Ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας έδωσε εντολή για τη διενέργεια πραγματογνωμοσύνης, προκειμένου να αποτυπωθούν τα αίτια της κατάρρευσης. Το πιο σοβαρό περιστατικό σημειώθηκε στη θέση “Λατομεία”, όπου το οδόστρωμα έχει υποχωρήσει ολοκληρωτικά. Σε άλλα σημεία διαπιστώθηκαν φθορές, παρά το γεγονός ότι το έργο παραμένει σε εξέλιξη.
Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα έργα που ανέμεναν οι κάτοικοι της Λάρισας και του Βόλου τα τελευταία χρόνια. Αυτό το έργο ενώνει παραλιακά τη Λάρισα και τον Βόλο και θα φέρει τους δύο νομούς, της Λάρισας και της Μαγνησίας ακόμη πιο κοντά.
Για την υπόθεση, τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για τις φθορές παρήγγειλε σήμερα ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Λάρισας. Στο πλαίσιο της προκαταρκτικής ζητήθηκε η διενέργεια πραγματογνωμοσύνης για τα αίτια της καταστροφής στο οδόστρωμα με την επισήμανση να ειδοποιηθεί η ανάδοχος εταιρία να μην μεταβληθεί ο χώρος μέχρι τη διενέργεια της εν λόγο πραγματογνωμοσύνης.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, θα παραδιδόταν στην κυκλοφορία περί τα τέλη Ιουλίου. Το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στο 12ο χιλιόμετρο Αγιοκάμπου – Κεραμιδίου, όπου το σκηνικό θυμίζει βομβαρδισμένο τοπίο. Οι εικόνες που τραβήχτηκαν το περασμένο Σάββατο (12/4) δείχνουν τον δρόμο να έχει καταρρεύσει.
Μιλώντας στον ΣΚΑΪ το πρωί της Μεγάλης Τρίτης, ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Δημήτρης Κουρέτας, ενημέρωσε πως αυτός ο δρόμος δημοπρατήθηκε το 2019 και η σύμβαση υπογράφτηκε στις 7/8 του 2020 με υποχρεωτική κατασκευή για 2 χρόνια, τα οποία έγιναν 4 χρόνια και τα οποία συνεχώς μετατίθεντο, γιατί δημιουργούνταν προβλήματα στον δρόμο.
«Γιατί δημιουργούνταν προβλήματα; Η μελέτη η οποία εγκρίθηκε με τους περιβαλλοντικούς όρους, έκανε 10 χρόνια να εγκριθεί, από το 2007 μέχρι το 2016. Η μελέτη αυτή έλεγε “βελτίωση υφιστάμενου χωματόδρομου δασικής οδού που δεν εμπίπτει στο εθνικό ή επαρχιακό δίκτυο των νομών”. Αντί αυτού, το 2019 ήρθε στο Περιφερειακό Συμβούλιο ένα έργο το οποίο ονομάστηκε “επαρχιακός δρόμος Ρακοποτάμου-Κεραμιδίου. Το ερώτημα λοιπόν είναι το εξής: αυτή η μελέτη η οποία πήρε περιβαλλοντικούς όρους σαν δασικός δρόμος, γιατί δεν τηρήθηκε; Οι όροι της είναι για δασικό δρόμο κι όχι για επαρχιακό».
«Επομένως, αυτήν τη στιγμή έχουμε διατάξει να γίνει μια καινούργια εμπειρογνωμοσύνη να μας δείξει για ποιον λόγο έγινε αυτό», όπως δήλωσε ο κ. Κουρέτας. «Η αρχική μελέτη ενδεχομένως να μην έχει καμία σχέση με το τώρα και θα πρέπει να γίνει μια νέα εμπειρογνωμοσύνη να δούμε τι έγινε τότε, πώς έγινε εκείνη η μελέτη, τι περιελάμβανε και το κυριότερο, υπάρχουν χρήματα για να τελειώσει ο δρόμος; Εγώ δεν έχω. Κατά τη γνώμη μου, αυτός ο δρόμος δεν έπρεπε να γίνει».
Αγοραστός: Η χρηματοδότηση του έργου είναι εξασφαλισμένη γιατί διαφορετικά δεν θα μπορούσε να ξεκινήσει
Σχολιάζοντας το θέμα ο πρώην περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Αγοραστός ανέφερε μεταξύ άλλων, σύμφωνα με το Larissanet.gr πως η μελέτη «εγκρίθηκε, η διαδικασία δημοπράτησης εγκρίθηκε και προχώρησε η κατασκευή του δρόμου. Οι μελέτες πάντα προηγούνται των έργων. Η χρηματοδότηση του έργου είναι εξασφαλισμένη γιατί διαφορετικά δεν θα μπορούσε να ξεκινήσει το έργο. Μετά τον Daniel, μπορούν όμως να δημιουργηθούν νέα δεδομένα».