Η πρόσκρουση του μοιραίου αεροσκάφους «Antonov 26» στα ηλεκτροφόρα καλώδια της ΔΕΗ, λίγο πριν έρθει σ’ επαφή με το έδαφος είχε αποτέλεσμα να χτυπηθούν από μεγάλη τάση ηλεκτρικού ρεύματος και να πάθουν ηλεκτροπληξία, οι έξι επιβάτες του, στρατιωτικοί όλοι.
Στη συνέχεια, το στρατιωτικό αεροπλάνο, ακυβέρνητο πλέον ακολούθησε μια τρελή πορεία 300 μέτρων περίπου όπου προσέκρουσε πρώτα στο τοιχίο του κτιρίου του Εργαστηρίου Ελέγχου Υπολειμμάτων Γεωργικών Φαρμάκων και στη συνέχεια το μπροστινό του μέρος «καρφώθηκε» στο κτίριο.
Προηγουμένως, ο πιλότος του αεροσκάφους, όταν αντιλήφθηκε ότι έκανε λάθος και μπροστά του δεν βρίσκονταν ο αεροδιάδρομος αλλά δρόμος (εθνική οδός Θεσσαλονίκης-Μουδανιών) στον οποίο κινούνταν δεκάδες αυτοκίνητα, προτίμησε την ύστατη στιγμή να το προσγειώσει μέσα στους αγρούς.
Antonov: Τα αίτια…
Το στρατιωτικό αεροπλάνο «Antonov 26» από τη δημοκρατία του Μαλί, εκτελούσε πτήση από το Κίεβο προς την Τύνιδα. Στο αεροσκάφος επέβαιναν έξι άτομα, στρατιωτικοί, οι οποίοι είχαν μεταβεί στο Κίεβο για την παραλαβή του μοιραίου αεροσκάφους. Οπως διευκρινίσθηκε από σύμβουλο του υπουργείου Εθνικής Αμυνας στο αεροπλάνο είχε γίνει συντήρηση και επέστρεφε στο Μαλί.
Εικόνες εφιαλτικές
Στον τόπο της τραγωδίας, η εικόνα που φάνηκε στο φως της ημέρας ήταν εφιαλτική. Διασκορπισμένα στο έδαφος και σε απόσταση 300 μέτρων περίπου υπήρχαν λαμαρίνες, κομμάτια από φτερά του αεροσκάφους, έγγραφα, βιβλία καθώς και προσωπικά αντικείμενα των έξι νεκρών. Επίσης βρέθηκαν πολλά χαρτονομίσματα (δολάρια, μάρκα).
Το αεροσκάφος ήταν μια άμορφη μάζα και δεν μπορούσε να ξεχωρίσει, τουλάχιστον για το μπροστινό τμήμα του αεροσκάφους, κανένα σημείο του.
Τα ονόματα των έξι επιβατών του στρατιωτικού αεροσκάφους που βρήκαν τραγικό θάνατο ήταν οι Ντακίτε Μπρέιμα 43 χρόνων, Σαβατόγκο Ναμάντου 39 χρόνων, Σαγκάρε Γιάγια 49 χρόνων, Τούρε Καλίλου-Ταγκαπόρια 40 χρόνων, Κουλιμπάλ Πουμπακάρ 47 χρόνων και Ντιάρα-Ντίμε Κριστόφ 44 χρόνων. Οι τέσσερις από τους έξι νεκρούς ήταν ανώτεροι αξιωματικοί της πολεμικής αεροπορίας της δημοκρατίας του Μαλί και οι άλλοι δύο ήταν οι πιλότοι.
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Έφυγε ο «δημιουργός» μιας επιχειρηματικής αυτοκρατορίας
Η συνομιλία…
Η τελευταία συνομιλία μεταξύ πιλότου και πύργου ελέγχου έγινε λίγα λεπτά πριν τη συντριβή του αεροσκάφους, καταγράφηκε στον πύργο ελέγχου και είναι η εξής:
ΠΙΛΟΤΟΣ: Ζητάμε να κατεβούμε χαμηλότερα λόγω προβλήματος με τα καύσιμα.
ΠΥΡΓΟΣ: Δώσε μου θέση και ύψος.
ΠΙΛΟΤΟΣ: Βρίσκομαι πέντε ναυτικά μίλια. Ζητώ να πετάξω χαμηλότερα. Είμαι στα 5.000 πόδια. Δεν έχω καύσιμα.
ΠΥΡΓΟΣ: Το αεροπλάνο έχει όργανα για προσέγγιση με Α-ΕΛ-ΕΣ (ILS);
ΠΙΛΟΤΟΣ: Εχεις επαφή μαζί μου στο ραντάρ;
ΠΥΡΓΟΣ: Δεν υπάρχει ραντάρ. Δώσμου θέση και ύψος.
ΠΙΛΟΤΟΣ: Ερχομαι πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη. Δεν έχω καύσιμα.
ΠΥΡΓΟΣ: Μπες στη συχνότητα 110,8
ΠΙΛΟΤΟΣ: Είμαι στη συχνότητα. Βλέπω έδαφος. Βλέπω έδαφος.
ΠΥΡΓΟΣ: Στρίψε αριστερά, στρίψε αριστερά. Πας κατευθείαν στο βουνό.
Σ’ αυτό το σημείο διακόπηκε η συνομιλία μεταξύ του πιλότου και του πύργου ελέγχου του αεροδρομίου «Μακεδονία». Ισως ήταν η στιγμή που το αεροσκάφος συντρίβονταν και η αγωνιώδης έκκληση του πιλότου «βλέπω έδαφος, βλέπω έδαφος» ήταν ο αιφνιδιασμός που δέχθηκε από τον λάθος προσδιορισμό.
Ακολούθησε η τυφλή προσγείωση και η πρόσκρουση με το τοιχίο και στη συνέχεια με το κτίριο του εργαστηρίου γεωργικών φαρμάκων.
Ειδήσεις σήμερα
Ξεσπάθωσαν οι Τούρκοι: Οι Έλληνες μας έκλεψαν κοκορέτσι και ιμάμ μπαϊλντί
Ζώδια: Οι προβλέψεις για όλη την εβδομάδα – Οι τυχερές και άτυχες ημέρες και οι ευνοημένοι