Το 1984 ο ρόλος της πρωταγωνίστριας περνά από την κόρη Μάρθα στην μητέρα της Δόμνα, όταν η τελευταία δίνει την μοναδική της συνέντευξη στην οποία μιλά -για τι άλλο ;- για το αγαπημένη της παιδί. Από τον τρόπο που μιλά σε αυτή διακρίνονται οι στέρεες βάσεις αγάπης, εμπιστοσύνης και στήριξης που δέχεται στα παιδικά της χρόνια η Μάρθα από τους Πόντιους γονείς της Χαρίλαο και Δόμνα, με την τελευταία να είναι “χείμαρρος” για την κόρη της, προσφέροντάς μας πολλά άγνωστα στοιχεία για τη ζωή της.
Η Μάρθα μου, το κορίτσι μου, από πολύ μικρό είχε κλίση στον χορό. Είχε επηρεαστεί πολύ από τις ταινίες τις Σίρλεϊ Τεμπλ που θαύμαζε τόσο που δεν έχανε -πλάι της κι εγώ- καμία ταινία της. Είχε μαγευτεί τόσο η κορούλα μου από τον χορό, που μου είπε αποφασιστικά, σαν να μη σήκωνε αντίρρηση :“Μαμά, θέλω να γίνω χορεύτρια. Θέλω να με γράψεις σε Σχολή Χορού”. Το να προσπαθήσω να πείσω την Μάρθα, με τον δυναμικό χαρακτήρα που είχε, ήταν αδύνατον. Έτσι την γράψαμε στου Μοριάνωφ και μετά στις Λουκίας. Αν ξέρατε τι τράβαγα κάθε φορά που είχε μάθημα. Κάναμε ολόκληρο ταξίδι για να πάμε από τον Πειραιά στην Αθήνα. Πως θα άφηνα ένα κοριτσόπουλο μόνο του σε μια τόσο μεγάλη διαδρομή; Πρέπει να πω, ότι η ιδέα να γίνει χορεύτρια και ηθοποιός μας εύρισκε σύμφωνους και εμένα και τον μακαρίτη τον πατέρα της. Αγαπούσαμε και οι δύο το θέατρο και ήμασταν βέβαιοι ότι το παιδί μας θα γινόταν ευτυχισμένο. Έτσι τουλάχιστον νομίζαμε τότε.
Χαϊδεμένο ναι, αλλά πολύ-πολύ ήσυχο κορίτσι. Υπάκουο, πειθαρχικό, και το σπουδαιότερο αυτό που έκανε σε όλους εντύπωση, είναι ότι δεν έλεγε ποτέ- μα ποτέ ψέμματα. Στα πρώτα της θεατρικά βήματα ήταν το ίδιο :το κοριτσόπουλο των παιδικών χρόνων. Σιγά-σιγά άρχισαν, μετά τις πρώτες χορευτικές εμφανίσεις, να έρχονται οι ρόλοι τόσο για το θέατρο όσο και για τον κινηματογράφο.
Να την βλέπατε με πόσο σεβασμό, που ποτέ δεν της έλειψε για τους μεγαλύτερους, μιλούσε για την Κυβέλη, που είχε την τύχη να παίξει δίπλα της στην “Άγνωστη του κινηματογράφου”. Μετά άρχισε να έρχεται με γοργό ρυθμό η επιτυχία, και η Μάρθα μου έγινε πρωταγωνίστρια του θεάτρου και του κινηματογράφου, θιασάρχης. Σε όλες τις εξελίξεις είχε πάντα συνέπεια γι αυτό που έκανε. Συνέπεια στη δουλειά της, συνέπεια για τους συναδέλφους της που τους αγαπούσε και τους αγαπάει. Μόνο που ο χαρακτήρας του ήσυχου κοριτσιού άλλαξε ριζικά. Έγινε απότομη, νευρική. Την καταλαβαίναμε και ο πατέρα της κι εγώ την αλλαγή αυτή. Ξέραμε ότι οφείλεται στην ένταση της δουλειάς της.
Μετά την καθιέρωσή της δεν πήγαινα μαζί της στο θέατρο. Δεν ήθελα να γίνω “θεατρομαμά”. Μη νομίζεται όμως ότι έκλεινα μάτι πριν να έρθει… την περίμενα ξάγρυπνη για την ρωτήσω πως πήγε η παράσταση κι αν είχαν κόσμο, και αγωνιούσα και χαιρόμουνα κι εγώ μαζί της.
Μια άλλη της αδυναμία, σαν την Μπριζίτ Μπαρντό, ήταν η παθολογική της αδυναμία στα ζώα. Μάζευε στο σπίτι κάθε ζωντανό που θα της χάριζαν οι φίλες της ή που θα λυπόταν στο δρόμο. Ακόμα και μαϊμουδίτσες μας έφερε μια φορά, και παρόλο που ήταν ανήσυχες και λέρωναν, εμείς τις αγαπήσαμε γιατί τις είχε φέρει η Μάρθα μας.
Να σκεφτείτε ότι τώρα που πρωταγωνιστεί στο “Μπροντγουέι” στην κωμωδία “Παγωτό μες τον χειμώνα” φέρνει στο σπίτι λάχανα, ξέρετε γιατί ;Γιατί στο έργο παίζει και μια χήνα… Τι όμορφη που είναι. Η Μάρθα μας λοιπόν της αγοράζει λάχανα και την ταΐζει σε κάθε διάλειμμα.
Την αγαπώ όπως και τότε που ήταν το μικρό κοριτσάκι που έκανε τα πρώτα χορευτικά της βήματα. Παρακαλάω να είναι πάντα καλά, να έχει μια ζωή γεμάτη επιτυχίες και προπάντων να είναι ευτυχισμένη και στην προσωπική της ζωή. Ευτυχισμένη. Τι άλλο θα ευχόταν μια μητέρα για την κόρη της”.
Οι ευχές της κυρίας Δόμνας, πραγματοποιήθηκαν. Η κόρης της έζησε μια γεμάτη και ευτυχισμένη ζωή που η ίδια επέλεξε…
Ειδήσεις σήμερα
Βασίλισσα Ελισάβετ: Λεπτό προς λεπτό η κηδεία της – Σε παγκόσμια μετάδοση όλη η τελετή
Αποκλειστικό-Συντάξεις: Αυξήσεις από 6 έως 8,2% [πίνακες με τα νέα ποσά]
Κυριάκος Μητσοτάκης: Στον ΟΗΕ για επενδύσεις και τουρκική προκλητικότητα