Η πρεμιέρα της και οι παραστάσεις που ακολούθησαν τις προηγούμενες ημέρες, τουλάχιστον μέσα από τα social media, συνοδεύονταν από θετικές εντυπώσεις. Παρακολουθήσαμε λοιπόν ιδίοις όμμασι τι έκαναν αυτή τη φορά ο σκηνοθέτης Γιάννης Κακλέας και η δαιμόνια Δήμητρα Παπαδοπούλου, που υπογράφει την απόδοση του κειμένου, δίνοντας παράλληλα σάρκα και οστά στη θρυλική ηρωίδα.
Η σκηνή ανοίγει με τον ηθοποιό Βασίλη Χαλακατεβάκη να μας συστήνει τους ήρωες του έργου και να μας τοποθετεί στη λασπωμένη γειτονιά του Μπύθουλα.
Εκεί όπου ζει η Σουσού με το σύζυγό της, τον Παναγιωτάκη, τον οποίο ενσαρκώνει ο Κώστας Κόκλας. Ο ηθοποιός κατάφερε να διακριθεί με αξιοπρέπεια, τονίζοντας τα χαρακτηριστικά του ήρωά του: άνθρωπος της δουλειάς, ήρεμος και ερωτευμένος σύζυγος που δεν συμφωνούσε με τα αριστοκρατικά απωθημένα της λαϊκής θρυλικής κοκέτας του. Με πολύ όμορφα σκηνικά-τεκμήρια μιας φτωχής και παραμελημένης γειτονιάς, η ζωή στον Μπύθουλα κυλάει ομαλά, με τη Σουσού να ονειρεύεται μεγαλεία φτιάχνοντας ένα δικό της παράλληλο σύμπαν. Γρήγορα μαθαίνουμε ότι για το λόγο αυτόν η ονειροπαρμένη Σουσού είχε τις «αντιπάθειές» της. Ο Παναγιωτάκης γνώριζε αυτή τη στάση των γειτόνων του, αλλά ό,τι και να άκουγε για τη ζαργάνα του τίποτα δεν μείωνε την αγάπη του προς αυτήν.
17 Νοεμβρίου 1973: Τα τραγούδια που συνδέθηκαν με την Εξέγερση του Πολυτεχνείου [βίντεο]
Η ιστορία εξελίσσεται και η Σουσού αποκτά ένα ποσό αμύθητης κληρονομιάς του αδελφού της που πέθανε και μετακομίζει σε μια έπαυλη στο Κολωνάκι.
Η ίδια παντρεύεται τον Μηνά Κατακουζηνό της υψηλής κοινωνίας και όλα αλλάζουν. Στο ρόλο του νέου της συζύγου ο Αλκης Κούρκουλος, που αν και φάνηκε να είχε την πρόθεση να συνενωθεί με το ταμπεραμέντο της Δήμητρας Παπαδοπούλου, δεν τα κατάφερε σε όλη τη διάρκεια της παράστασης. Πόση όμως απόσταση χωρίζει τελικά τον Μπύθουλα από το Κολωνάκι; Ποιο τίμημα θα κληθεί να «πληρώσει» η ηρωίδα;
Λίγο-πολύ η ιστορία της Σουσού είναι γνωστή. Το κείμενο της Παπαδοπούλου σύγχρονο, ευφυές και γρήγορο.
Η σκηνοθεσία του Κακλέα συνέθεσε την υπερπαραγωγή που κουβαλούσε πολλές από τις μνήμες της εποχής του Ψαθά, αλλά και αναφορές στη σημερινή ελληνική πραγματικότητα. Η μουσική έχει ξεχωριστή θέση στην παράσταση. Η Χριστίνα Μαξούρη και η ζωντανή ορχήστρα έπλασαν το δικό τους μουσικό σύμπαν, που τα είχε όλα, λάτιν, τσιφτετέλια, τανγκό, ζεϊμπέκικα και μπαλάντες.
Στο σύνολο των ερμηνειών, ο κάθε ηθοποιός της παράστασης έβαλε το δικό του λιθαράκι και έφτιαξαν κάτι γλυκό, ιδανικό για μια θεατρική βραδιά για όσους αναζητούν: κέφι, χιούμορ, εντυπωσιακά σκηνικά, μουσική και συναίσθημα. Από τις πιο ωραίες και ουσιαστικές εμπνεύσεις της παράστασης, λίγο πριν από την αυλαία: ο αφηγητής της παράστασης, ο ηθοποιός Χαλακατεβάκης, συστήνεται στο κοινό ως Δημήτρης Ψαθάς.
Η συνάντηση του πολυγραφότατου συγγραφέα με τη θρυλική ηρωίδα του στο Παλλάς γέμισε την επιβλητική θεατρική αίθουσα με χιούμορ και συγκίνηση. Οταν πια έπεσε η αυλαία, οι θεατές κάλεσαν με το θερμό χειροκρότημά τους τρεις έως και τέσσερις φορές τους συντελεστές της παράστασης στη σκηνή, πιστοποιώντας ότι αυτό που είδαμε ήταν μια πρόταση ενδιαφέρουσα που «συνομιλεί» με το ευρύ κοινό, που αγαπάει και έχει εξοικειωθεί με την αισθητική των επιτυχιών, τηλεοπτικών και θεατρικών, της Δήμητρας Παπαδοπούλου.
Ξένια Στούκα
[email protected]
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου