Μια έκθεση-κοιτίδα πολιτισμού, που διατρέχει έναν αιώνα Ιστορίας, οικονομίας, γαστρονομίας και τέχνης, φτάνοντας στο σήμερα όπου η εταιρία παρήγαγε μόνο για το 2021 3.125.000.000 μπισκότα παγκοσμίως. Τα εγκαίνια έγιναν χθες παρουσία της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.
« Η επέτειος είναι η αφορμή για την έκθεση και την παρουσίαση για πρώτη φορά στο κοινό του Ιστορικού Αρχείου της μέσα από το Μουσείο Μπενάκη», σημείωσε η πρόεδρος και διευθύνουσα Σύμβουλος της εταιρίας Ε.Ι. Παπαδόπουλος Α.Ε. Ιωάννα Παπαδοπούλου και επεσήμανε πως μόνο «με την πλήρη γνώση της κληρονομιάς μας και πατώντας γερά στις ρίζες μας μπορούμε να σηματοδοτήσουμε το μέλλον».
Ηταν το 1922, με τη Μικρασιατική Καταστροφή, όταν ο Ευάγγελος Παπαδόπουλος με τη μητέρα του και τους αδελφούς του επιβιβάζονται σε πλοίο για να τους μεταφέρει μαζί με άλλους πρόσφυγες στη Μασσαλία. Το πλοίο έδεσε για ανεφοδιασμό στον Πειραιά. «Τότε η γιαγιά Μαρία με τα τρία της παιδιά βρήκε την ευκαιρία να επισκεφθεί την πατρίδα πριν από το μεγάλο ταξίδι. Στο καφενείο που κάθισαν, η γιαγιά ζήτησε για τα παιδιά μπισκοτάκια. Ο καφετζής όμως απάντησε πως δεν υπάρχουν μπισκότα στην Ελλάδα. Το ταξίδι για τη Μασσαλία δεν συνεχίστηκε», περιέγραψε η κ. Παπαδοπούλου και μίλησε για τα συστατικά της επιτυχημένης πορείαςτης εταιρίας, «φροντίδα, σεβασμός, αισιοδοξία, μέλλον, καινοτομία, ποιότητα και τεχνογνωσία». Από τη μεριά της η πρόεδρος της Διοικητικής Επιτροπής του Μουσείου Μπενάκη Ειρήνη Γερουλάνου αναφέρθηκε στην εταιρία Παπαδοπούλου και σε όλα αυτά που έχει προσφέρει «γλυκές αναμνήσεις και εμπειρίες, αλλά και υπερηφάνεια για την τόσο σπάνια και σημαντική πορεία μιας ελληνικής οικογενειακής εταιρίας».
300 εκθέματα
Η έκθεση αναπτύσσεται σε 10 ενότητες με περισσότερα από 300 εκθέματα, πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό και διαδραστικούς σταθμούς. «Μέσα από τα τεκμήρια του Ιστορικού Αρχείου της εταιρίας ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ -ενός από τα πληρέστερα και καλύτερα οργανωμένα αρχεία ελληνικής επιχείρησης-, η έκθεση παρουσιάζει για πρώτη φορά όλες τις σημαντικές πτυχές της εκατόχρονης ιστορίας και δράσης μιας από τις μεγαλύτερες ελληνικές επιχειρήσεις στο χώρο της διατροφής», σημείωσε η επιμελήτρια της έκθεσης αρχιτέκτων-μουσειολόγος Ερατώ Κουτσουδάκη. Τη σχεδίαση προϊόντων και εσωτερικών χώρων υπογράφει ο Σπύρος Κίζης.
Σαιξπηρική έκθεση
Τα μπισκότα «Μιράντα» πρωτοεμφανίζονται στην αγορά το 1930 και το λατινικό όνομά τους σημαίνει «αξιοθαύμαστη», εμπνευσμένο από την «Τρικυμία» του Σαίξπηρ, λάτρεις του οποίου ήταν ο Νίκος και ο Ευάγγελος Παπαδόπουλος. Τα λαχταριστά Caprice γεννήθηκαν από ένα καπρίτσιο-επιμονή του 19χρόνου τότε Ανδρέα, γιο του ιδρυτή της εταιρίας Ευάγγελου, σε ένα επαγγελματικό ταξίδι στην Ελβετία τη δεκαετία του ’70 και έμελλε να γίνουν το Νο1 εξαγωγικό προϊόν της εταιρίας παγκοσμίως. Οπως περιέγραψε η κ. Παπαδοπούλου, «αν θα βάζαμε όλα τα Caprice από τότε μέχρι σήμερα στη σειρά θα μπορούσαν να κάνουν 15 φορές το γύρο της Γης».
Χατζής - Σαββιδάκης: Τραγουδούν τους μεγάλους συνθέτες από 23 Νοεμβρίου
Στην πρώτη θεματική ενότητα εμβληματικές συσκευασίες, ετικέτες, διαφημίσεις του 1930 κοσμούν ένα λιτό περιβάλλον που παραπέμπει αφαιρετικά σε μακέτα διαφήμισης. Στην επόμενη αίθουσα ο επισκέπτης «μπαίνει» στα άδυτα της παραγωγής μέσα από εκθέματα, όπως χειροποίητες σφραγίδες μπισκότων, κυλινδρικοί πλάστες της δεκαετίας του ’30, αλλά και τον σημερινό τρόπο παραγωγής. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται οι βασικοί σταθμοί της πορείας, παράλληλα με την Ιστορία της Ελλάδας, μέσα από ένα πλούσιο σε εκθέματα χρονολόγιο.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν δύο εκθέματα, ένα μπισκότο του 1915 κι ένα κράκερ από το υπερωκεάνειο «Τιτανικός», τα οποία η κ. Παπαδοπούλου αγόρασε σε δημοπρασίες του εξωτερικού.
Στη μέση της διαδρομής ο Κοντορεβυθούλης, ο Σιμιγδαλένιος, ο Χάνσελ και η Γκρέτελ διηγούνται τα παραμύθια που αντλούν την έμπνευση και τη θεματολογία τους από τις ζύμες, τα μπισκότα και τα ψωμιά, σε εικονογράφηση της Μυρτούς Δεληβοριά.
Η καρδιά της έκθεσης κρύβεται σε ένα ιδιαίτερο θεατρικό σκηνικό, όπου η δραματοποιημένη ανάγνωση επιστολών από την πλούσια αλληλογραφία των δύο αδερφών Νίκου και Ευάγγελου Παπαδόπουλου, το διάστημα 1949-1953, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη, με τον ίδιο στον ένα από τους δύο ρόλους και τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο στον άλλο. Ο τίτλος της είναι «Ταξείδι Μελέτης».
Την έκθεση συνοδεύει ένας πλούσιος τόμος με τίτλο «Και το όνομα αυτού ΠΤΙ-ΜΠΕΡ» σε επιμέλεια Κώστα Κωστή και Κώστα Στρατή.
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
- Η Φάρμα: Ο Γαρδέλης την κοπάνησε, η Κρίστι άναψε φωτιές με το μπάνιο της
- TikTok: Πήγε στο σπίτι άνδρα που γνώρισε σ’ εφαρμογή και είχε απέξω αστυνομία
- Χαμός στο Πρωινό: «Το πουλί του Λιάγκα έχει ξεπουλήσει» – Επική η αντίδραση του παρουσιαστή [βίντεο]
- Τζένιφερ Λόρενς για Ντι Κάπριο: Το γύρισμα μαζί του ήταν σκέτη κόλαση
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr