«Ο ιστορικός χώρος της Αλκυονίδας με τις κινηματογραφικές μνήμες που μετατράπηκε σε θέατρο με έκαναν να δημιουργήσω μια site-specific εγκατάσταση», περιέγραψε χθες η σκηνοθέτιδα Ιόλη Ανδρεάδη κατά την παρουσίαση της παράστασής της που θα κάνει πρεμιέρα ανήμερα του Αγίου Βαλεντίνου. Η σκηνή του Αλκυονίς θυμίζει προάστιο του Λονδίνου όπου κατοικούν οι ήρωες του μυθιστορήματος, η γοητευτική Ελίζαμπεθ και η όμορφη Τζέιν, οι μεγαλύτερες κόρες της οικογένειας Μπένετ, που προσπαθούν να ανακαλύψουν την ευτυχία και τον έρωτα μέσα στους κοσμικούς κύκλους της επαρχιακής Αγγλίας.
Οταν στη μικρή τους πόλη φτάνουν για διακοπές δύο νεαροί και πλούσιοι αριστοκράτες, Ντάρσυ και Μπίνγκλεϋ, όλες οι οικογένειες αναστατώνονται για το ποια κοπέλα θα σαγηνεύσει τους δύο περιζήτητους γαμπρούς. Τη θεατρική διασκευή συνυπογράφουν η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Αρης Ασπρούλης οι οποίοι μίλησαν για το εμβληματικό έργο της αγγλικής λογοτεχνίας καθώς και για την «καθαρή θεατρική ροή, για την εμβάθυνση των μηνυμάτων και το χιούμορ.
Το χιούμορ είναι το καλύτερο μέσο να αποδώσεις τα αρχετυπικά χαρακτηριστικά, τα οποία υπάρχουν στο ερωτικό έργο τη Οστεν». Ο ευαίσθητος χαρακτήρας των ηρώων συναντά τις κοινωνικές προκαταλήψεις, προκαλώντας μια σειρά από παρεξηγήσεις, ματαιώσεις, αστείες και συγκινητικές στιγμές. «Μέχρι τη στιγμή που η περηφάνια της μιας πλευράς και η προκατάληψη της άλλης υποχωρήσουν, μπροστά στον αληθινό, τον μεγάλο, τον ατόφιο έρωτα που γεννιέται όταν οι άνθρωποι συμφιλιωθούν με τον εαυτό τους και μπορούν να παραδεχτούν τα αληθινά τους συναισθήματα», σχολίασε η κ. Ανδρεάδη.
NICK HARKAWAY στον ΕΤ: «Ο Ψυχρός Πόλεμος είναι δυστυχώς επίκαιρος»
Την Ελίζαμπεθ Μπένετ υποδύεται η Ευγενία Δημητροπούλου και τον Μίστερ Ντάρσυ ο Δημήτρης Μοθωναίος. Οι δύο ηθοποιοί μίλησαν για τους ρόλους τους, ευχαρίστησαν τη σκηνοθέτιδα και την παραγωγή για την εξαιρετική συνεργασία τους.
Το 1797
Το «Περηφάνια και Προκατάληψη» γράφτηκε το 1797 από την Τζέιν Οστεν σε ηλικία μόλις 22 ετών και παρόλα αυτά αποτελεί το δεύτερο σε σειρά δημοσίευσης έργο της, μετά το «Λογική και Ευαισθησία». Πρόκειται για το διασημότερο και επιδραστικότερο μυθιστόρημα της σπουδαίας Βρετανίδας. Δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά το 1813, δεκαέξι χρόνια μετά τη συγγραφή του, καθώς δεχόταν συνεχώς την απόρριψη των εκδοτικών οίκων της εποχής. Ο πρώτος τίτλος -και πολύ προφητικός για την ίδια τη συγγραφέα και τις απορρίψεις που υφίστατο- ήταν «Πρώτες Εντυπώσεις». Το «Περηφάνια και Προκατάληψη» αποτελεί κυρίως μια ωδή στη γυναίκα μιας κοινωνίας όπως αυτή του 18ου αιώνα, όπου ήταν αδύνατον να αντιμετωπιστεί κοινωνικά με ίσους όρους, δηλαδή ως άνθρωπος με σκέψη, απόψεις και επιλογές, χαρακτηριστικά που αποδίδονταν αποκλειστικά στους άντρες. Χαρακτηριστικότερο όλων το γεγονός ότι η ίδια η συγγραφέας αναγκαζόταν να υπογράφει τα περισσότερα από τα μυθιστορήματά της με αντρικό ψευδώνυμο για να βρίσκουν εκδοτικό αποδέκτη.
Κινηματογραφικά το «Περηφάνια και προκατάληψη» μεταφέρθηκε το 1940 σε σκηνοθεσία Ρόμπερτ Ζ. Λέοναρντ. Η ταινία προτάθηκε για το μεγάλο βραβείο της καλλιτεχνικής διεύθυνσης της Ακαδημίας Αμερικανικού Κινηματογράφου, το οποίο τελικά κέρδισε. Το 2005 μία ακόμα διασκευή του κλασικού έργου της Οστεν χάρισε στην Κίρα Νάιτλι το Οσκαρ.
Info
Περηφάνια και προκατάληψη
Σκηνοθεσία: Ιόλη Ανδρεάδη
Παίζουν: Ευγενία Δημητροπούλου, Δημήτρης Μοθωναίος, Αγησίλαος Μικελάτος, Ελεάννα Καυκαλά, Κώστας Φαλελάκης.
Θέατρο Αλκυονίς
Ιουλιανού 42
Πληροφορίες: 2169003309.
Παραστάσεις από 14/2
Από την έντυπη έκδοση