Το ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον, που υπερκάλυψε κατά 12 φορές την προσφορά, ανεβάζει τα συνολικά έσοδα του Δημοσίου στα 785 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση από το ΤΑΙΠΕΔ, η κατανομή που αποφασίστηκε προβλέπει τη διάθεση 12,2 εκατομμυρίων μετοχών στους Ελληνες επενδυτές και 77,8 εκατομμυρίων στους ξένους θεσμικούς. Εντυπωσιακό είναι, μεταξύ άλλων, το απόλυτο νούμερο, καθώς η συγκέντρωση 1,7 δισ. ευρώ μόνο από εγχώριους επενδυτές αποτελεί πιθανότατα ιστορικό ρεκόρ.
Στο ταμπλό
Η διαπραγμάτευση από την ερχόμενη Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου των μετοχών του ΔΑΑ θα σημαίνει και μία νέα ημέρα για το ελληνικό Χρηματιστήριο λόγω του μεγέθους και των προοπτικών της εταιρίας αλλά και του ενδιαφέροντος από τους ξένους επενδυτές.
Με αφορμή την επιτυχή ολοκλήρωση της διάθεσης μετοχών του Αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» από το ΤΑΙΠΕΔ, ο υπουργός Οικονομικών, κ. Κωστής Χατζηδάκης, τόνισε πως η εξέλιξη είναι ένα ακόμη βήμα μπροστά για την ελληνική οικονομία, υπογραμμίζοντας πως η εισαγωγή του Αεροδρομίου στο ελληνικό Χρηματιστήριο ενισχύει σημαντικά την ελληνική κεφαλαιαγορά, με την προσθήκη μιας επιχείρησης με μεγάλη κεφαλαιοποίηση.
Επενδύσεις
Σημειώνεται ότι το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών σχεδιάζει συνολικές επενδύσεις ύψους 1,35 δισ. ευρώ μέχρι το 2033. Η πρώτη φάση θα αυξήσει τη χωρητικότητα του αεροδρομίου από 26 σε 33 εκατ. επιβάτες ετησίως και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την επέκταση του κτιρίου του κεντρικού τερματικού σταθμού κατά περίπου 81.000 τετραγωνικά μέτρα, την ανάπτυξη νέων διαδρόμων για 32 στάσεις με σχετικούς τροχοδρόμους, δύο νέες γέφυρες εξυπηρέτησης, πρατήριο καυσίμων, νέο VIP terminal κ.ο.κ.. Η κατασκευή αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2024 ή στις αρχές του 2025 και να ολοκληρωθεί έως το 2028, ενώ θα απαιτηθούν κεφαλαιουχικές δαπάνες περίπου 650 εκατ. ευρώ με βάση τα κόστη του 2022.
Η δεύτερη φάση που θα αυξήσει τη χωρητικότητα του αεροδρομίου σε 40 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως θα ενεργοποιηθεί μόλις το αεροδρόμιο υπερβεί τα 29,7 εκατ. επιβάτες ετησίως και είναι πιθανό να φτάσει τα 31,35 εκατομμύρια ετήσιους επιβάτες τα επόμενα δύο χρόνια ή να υπερβεί τα 31,35 εκατ. επιβάτες.
Περιλαμβάνει περαιτέρω επέκταση του κτιρίου του κεντρικού τερματικού σταθμού με την κατασκευή περιπτέρων επαφής, καθώς και την επέκταση των χώρων επεξεργασίας επιβατών και λιανικής πώλησης, την κατασκευή και νέας επέκτασης στάθμευσης των αεροσκαφών, τροχοδρόμων και λωρίδων ταξί, χώρους εξοπλισμού υποστήριξης εδάφους, νέα γέφυρα εξυπηρέτησης και νέα γέφυρα ταξί. Εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2030 και αναμένεται να απαιτηθούν κεφαλαιουχικές δαπάνες άνω των 700 εκατ. ευρώ.
Η τρίτη φάση θα ενεργοποιηθεί μόλις το αεροδρόμιο υπερβεί τα 36 εκατ. επιβάτες και είναι πιθανό να φτάσει τα 38 εκατ. επιβάτες τα επόμενα δύο χρόνια ή να υπερβεί τα 38 εκατ. αυξάνοντας τη χωρητικότητα του αεροδρομίου στα 50 εκατομμύρια. Θα περιλαμβάνει την ανάπτυξη ενός δεύτερου τερματικού σταθμού και τη συνέχιση της ανάπτυξης του νέου σταθμού, νέων τροχοδρόμων και νέων λωρίδων ταξί, νέας γέφυρας ταξί, δρόμων, καθώς και την ολοκλήρωση του νέου πολυώροφου πάρκινγκ. Αυτή η φάση εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2045.