Αν κρίνουμε από τις βραβεύσεις μέχρι τώρα, λίγες θα είναι οι εκπλήξεις που μας επιφυλάσσει η Ακαδημία Κινηματογράφου. Τα φαβορί έχουν ήδη κατοχυρώσει τις θέσεις τους και το ενδιαφέρον μας ήδη στρέφεται προς τη νύχτα της απονομής στις 12 Μαρτίου για να εξακριβώσουμε ποιοι, τελικά, θα είναι οι «καλύτεροι της χρονιάς».
» Στη δεκάδα που θα διεκδικήσει το Oσκαρ καλύτερης ταινίας αναμένεται να δούμε εκείνες που έχουν ξεχωρίσει φέτος τόσο από καλλιτεχνικής όσο και από εμπορικής απόψεως, καθώς, όπως φαίνεται, η Ακαδημία δεν θα στρέψει την πλάτη της στις ταινίες που έφεραν τον κόσμο στις αίθουσες ύστερα από σχεδόν τρία χρόνια πανδημίας.
Eτσι, εκτός από τα «Πνεύματα του Ινισέριν» του Μάρτιν Μακ Ντόνα, το «The Fabelmans» του Στίβεν Σπίλμπεργκ, το «Τα πάντα όλα», ταινία που έχει πάρει στις πλάτες της η πρωταγωνίστρια Μισέλ Γεό, το «Elvis» του Μπαζ Λούρμαν, το «TAR» του Τοντ Φιλντ, που πρόσφατα εκθείασε ο Μάρτιν Σκορσέζε, θα δούμε και ταινίες που έσπασαν ταμεία φέτος και έκαναν εκατομμύρια κόσμου σε όλο τον πλανήτη να αφήσουν για λίγο τις πλατφόρμες και να κατευθυνθούν στις σκοτεινές αίθουσες. Το «Avatar: The way of water» του Τζέιμς Κάμερον, που κοντεύει τα 2 δισ. δολάρια σε εισπράξεις μέσα σε έναν μήνα προβολών, είναι, ασφαλώς, μια τέτοια περίπτωση. Δίπλα του, δεν θα αγνοηθεί το «Top Gun: Maverick». Η ταινία έκανε εισπράξεις 1,5 δισ. δολάρια, αποτελεί την πιο επιτυχημένη, εισπρακτικά, ταινία στην πολύχρονη καριέρα του Τομ Κρουζ και συνάντησε και την αποδοχή από καλλιτεχνικής απόψεως. Μεγάλη εμπορική επιτυχία ήταν και το σίκουελ «Black Panther: Wakanda Forever» της Marvel, με εισπράξεις 835 εκατομμύρια δολάρια και πολύ καλές κριτικές από τον έντυπο και τον ηλεκτρονικό Τύπο.
» Οσον αφορά στο Oσκαρ σκηνοθεσίας, μπορεί να μην ξέρουμε ποιοι θα το διεκδικήσουν, αλλά μάλλον ξέρουμε αυτόν που θα το παραλάβει. Και δεν είναι άλλος από τον Στίβεν Σπίλμπεργκ, που με το «The Fabelmans» επανήλθε στις καρδιές όλων στο Χόλιγουντ. Oχι ότι έλειψε και ποτέ από εκεί… Ο Τζέιμς Κάμερον θα το ήθελε και αυτός, φυσικά, όπως, επίσης, ο Μάρτιν Μακ Ντόνα των «Πνευμάτων του Ινισέριν», ο Τζόζεφ Κοζίνσκι για το «Top Gun: Maverick», οι Ντάνιελ Κουάν και Ντάνιελ Σέινερτ της έκπληξης «Τα πάντα όλα». Καλές πιθανότητες για μια υποψηφιότητα έχουν, επίσης, ο Τοντ Φιλντ του «TAR» και ο Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο με το «Πινόκιο».
Χριστούγεννα στο Netflix: Οι 10 σειρές και ταινίες με γιορτινή διάθεση
» Στα Oσκαρ ερμηνειών τα πράγματα είναι κι εκεί λίγο έως πολύ δεδομένα. Για το α’ ανδρικό ο Μπρένταν Φρέιζερ της «Φάλαινας», ο Κόλιν Φάρελ από τα «Πνεύματα του Ινισέριν» και ο Oστιν Μπάτλερ του «Elvis» έχουν σίγουρες υποψηφιότητες, με τον Φρέιζερ να έχει πάρει προβάδισμα. Τις άλλες δύο θέσεις στην πεντάδα διεκδικούν οι Μπιλ Νάι από το «Αισθάνομαι ζωντανός» και Aνταμ Σάντλερ του «Hustle», που είναι διαθέσιμο στο Netflix.
Το Oσκαρ α’ γυναικείας ερμηνείας διεκδικεί με μεγάλες αξιώσεις η Μισέλ Γεό από το «Τα πάντα όλα», αλλά και η Κέιτ Μπλάνσετ για το «TAR», που έχει ήδη δύο βραβεία και επτά υποψηφιότητες. Η Βαϊόλα Ντέιβις για το «The Woman King», η Ανα ντε Αρμας ως Μέριλιν στο «Blonde», η Ολίβια Κόλμαν για το «Empire of light» του Σαμ Μέντες και η Μισέλ Γουίλιαμς του «The Fabelmans» διατηρούν μέχρι σήμερα τις πιθανότητές τους για μια θέση στην πεντάδα.
Στο Oσκαρ β’ ανδρικού ρόλου ο Κε Χούι Κουάν από το «Τα πάντα όλα» είναι το φαβορί, αλλά ο Μπρένταν Γκλίσον και ο Μπάρι Κιόγκαν από τα «Πνεύματα του Ινισέριν», ο Πολ Ντέινο από το «The Fabelmans», ο Μπραντ Πιτ από το «Babylon» και ο Eντι Ρέντμεϊν («The good nurse») διεκδικούν και αυτοί με αξιώσεις την ψήφο των μελών της Ακαδημίας.
Στο Οσκαρ β’ γυναικείου ρόλου τον πρώτο λόγο έχει η Αντζελα Μπάσετ από το «Black Panther: Wakanda Forever» και ακολουθούν σε πιθανότητες η Τζέιμι Λι Κέρτις («Τα πάντα όλα»), η Ντόλι ντε Λεόν («Το τρίγωνο της θλίψης»), η Κέρι Κόντον από τα «Πνεύματα του Ινισέριν» και η Χονγκ Τσάου από τη «Φάλαινα».