Η δημοσιογραφική προβολή της ταινίας έγινε πριν από λίγες ώρες στο 70ό Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών και ήδη ο Λάνθιμος έχει καταφέρει να κεντρίσει το ενδιαφέρον των κριτικών τόσο θετικά όσο και αρνητικά. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι αμέσως μόλις τελείωσε η ταινία, στην αίθουσα υπήρξαν χλιαρά χειροκροτήματα αλλά και γιουχαΐσματα, σύμφωνα με δημοσιεύματα του ηλεκτρονικού Τύπου.
Δεν ήταν λίγοι αυτοί που παρομοίασαν την ταινία με το σινεμά του Μίκαελ Χάνεκε και του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, ενώ ο Έρικ Κον του Indiewire ανέφερε ότι η ταινία κάνει τον «Κυνόδοντα» να μοιάζει «βαρετός».
Αρκετοί, μάλιστα, «βάφτισαν» φαβορί για το βραβείο στην κατηγορία γυναικείας ερμηνείας την Νικόλ Κίντμαν, η οποία είναι το πρόσωπο του Φεστιβάλ, με τη συμμετοχή της σε τέσσερις ταινίες στις Κάννες, δύο από τις οποίες προβάλλονται στο Διαγωνιστικό Τμήμα.
Το σενάριο της αμφιλεγόμενης ταινίας
Ο Κόλιν Φάρελ υποδύεται έναν καρδιοχειρουργό που είναι παντρεμένος με την Νικόλ Κίντμαν. Έχουν δύο παιδιά, τον Μπομπ και την Κιμ. Ο Κόλιν Φάρελ κρύβει ένα μυστικό: τον θάνατο ενός ασθενή του στο χειρουργείο. Το συγκεκριμένο γεγονός τον έχει φορτώσει ενοχές και έτσι αποφασίζει να κάνει παρέα με τον Μάρτιν, τον 16χρονο γιο του εκλιπόντος. Ο Φάρελ του μιλάει, του δίνει δώρα και κάποια στιγμή τον προσκαλεί σπίτι του. Όμως ο Μάρτιν κάποια στιγμή αρχίζει και εκδικείται την οικογένεια.
Πρώτο θύμα του ο Μπομπ: παρέλυσαν τα κάτω άκρα του με τους νευρολόγους να μην μπορούν να κάνουν διάγνωση. Δεύτερο θύμα η Κιμ με την οποία ο Μάρτιν φλερτάρει: μένει και αυτή παράλυτη και οι γιατροί σηκώνουν τα χέρια ψηλά.
Ο Μάρτιν προειδοποιεί τον Φάρελ ότι ένα από τα παιδιά του θα πεθάνουν από ακατάσχετη αιμορραγία και τότε γίνεται έξαλλος με αποτέλεσμα να φυλακίσει τον 16χρονο στο υπόγειο της βίλας. Τον χτυπάει και τον βασανίζει ενώ στο τέλος επιχειρεί να τον δολοφονήσει!
Και επειδή την ταινία την σκηνοθετεί ο Γιώργος Λάνθιμος, τα παράδοξα δεν σταματούν εδώ!
Στο «The killing of a sacred deer» ο Κόλιν Φάρελ για να διεγερθεί σεξουαλικά πρέπει να βλέπει ολόγυμνη την Νικόλ Κίντμαν ενώ η ίδια είναι εθισμένη στον αυνανισμό, στον οποίο επιδίδεται σε πολλά σημεία. Στην ταινία, ο 16χρονος Μαρτιν δαγκώνει και κόβει ένα κομμάτι από τον πήχη του. Και όλα αυτά ενώ η ταινία είναι ντυμένη από συμφωνική χορωδιακή μουσική.
ΤΙ ΔΙΑΒΑΣΑ
Τα ανάμεικτα συναισθήματα
Τις εντυπώσεις τους για την ταινία εξέφρασαν με αναρτήσεις στο Twitter δημοσιογράφοι που παρακολούθησαν τη δημοσιογραφική προβολή της ταινίας του Έλληνα σκηνοθέτη, στο πέρας της οποίας ακούστηκαν ορισμένες αποδοκιμασίες.
