρι τώρα- αλλά με αναπροσαρμογές ως προς τη λειτουργική διάσταση και τη σκοποθεσία.
Aναπροσαρμογὲς που συνάδουν αφενός με τη χάραξη της νέας πορείας του Εθνικού Θεάτρου, της νέας στρατηγικής ως προς την αξιοποίηση νέων προοπτικών καλλιτεχνικής ανάπτυξης, αλλά και την αξιοποίηση της πολύτιμης ιστορικής παράδοσης του Εθνικού, και αφετέρου με αναπροσαρμογές που συνάδουν με τις καταστατικές αρχές που ορίζουν τους καλλιτεχνικούς προσανατολισμούς και φυσικά την πνευματική αποστολή του πρώτου θεατρικού οργανισμού της χώρας», ανέφερε ο κ. Λιγνάδης λίγα λεπτά νωρίτερα από την ψηφιακή μετάδοση της πλασμένης από το πάθος του έρωτα και της εκδίκησης «Μήδειας».
Η δημιουργία της Ερευνητικής Σκηνής έχει ως κύριο στόχο τη θεατρική σπουδή της αρχαίας ελληνικής δραματουργίας μέσα από τη μελέτη των κωδικών της, τη διερεύνηση σύγχρονων τρόπων προσέγγισης και την ανάδειξη των δυναμικών της στη σκηνική πρακτική. «Το αρχαίο δράμα μπορεί και πρέπει να αποτελεί ένα αποκλειστικό πεδίο θεατρικής σπουδής και μια ξεχωριστή “μονάδα παραγωγής” εντός του Εθνικού Θεάτρου.
Προτεραιότητά μας είναι η οργανωμένη καλλιέργεια και η συστηματική σπουδή πάνω στο κορυφαίο αυτό -και παγκοσμίως καταξιωμένο- είδος θεάτρου», ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο κ. Λιγνάδης, ενώ όπως σημείωσε οι σκοποί της Ερευνητικής Σκηνής μπορούν να συναιρεθούν σε δύο βασικές θέσεις, στην εκπαίδευση ως ένα εργαλείο Παιδείας και στην ανάδειξη του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού ως πόλου έλξης ενός ευρύτερου διεθνούς κοινού, που επιθυμεί να γνωρίσει την ελληνική αρχαιότητα και μέσα από τη θεατρική τέχνη.
Η Κυρία της Κολχίδας, η Μήδεια, γνωστή τοις πάσι, είναι ένα αινιγματικό πρόσωπο της ελληνικής αρχαίας γραμματείας που αποτέλεσε την εναρκτήρια προσωπικότητα για το νέο πεδίο του Εθνικού Θεάτρου. Γυναίκα- αρχέτυπο του θηλυκού σθένους, μα προδομένη, αντιμέτωπη με διαψεύσεις, σκοτώνει ό,τι πολυτιμότερο έχει, τα δύο της παιδιά.
Η Μήδεια της Φριντζήλας περιηγήθηκε γύρω από τις αναγνώσεις, τις μεταφράσεις, τις αναλύσεις που γεννά, τις κοπιώδεις προσπάθειες σκηνοθετών, ηθοποιών, σκηνογράφων, συνθετών για πάνω από δυόμισι χιλιάδες χρόνια.
Εχοντας από το 2012 καταπιαστεί με την έρευνα και την πρακτική στο αρχαίο δράμα στο Αττικό Σχολείο Αρχαίου Δράματος, η κ. Φριντζήλα περιέγραψε πριν από την έναρξη του έργου: «Η παράστασή μας έρχεται σαν αντίδωρο στο σπουδαίο δώρο του Ευριπίδη, αλλά και σε όσους με αγωνία και δέος προσπάθησαν να συνομιλήσουν με το ποιητικό αριστούργημα.
Δεν μπορούμε να πούμε ψέματα πως παρουσιάζουμε μία ακόμα Μήδεια» και ανέφερε παλαιότερα θεατρικά ανεβάσματα και σκηνικές μνήμες της Κατίνας Παξινού, της Μαρία Κάλλας, της Μελίνας Μερκούρη, της Λυδίας Κονιόρδου, της Λυδίας Φωτοπούλου και της Καρυοφιλλιάς Καραμπέτη.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της Ερευνητικής Σκηνής αναμένεται να ακολουθήσει μια ακόμα εμβληματική τραγωδία του Ευριπίδη, οι «Βάκχες», σε σκηνοθεσία Αντζελας Μπρούσκου, ενώ στα μέσα Φεβρουαρίου θα αναμεταδοθεί on demand η περσινή καλοκαιρινή παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου, οι «Πέρσες» του Αισχύλου, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λιγνάδη.
«Βόμβα» από τον Αρνιακό για τον καιρό: Έρχονται χιόνια τις επόμενες μέρες και στην Αθήνα
Εμβολιασμός: Νωρίτερα θα κάνουν το εμβόλιο οι 85 και άνω – Σήμερα ξεκινούν εμβολιασμοί σε 18 νησιά
Διερευνητικές: Στις 25 Ιανουαρίου αρχίζει ο διάλογος Ελλάδας-Τουρκίας
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr