Οπως εξήγησε, αυτή η εξέλιξη δικαιολογείται σε μεγάλο βαθμό από τον καλό καιρό, που δεν επέτρεψε στον κλάδο της ένδυσης και της υπόδησης να κερδίσει το… χαμένο έδαφος. Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ επεσήμανε πως μέσα στις γιορτές των Χριστουγέννων οι καταναλωτές αγόρασαν -κατά κύριο λόγο- μικρά συμβολικά δώρα. Γι’ αυτό και υπήρχε η προσδοκία από τους εμπόρους πως στις χειμερινές εκπτώσεις θα αυξανόταν το καταναλωτικό ενδιαφέρον για τον συγκεκριμένο κλάδο. Ωστόσο, οι καλές καιρικές συνθήκες δεν ευνόησαν τις αγορές προϊόντων που αυξάνουν τον τζίρο των επιχειρήσεων, π.χ. παλτό, μπουφάν, μπότες κ.λπ.
Ο κ. Καρανίκας εκτίμησε πως με τον υδράργυρο σε φυσιολογικά για την εποχή επίπεδα θα άλλαζε η εικόνα της αγοράς. Παράλληλα, εξέφρασε την προσδοκία για βελτίωση της κατάστασης στο τέλος του μήνα, που θα πληρωθούν οι συντάξεις.
Αθήνα
Κύκλοι του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών (ΕΣΑ), από την πλευρά τους, επεσήμαναν στον «Ε.Τ.»: «Κανείς δεν είναι ενθουσιασμένος και κανείς δεν είναι απογοητευμένος». Οπως τόνισαν, η εκπτωτική περίοδος εξελίσσεται βάσει των προβλέψεων που είχαν κάνει οι έμποροι. Δεν παρατηρείται σε κάποιες συνοικίες αισθητά πιο ενισχυμένος τζίρος από τον «φυσιολογικό», ούτε έχουν καμία σχέση οι φετινές χειμερινές εκπτώσεις με τις αντίστοιχες πέρυσι, που είχαν πολύ χαμηλό τζίρο στην αρχή.
Σε σχέση με τον καιρό, σημείωσαν πως λόγω των υψηλών θερμοκρασιών «οι καταναλωτές δεν έχουν κάνει αγορές ακριβών ρούχων και παπουτσιών, π.χ. πουλόβερ, μπουφάν, μποτάκια κ.λπ., που είναι προϊόντα μεγάλης αξίας, τα οποία επηρεάζουν τον τζίρο. Εκεί ποντάρει η αγορά. Πολλά καταστήματα έχουν απόθεμα “βαριά” ρούχα λόγω καιρού. Από αυτά θα εξαρτηθεί πώς θα πάει ο κλάδος “Ενδυση – Υπόδηση” μέχρι τέλος Φεβρουαρίου, δηλαδή από το πόσο θα επηρεάσει ο καιρός τους καταναλωτές, ώστε να προβούν σε έξτρα αγορές».
Σε επίπεδο ποσοστού εκπτώσεων, υπογράμμισαν πως στα εσώρουχα σπανίως το ποσοστό της έκπτωσης υπερβαίνει το 20%. Στα υπόλοιπα προϊόντα τα ποσοστά ποικίλλουν, π.χ. στα παπούτσια φτάνει η έκπτωση συνήθως στο 50%. Στα ρούχα μπορεί να βρει κανείς και παραπάνω ποσοστό, π.χ. 70%, αλλά σε συγκεκριμένα προϊόντα. Σε γενικές γραμμές, το σύνηθες εύρος των εκπτώσεων στην κατηγορία «Ενδυση – Υπόδηση» είναι 30%-50%. Από το τέλος Ιανουαρίου τα ποσοστά, παραδοσιακά, αυξάνονται.
Σε κάθε περίπτωση, ξεκαθάρισαν από τον ΕΣΑ πως μέχρι στιγμής «κανείς δεν έχει… κάνει ταμείο. Συνεπώς, δεν μπορεί να ειπωθεί ότι κινήθηκαν καλύτερα ή χειρότερα οι εκπτώσεις. Αυτό θα το ξέρουμε σε βάθος χρόνου».
Πειραιάς
Πιο αισιόδοξος για την πορεία των εκπτώσεων εμφανίστηκε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς (ΕΒΕΠ) και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής (ΠΕΣΑ), Βασίλης Κορκίδης. Μιλώντας στον «Ε.Τ.» ανέφερε πως «…τα πρώτα συμπεράσματα δείχνουν πως οι χειμερινές εκπτώσεις ανταποκρίνονται στις προσδοκίες μας. Η εκπτωτική αγορά δεν δείχνει να έχει επηρεαστεί από την “οικονομική κόπωση” της πολύ καλής εορταστικής περιόδου. Εχει αλλάξει, βεβαίως, σε προτιμήσεις και προτεραιότητες, αλλά φαίνεται πως ο στόχος του φετινού διμήνου θα ξεπεράσει σε τζίρο το αντίστοιχο δίμηνο του 2019 με 5,5 δισ. ευρώ».
Ειδήσεις σήμερα
Μενέντεζ: Δεν θα εγκρίνω την πώληση των F-16 στην Τουρκία γιατί απειλεί την Ελλάδα
Αύξηση μισθού: Ποιοι θα ωφεληθούν περισσότερο
Οσκαρ 2023: Σήμερα οι υποψηφιότητες – Τα φαβορί και οι εκπλήξεις