«Η ταινία τρόμου των ταμπού του Γιώργου Λάνθιμου κινείται με μια υπνοβατική βεβαιότητα στο ξεχωριστό πρίσμα της παραδοξότητας. Πρόκειται για μια γοητευτική, ενοχλητική, διασκεδαστική μετατόπιση προς κάτι που θα μπορούσε να φαίνεται σαν ένα συμβατικό θρίλερ από τη δεκαετία του 70 ή του 80-ή και ακόμα ένα ψυχολογικό θρίλερ τύπου ‘μοιραία σχέση» γράφει ο κριτικός της Guardian και συνεχίζει: «Όπως στις καλύτερες στιγμές του, ο Λάνθιμος κατορθώνει να χτίζει έναν ολοκληρωμένο κόσμο και να μας βυθίζει σε αυτόν. Ακόμα και η παραδοξότητά του, έχει ένα διττό νόημα: ένα στιλιζαρισμένο στοιχείο παραλόγου και μαζί μια αληθοφανή έκφραση άρνησης. Θα είχε ενδιαφέρον να φανταστείς τον Τζον Κάρπεντερ ή τον Μπράιαν Ντε Πάλμα ή τον Ρίτσαρντ Ντόνερ να σκηνοθετούν αυτό το σενάριο. Πιθανότατα το αποτέλεσμα να μην ήταν πολύ διαφορετικό».
Και ενώ η ταινία κατάφερε να προκαλέσει έναν μικρό χαμό, όλοι οι κριτικοί παραδέχτηκαν πως οι ταινίες του εξακολουθούν να τους σοκάρουν και να τους εκπλήσσουν με τους περισσότερους να παραδέχονται ότι ακόμα και η αμηχανία που τους προκαλεί ο Λάνθιμος είναι ευχάριστη, «σκληρή» και «προκλητικά υπέροχη».
«Είναι μια βαθιά συνειδητοποιημένη ταινία, απίστευτα φτιαγμένη και φαβορί για το μεγάλο βραβείο των Καννών αλλά είναι τόσο “κλινική”» έγραφε χαρακτηριστικά ο κριτικός της Independent για να προσθέσει πως βγαίνοντας «ήθελα να κάνω ένα ντους για να συνέλθω».
«Γυρίσματα… κωμωδία – Είμαι ελεύθερος και γι αυτό θέλω να γυρίσω στην Ελλάδα»
Σε ερώτηση των δημοσιογράφων για το αν θέλει να γυρίσει στην Ελλάδα, ο Γιώργος Λάνθιμος απάντησε σύμφωνα με το protothema.gr: «Κατ’ αρχήν δεν έχει σημασία για μένα ο τόπος που γυρίζω μια ταινία (προφανώς εννοεί ότι τα θέματά του δεν έχουν συγκεκριμένο στίγμα καταγωγής). Όμως πράγματι θέλω κάποια στιγμή να γυρίσω επειδή πουθενά αλλού δεν έχω βρει την ελευθερία όπως στην Ελλάδα. Εννοώ ότι αλλού είσαι αναγκασμένος να λειτουργείς και να ακολουθείς τους όρους του συμβολαίου».
Παράλληλα ο σκηνοθέτης ξεκαθάρισε πως η ταινία δεν είναι για παιδιά και αποκάλυψε πως η ατμόσφαιρα στα γυρίσματα είναι χαλαρή και ευχάριστη, γεγονός που επιβεβαίωσε και η Νικόλ Κίντμαν: «Κάποια στιγμή η Νικόλ μου είπε ότι αισθάνεται σα να γυρίζουμε κωμωδία. Γενικά στα γυρίσματα το πήραμε λίγο ελαφρά και κάναμε πολλές πρόβες».
«Δεν θα άφηνα τα παιδιά μου να δουν την ταινία!»
Η Νικόλ Κίντμαν αποκάλυψε πως η ίδια πλησίασε τον Γιώργο Λάνθιμο και τον παρακάλεσε να συμμετάσχει στην ταινία στέλνοντας του το εξής μήνυμα: «Γιώργο, σε παρακαλώ άφησέ με να είμαι μέρος όλου αυτού».
Παράλληλα υποστήριξε πως ποτέ δεν θα άφηνε τα παιδιά της να δουν την συγκεκριμένη ταινία: «Δεν θα ήθελα να δουν τα παιδιά μου αυτή την ταινία. Άλλωστε έχουν άλλα πράγματα πιο σημαντικά πράγματα να κάνουν»!
Η δημοφιλής ηθοποιός έπλεξε και το… εγκώμιο του σκηνοθέτη: «Θέλω να συνεργάζομαι με τολμηρούς σκηνοθέτες. Η ταινία εκπέμπει μια υπνωτική ποιότητα, απορρίπτει την ανάλυση, ο Λάνθιμος φτιάχνει τον δικό του κόσμο. Ζητούσε από τους ηθοποιούς να μην κάνουν απολύτως τίποτα (σ.σ. εννοώντας προφανώς να μην καταφεύγουν σε κάποιους γνώριμους κώδικες ερμηνείας). Αυτό είναι και το πιο δύσκολο για έναν ηθοποιό. Να μην κάνει απολύτως τίποτα»!